جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انتخاب پارتیشن اداری
فهرست مطالب

آخرین مقالات

انتخاب پارتیشن اداری با توجه به فضای کاری شما

انتخاب پارتیشن اداری

فهرست مطالب

امروزه پارتیشن‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر به حساب می‌آیند که بیشترین کاربرد را در اداره‌ها و محیط‌های کاری دارند. فضاسازی مناسب باید با طراحی اصولی همراه باشد. اجرای پارتیشن اداری با توجه به فضای کاری شما تأثیر بسیار زیادی بر ظاهر محیط و همچنین راندمان کاری افراد مشغول به کار دارد. پارتیشن‌ها فضای کمتری را اشغال می‌نمایند و قابلیت حمل و نقل دارند و به همین دلیل جز پرکاربردترین عناصر در بسیاری از دفاتر و یا حتی در منازل هستند.

 

پارتیشن اداری

 

پارتیشن اداری آلومینیومی

یکی از انواع پارتیشن‌های مدرن تحت عنوان پارتیشن اداری آلومینیومی شناخته می‌شود که از بهترین متریال در ساخت آن استفاده می‌شود. در این پارتیشن معمولاً از شیشه‌های دوجداره و تک جداره استفاده می‌کنند. از مزیت‌های بسیار مهم و حائز اهمیت آن‌ها وزن بسیار پایین آن‌ها است. در واقع پروفیل استفاده شده در این پارتیشن از فریم‌های نازک و ظریفی ساخته می‌شود که علاوه بر حمل آسان، می‌توان حتی شیشه‌هایی با ابعاد بزرگ روی آن‌ها نصب کرد. به همین دلیل این پارتیشن‌ها از نظر ظاهری، بسیار یکپارچه و تمیز طراحی و اجرا می‌شوند.

پارتیشن اداری چوبی و ‌ام دی اف

پیش از هر چیز توجه داشته باشید انتخاب پارتیشن اداری با توجه به فضای کاری شما میسر است و باید با در نظر گرفتن محیط کار و همچنین دکوراسیون موجود، اقدام به انتخاب بهترین پارتیشن اداری کرد. یکی دیگر از پارتیشن‌هایی که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارتیشن‌های چوبی و ‌ام دی اف هستند که در واقع استفاده از این پارتیشن‌ها باعث می‌شود تا فضا کمی سنتی‌تر به نظر آید.

استفاده از این پارتیشن‌ها با توجه به رنگ و طرحی که دارند، آرامش و گرمای خاصی به محیط می‌بخشند. در صورتی که به دنبال متعادل کردن فضای کار خود هستید، می‌توانید با تلفیق پارتیشن‌های چوبی و ‌ام دی اف با شیشه فضا را کمی منعطف‌تر نمایید و به این واسطه روشنایی مناسب‌تری را نیز در محیط کار به وجود بیاورید. لازم به ذکر است پارتیشن‌های چوبی در دو نوع ساخته می‌شوند که برخی از آن‌ها به صورت ترکیبی از ‌ام دی اف و برخی دیگر ترکیبی از ‌ام دی اف با روکش ملامینه است.

پارتیشن ‌های تمام شیشه ‌ای

طراحی پارتیشن اداری با طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی در دسترس هستند. به همین منظور بسیاری از اداره‌ها و شرکت‌ها از پارتیشن تمام شیشه‌ای برای تفکیک و جداسازی فضای مورد نظر خود استفاده می‌کنند. برخی از این نوع پارتیشن‌ها، هیچ قابی در زمان اجرا در آن‌ها استفاده نشده است به این گونه از پارتیشن‌ها در اصطلاح پارتیشن‌های فریم لس گفته می‌شود. لازم به ذکر است از پارتیشن‌های تمام شیشه‌ای اغلب برای فضا‌هایی استفاده می‌شود که در آن‌ها شفافیت محیط در اولویت است.

