جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
برای دو برابر کردن فضای خود از آینه ها استفاده کنید
فهرست مطالب

آخرین مقالات

10 نکته تاثیرگزار در نحوه قراردادن آینه‌ها برای دکوراسیون داخلی

برای دو برابر کردن فضای خود از آینه ها استفاده کنید

فهرست مطالب

آینه سلاح مخفی یک دکوراتور محسوب می شود. صرف نظر از اینکه یک شی کاربردی است که در آن خود را مشاهده می کنید، می توان از یک آینه زیبا برای تقویت نور، اضافه کردن دراماتیک بودن فضا، ایجاد بازتاب های جالب و نمای قاب استفاده کرد.
حیرت انگیز است که ببینید چگونه با اضافه کردن آینه، فضای محیط شما متحول خواهد شد و هرگونه معضل دیداری را در یک لحظه برطرف می کند. به فراتر از حمام بیاندیشید و در ادامه مطلب با ده نکته بسیار تاثیرگزار طراحی آینه ها و آینه کاری در دکوراسیون خانه با ما همراه باشید.

1. نحوه استفاده از آینه ها برای روشنایی اتاق

برای ورود نور، کافیست یک آینه را در مقابل یا کنار پنجره قرار دهید تا میزان نور طبیعی ساطع شده در اتاق افزایش یابد. آینه امکان مهار هر گونه روشنایی روز را دارد (مهم نیست که آسمان تا چه حد تاریک باشد) بنابراین هرچه آینه بزرگتر باشد، فضا روشن تر می شود.
آینه ها به طور موثری منابع نور شما را دو برابر می کنند. اگه با محیط کم نور و دلگیر ارتباط برقرار نمی کنید می توانید آینه ای را در نزدیکی لامپ یا پنجره قرار دهید.
آینه هیلدی قطعه ای مناسب برای اتاق خواب است و باعث می شود فضای آن سبک تر و بازتر دیده شود، به خصوص وقتی در بالای قفسه سینه آینه ای قرار دهید.

نحوه استفاده از آینه ها برای روشنایی اتاق

2. می توانید برای بزرگتر نشان دادن اتاق از آینه استفاده کنید

آینه ها روشی جالب برای ایجاد خطای دید هستند. از آنها می توان برای تقویت نگاه به چیزی یا منحرف کردن توجه ها از آن استفاده کرد. فضاهای قناص دارای شکستگی، مانند اتاق هایی با سقف شیب دار یا شکافی بسیار کوچک، با یک آینه قابل جبران هستند.
آیا می دانید آینه ها روشی موثر برای تقویت جو در دورهمی های سرگرم کننده شما هستند؟ قرار دادن یک آینه بزرگ در برابر دیوار می تواند این توهم را ایجاد کند که میهمانان بیشتری در یک گردهمایی حضور دارند.

برای بزرگتر نشان دادن اتاق از آینه استفاده کنید

3. مشخص کردن نقطه کانونی اتاق

در اتاق هایی که شومینه یا گچ بری و … برای قرار دادن مبلمان وجود ندارد، یک آینه ابزاری عالی برای نشان دادن مرکز اتاق است و حتی در زمانی که شومینه وجود دارد نیز با کمک یک آینه می توانید دید آن را تقویت کنید.
در حقیقت، یک آینه و یک قاب حک شده می تواند یک نقاشی حقیقی را به تصویر بکشد و به شکل هنر تزئینی در خانه شما کاربرد داشته باشد.

مشخص کردن نقطه کانونی اتاق

4. آینه خود را به یک پنجره تبدیل کنید

برای اتاق های بدون پنجره، اضافه کردن آینه باعث می شود احساس وجود یک پنجره به افراد القاء شود. برای این کار بهتر است طرح هایی را انتخاب کنید که دارای قاب های پنجره مانند باشند تا برای افراد این حس را ایجاد کنند که در مقابل یک پنجره قرار گرفته اند. یک آینه با موقعیت مناسب می تواند یک اتاق کوچک را به شکلی گسترده تر نمایان کند و نور ساطع شده از پنجره طبیعی را در یک اتاق بزرگتر پخش کند.

