جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
چرا از نرده های شیشه ای استفاده کنیم؟
فهرست مطالب

آخرین مقالات

چرا از نرده های شیشه ای استفاده کنیم؟

چرا از نرده های شیشه ای استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

نرده ها در بسیاری از بناها از جمله ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و از آن ها برای طراحی راه پله ها، بالکن ها و … استفاده می شود؛ آن ها به دلیل مزایایی که ارائه می دهند بسیار محبوب واقع شده اند. در طی این مدت، نرده شیشه ای بدون قاب، به خصوص در معماری مدرن، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. در این جا با نگاه دقیق تری، به بررسی مزایای نرده شیشه ای تترا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گلس می پردازیم:

1. زیبایی

توانایی نرده های شیشه ای را در زیبا کردن محل زندگی تان دست کم نگیرید؛ چرا که آن ها به هر خانه و یا حتی هر ساختمانی زیبایی و جذابیتی ظریف می بخشند. شیشه نور را منعکس کرده، با آن بازی می کند و به جذابیت کل ساختمان می افزاید. همچنین اگر تصمیم داشتید خانه تان را بفروشید، این نرده ها خریداران را وادار به پرداخت پول بیشتری می کنند.

2. شیشه جلوی نور را نمی گیرد

نرده های شیشه ای نه تنها نور را مسدود نمی کنند، بلکه آن را از خود عبور می دهند و امکان دیدن محیط اطراف را برای شما فراهم می سازند. اگر محوطه استخر و باغ زیبایی دارید، استفاده از نرده های شیشه ای ضمن جداسازی فضا کمک می کند تا از منظره لذت ببرید. همین طور خانه شما با نور طبیعی تزئین شده و برای روشنایی، نیازی به لوازم دیگری پیدا نمی کنید.

3. تمیز کردن و نگهداری آسان

مطمئنا شما از این واقعیت که تمیز کردن و نگهداری از نرده های شیشه ای بسیار آسان است، استقبال خواهید کرد. نرده های ساخته شده از مواد دیگر، به دلیل طراحی و ساختار پیچیده شان، به سختی تمیز می شوند. شما به آسانی می توانید از یک شیشه پاک کن با کیفیت برای انجام این کار استفاده کنید و فقط در چند دقیقه آن را بسیار و شفاف و تمیز گردانید. اگر در نهایت با خراش و یا آسیب دیگری رو به رو شوید، با صیقلی کردن آن این مشکل حل می شود؛ در مقایسه با نرده های میله ای و یا چوبی این مزیت بسیار بزرگی است.

چرا از نرده های شیشه ای استفاده کنیم؟

4. فضا بزرگ تر به نظر می آید

استفاده از شیشه توهم بزرگ تر بودن فضا را در ذهن بیننده القا می کند. با این امر، فضا بیشتر از اندازه واقعی اش به نظر می آید، امری که با استفاده از نرده هایی با جنس دیگر، به وجود نمی آید.

5. قابلیت انعطاف پذیری در طراحی

یکی دیگر از مزایای انتخاب نرده شیشه ای قابلیت انعطاف در طراحی است. ترکیب شیشه با بسیاری از چیزهای دیگر آسان است و قابلیت انعطاف پذیری آن سبب می شود که در بسیاری از رنگ ها، بافت ها و قاب های متفاوت موجود باشد. مهم نیست سبک دکوراسیون ساختمان شما چیست، به هر حال شیشه می تواند برای شما گزینه ای ایده آل باشد؛ زیرا با هر سبکی از دکوراسیون زیبا به نظر می رسد.

6. ماندگاری و دوام عالی

بسیاری از افراد فکر می کنند که شیشه ظریف است؛ اما شیشه در واقع یک ماده بسیار با دوام در ساخت و طراحی می باشد. در حقیقت شیشه از مواد دیگری مانند چوب که بعد از چند سال معمولا مستعد آفت زدگی و یا خوردگی می شود، مقاوم تر است و این ماده با گذشت زمان، همچنان دوام و کیفیت خود را حفظ خواهد کرد. شیشه به آرامی دچار کهنگی و فرسایش می شود؛ به همین دلیل تغییراتی که با گذشت زمان به وجود می آیند به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. بنابراین می توان گفت که ارزش هزینه کردن را دارند. زیرا دوام شیشه ده ها سال می باشد.

7. نصب آسان

نصب نرده های شیشه ای به طور کلی آسان تر از نصب نرده های ساخته شده از مواد دیگر است. برخی از نرده ها، فقط شامل پنل های شیشه ای و نرده ها هستند که باعث نصب آسان آن ها می شود. البته مدل های دیگر این نرده ها ممکن است زمان بیشتری برای نصب لازم داشته باشند ولی در مقایسه با نرده های چوبی، آهنی و یا استیل نصبشان سریع تر انجام می شود.

چرا از نرده های شیشه ای استفاده کنیم؟

8. کاربردهای متنوع

فرقی ندارد که شما برای کدام بخش از منزل و یا محل کارتان به این نرده ها نیاز دارید. یکی از فواید طراحی این نرده های شیشه ای این است که برای بخش های مختلف خانه، محل کار، ساختمان های تجاری و هتل ها مثل راه پله، بالکن و دور استخر کاربرد دارد.

9. مقاوم و ایمن

فناوری امروز ساخت شیشه ای محکم و ایمن را امکان پذیر می کند. در حقیقت، شیشه های ضخیم که برای ساخت نرده های شیشه ای استفاده می شود، به ندرت می شکنند. برای شکستن این نرده های محکم، نیرویی عظیم لازم است؛ زیرا که آن ها در حقیقت به اندازه فولاد مقاوم هستند. حتی اگر این شیشه ها شکسته شوند، خرده شیشه هایش تیز نیست. این ویژگی آن را به انتخابی عالی برای هر فضایی، حتی در خانه هایی که کودکان در آن حضور دارند، تبدیل می کند. نرده های شیشه ای تترا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گلس در برابر هرگونه آب و هوا و بادهای شدید نیز مقاوم هستند.

10. بدون ضرر برای محیط زیست

از آن جایی که شیشه قابل باز‌‌یافت و از نظر شیمیایی بی اثر است، ماده ای سازگار با محیط زیست می باشد. در حالی که فلز در اثر خوردگی به مرور زمان می تواند مواد مضر از خود ساطع کند، شیشه هرگز با این مشکل رو به رو نخواهد بود. اگر می خواهید از مواد سازگار با محیط زیست در خانه و یا محل کار خود استفاده کنید، شیشه انتخاب بسیار مناسبی است.

11 ظاهر مدرن

بسیاری از افراد ظاهر براق و مدرن را ترجیح می دهند. شیشه نه تنها دارای ظاهری شگفت انگیز و مدرن است، بلکه برای برخی از عناصر روستایی که در دکوراسیون مدرن گنجانده شده اند نیز عالی می باشد.

مزایای کاربردی و بصری نرده های شیشه ای آن را به انتخابی فوق العاده برای هر ساختمانی تبدیل کرده است. اگرچه ممکن است هزینه بیشتری برای خرید نرده های شیشه ای بپردازید اما در واقع پول خود را هدر نداده اید و چیزی خریداری کرده اید که برای مدت زیادی دوام دارد. چه در حال بازسازی خانه خود باشید و چه درحال ساخت یک ساختمان جدید، نرده های شیشه ای تمام انتظارات شما ‌‌را برآورده خواهد کرد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x