برای استفاده از این نوع پارتیشن پیشنهاد می‌شود تا از شیشه‌های دوجداره یا سکوریت بهره ببرید. چرا که مقاومت بسیار بالاتری در مقایسه با سایر شیشه‌های موجود در بازار دارند. علاوه بر این، شیشه‌هایی در بازار وجود دارند که تحت عنوان شیشه‌های هوشمند بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از تجهیزات بسیار جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شیشه‌های هوشمند قابلیت مات شدن در زمان دلخواه را به کاربر می‌دهند که علاوه بر این قابلیت زیبایی بسیار منحصربه‌فردی را هم به محیط خواهند بخشید.

پارتیشن اداری ترکیبی

نوعی دیگر از پارتیشن‌های اداری وجود دارد که در زمان ساخت آن از چندین متریال به صورت همزمان استفاده می‌شود. این پارتیشن‌ها به صورت ترکیبی از ‌ام دی اف، آلومینیوم و همچنین شیشه طراحی و اجرا می‌شوند. از پارتیشن اداری ترکیبی بیشتر برای فضا‌هایی استفاده می‌شود که نوع طراحی و چیدمان آن‌ها با در نظر گرفتن سلیقه کارفرما و دکوراسیون داخلی انجام می‌پذیرد. توجه داشته باشید با وجود طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی از پارتیشن اداری، نصاب پارتیشن نقش بسیار مهمی در اجرای پروژه دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا از افرادی به این منظور استفاده کنید که دارای تجربه کافی در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع پارتیشن‌ هستند.

یک پارتیشن اداری مناسب دارای چه ویژگی ‌هایی است؟

مطمئناً انتخاب پارتیشن اداری با توجه به فضای کاری امری تخصصی به شمار می‌آید. در واقع باید بررسی‌هایی را پیش از نصب پارتیشن انجام داد و پارتیشنی را انتخاب کرد که قابلیت اصلی آن جداسازی فضا‌ها از یکدیگر باشد. همچنین باید به قابلیت عایق بودن صدا و گرما و سرما نیز توجه کرد. برخی از پارتیشن‌های اداری دارای قابلیت نصب پرده کرکره هستند. علاوه بر این، ضد آب بودن پارتیشن از دیگر ویژگی‌هایی است که باید در زمان تهیه به آن توجه کنید. این ویژگی‌ها به عنوان ویژگی‌های یک پارتیشن اداری مناسب به حساب می‌آیند. از ویژگی‌های فنی یک پارتیشن خوب می‌توان به قابلیت جداسازی و نصب آسان آن اشاره کرد.

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری مناسب برای فضای کاری شما

در صورتی که محیط کاری به نور طبیعی دسترسی داشته باشد، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود. در صورتی که فضای کاری از نظر وسعت دید با اتاق‌های مجاور در تماس باشد استفاده از پارتیشن‌های اداری دوجداره که قابلیت نصب پرده کرکره دارند، پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید اگر در محیط کار خود نیاز به محیطی آرام دارید؛ استفاده از پارتیشن‌های صفحه آکوستیک بهترین گزینه برای شما هستند.

محیط‌های کاری که به صورت گروهی و تیمی کار می‌کنند، باید از پارتیشن‌های کوتاه استفاده کنند و در مقابل فضا‌های کاری که نیاز به آرامش دارند باید پارتیشن‌های بلند تا سقف را طراحی و اجرا کنند. در زمانی که می‌خواهید فضای دید به بیرون را کنترل کنید، می‌توانید از پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند بهره ببرید. در واقع این پارتیشن‌ها با حالت مات شدن خود می‌توانند کنترلی در فضای دید به وجود بیاورند.

 

راهنمای انتخاب پارتیشن اداری مناسب

 

کلام پایانی

با توجه به انواع پارتیشن‌های موجود در بازار انتخاب پارتیشن اداری با توجه به فضای کاری شما نیازمند بررسی فضای موجود است. به همین دلیل در طراحی اصولی محیط کار و جداسازی و تفکیک فضا به واسطه‌ پارتیشن‌های اداری باید متراژ، مساحت و دکوراسیون موجود در محیط کار را مد نظر گرفت تا در پارتیشن اداری انتخابی مناسب صورت بپذیرد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x