آینه خود را به یک پنجره تبدیل کنید

5. نحوه استفاده از آینه ها برای ایجاد روشنی در نقاط تاریک

با قرار دادن یک آینه در پشت یک لامپ روشن، مقدار نور را در یک فضا به حداکثر برسانید تا تمام منابع نوری (طبیعی و مصنوعی) منعکس شود و به نوبه خود نقاط مورد نظر شما را روشن تر کند.

نحوه استفاده از آینه ها برای ایجاد روشنی در نقاط تاریک

6. آینه های مختلف را انتخاب کنید

آینه به یک شکل مناسب، ایجاد نور طبیعی به داخل اتاق (در صورت قرار گرفتن در مکان صحیح) را تقویت می کند. فقط به آیینه های مستطیل شکل سنتی اکتفاء نکنید. شکل یا سبک اتاق خود را در نظر بگیرید و آن را در قاب آینه انتخابی خود بازتاب دهید.
آینه ها همیشه نباید کاربردی باشند. در برخی موارد اشکال خاص و ویژه آینه ها را به عنوان فاکتورهای زیبایی شناسی معرفی می شوند که در هنگام ورود افراد به فضای داخلی آنها را خیره خواهد کرد.

آینه های مختلف را انتخاب کنید

7. برای دو برابر کردن فضای خود از آینه ها استفاده کنید

اضافه کردن آینه فضا را در یک لحظه دو برابر می کند. این فضاهای کوچک می توانند از وجود یک آینه بهره مند شوند: یک کمد نگهداری وسایل را به یک محل کار کوچک تبدیل کنید یا از یک آینه قدی باریک برای طولانی نشان دادن یک راهرو استفاده کنید.

برای دو برابر کردن فضای خود از آینه ها استفاده کنید

8. نحوه آویز کردن آینه ها برای اغراق در تقارن

آینه ها مولفه های کلیدی در قاب بندی نمای مورد نظر شما محسوب می شوند. در صورتی که از یک جفت آینه در هر دو طرف یک پنجره یا در ورودی استفاده کنید، آنها حس تعادل و هماهنگی ایجاد خواهند کرد. این روش یک راه حل خارق العاده برای افرادی است که به دنبال یک طرح منظم هستند.

نحوه آویز کردن آینه ها برای اغراق در تقارن

9. نحوه استفاده از گروه آینه ها به عنوان دکوراسیون

تصور کنید که می توانید برای بخشیدن یک جلوه ی زیبا به یک دیوار ساده، از یک گروه آینه ها به عنوان دکوراسیون استفاده کنید. همه آنها می توانند به یک شکل باشند، یک قاب رنگی یکسان داشته باشند و یا ترکیبی از تعداد زیادی آینه باشند که مورد علاقه شما هستند.
یک ایده جسورانه دیگر این است که از یک آینه بزرگ استفاده کنید و سپس طرح خود را به وسیله آینه های کوچک تر در اطراف آن تکمیل کنید.

نحوه استفاده از گروه آینه ها به عنوان دکوراسیون

10. نحوه استفاده از آینه ها در فضای بیرونی

درست است – آینه ها فقط مختص فضای داخلی نیستند. برای ایجاد نور طبیعی بیشتر در تراس، باغ یا یک حیاط می توانید از آینه ها استفاده کنید. اگر در یک منطقه شهری زندگی می کنید، ممکن است بخواهید آینه ای را انتخاب کنید که افق دید یک باغ محصور شده را افزایش دهد.
در یک منطقه روستایی، استفاده از آینه ها روشی دوست داشتنی برای مشاهده حیوانات وحشی و جانوران ساکن آن منطقه و همچنین ایجاد تصویری است که فضای سبز بیشتری را نمایش می دهد.

نحوه استفاده از آینه ها در فضای بیرونی

منبع: شیشه رنگی تتراگلس

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x