جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نکات مهم هنگام حمل و نقل انواع شیشه
فهرست مطالب

آخرین مقالات

نکات مهم هنگام حمل و نقل انواع شیشه

نکات مهم هنگام حمل و نقل انواع شیشه

فهرست مطالب

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین متریالی که در انواع صنعت مانند صنعت ساختمان به کار می‌رود، شیشه‌ها هستند. حتی در برخی از سازه‌ها از شیشه‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ استفاده می‌شود که در رابطه با حمل و نقل آن‌ها نسبت به انواع دیگر شیشه نکات بسیار مهمی وجود دارد. چراکه بنا بر ابعاد بزرگ این نوع شیشه‌ها، آن‌ها وزن بالایی هم دارند که در صورت رعایت نکردن اصول مهم، در زمان جابه‌جایی و حمل و نقل احتمال آسیب دیدن و شکستن شیشه وجود دارد.

دستورالعمل ‌های مهم برای جا به جایی انواع شیشه

بسیاری از شیشه‌ها مانند شیشه خم و شیشه سکوریت و همچنین برخی از انواع شیشه‌ رنگی بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند. به همین دلیل دستورالعمل‌های مهمی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان شیشه مورد نظر را سالم به مقصد رساند. با توجه به این‌که حمل و نقل انواع شیشه یک کار تخصصی به شمار می‌آید، بسیاری از باربری‌ها از جابه‌جایی شیشه امتناع می‌ورزند و یا هیچ مسئولیتی را در این باره قبول نمی‌کنند.

 

دستورالعمل ‌های مهم برای جا به جایی انواع شیشه

 

بسیاری از افرادی که به صورت تخصصی اقدام به حمل و نقل و جابه‌جایی شیشه می‌کنند نکات بسیار مهم و کاربردی را در رابطه با خطرات و مشکلات این کار می‌دانند. در واقع وزن و تعداد بسته‌های شیشه و ضخامت آن‌ها از مواردی است که در زمان جابه‌جایی شیشه باید به آن‌ها دقت کرد. جابه‌جایی شیشه‌هایی، مانند شیشه لاکوبل و شیشه‌ هوشمند نیازمند دقت و تخصص بالایی است که نیاز است قبل از اقدام به جابه‌جایی آن‌ها نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

ابعاد و اندازه شیشه

یکی از مهم‌ترین موارد در زمان انتقال و جابه‌جایی انواع شیشه، اندازه و ابعاد آن است که این ابعاد بر اساس طول، عرض، ارتفاع و ضخامت و همچنین شکل هندسی شیشه خواهد بود. این موضوع یکی از تعیین‌کننده‌های روش جا به جایی شیشه خواهد بود.

تعداد شیشه‌ها

حجم و تعداد شیشه‌ها در زمان حمل و نقل، یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم جهت انتخاب روش انتقال شیشه است.

مسافت انتقال شیشه

مسلماً شیشه‌هایی که به مقاصد نزدیک ارسال می‌شوند در مقایسه با شیشه‌هایی که به مقاصد دورتر می‌روند، دستورالعمل‌ها و نکات ویژه‌‌تری برای حمل و نقل دارند.

مسیر و جاده انتقال شیشه به مقصد

توجه داشته باشید مسیر و جاده‌ای که باید شیشه در آن منتقل شود و نوع وسیله نقلیه از دیگر موارد مهم در زمان حمل و نقل و جابه‌جایی شیشه به شمار می‌روند.

ارتفاع نصب و قرارگیری شیشه

قرارگیری شیشه در محل مورد نظر و همچنین ارتفاع آن می‌تواند یکی از موضوعات تخصصی باشد که متخصصان با مشاهده آن می‌توانند، نوع وسیله نقلیه و همچنین شرایط جابه‌جایی شیشه را مشخص کنند به همین دلیل شیشه‌هایی که دارای ارتفاع زیاد هستند با وسایل نقلیه خاصی منتقل می‌شوند.

جنس و ویژگی ‌های شیشه ‌های انتقالی

به عنوان مثال برخی از شیشه‌ها مانند شیشه ضدگلوله دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند. علاوه بر این برخی دیگر از شیشه‌ها به عنوان شیشه‌های ظریف به شمار می‌آیند که احتمال شکستن آن‌ها در حمل و نقل و جابه‌جایی وجود دارد. به همین دلیل جنس و ویژگی‌های شیشه‌های انتقالی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به طور کلی آن‌ها را بررسی کرد. توجه داشته باشید جابه‌جایی شیشه و جنس آن می‌تواند تعیین‌کننده نوع وسیله نقلیه‌ای باشد که برای این کار مناسب است.

علاوه بر تمامی موارد فوق، نوع بسته‌بندی شیشه تأثیر بسیار زیادی در محافظت و ایمنی آن دارد به همین دلیل استفاده از پلاستیک‌های محافظ حباب‌دار و کارتون‌هایی که ضخامت بالایی دارند می‌توانند در حفاظت شیشه نقش بسیار بسزایی داشته باشند. شیشه‌هایی که در ابعاد بزرگ و در وزن‌های زیاد جابه‌جا می‌شوند جزء شیشه‌هایی هستند که احتمال آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد؛ لذا این شیشه‌ها با ابزار آلات و خودرو‌های حمل و نقل مخصوص منتقل می‌شوند.

برای سهولت در حمل و جابه‌جایی شیشه مخصوصاً شیشه سکوریت از دستگاه‌هایی مثل دستگاه شیشه‌گیر و بغل‌کش استفاده می‌شود. این دستگاه یکی از انواع تجهیزات و ابزارآلات مخصوص حمل و نقل شیشه به شمار می‌آید که در تمامی اندازه‌ها و حجم‌های شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است نمونه برقی و دستی این دستگاه در صنایع مختلف و همچنین در کارخانه‌‌ها به کار می‌رود. این دستگاه برای حمل و نقل انواع شیشه‌های بزرگ و پشتیبانی و همچنین تأمین امنیت و ایمنی آن استفاده می‌شود.

 

حمل و نقل انواع شیشه

 

دستگاه بغل کش

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که به منظور جابه‌جایی و حمل و نقل انواع شیشه از آن استفاده می‌شود، دستگاه بغل کش است. این دستگاه به واسطه یک پمپ وکیوم به سطح صاف شیشه مورد نظر می‌چسبد و با امنیت کامل و به آرامی اقدام به جابه‌جایی و حمل شیشه می‌کند. بنابراین در صورتی که به دنبال جابه‌جایی شیشه‌های بزرگ و خاص هستید نیاز است تا از دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در این زمینه استفاده کنید تا لطمه و صدمه‌ای به خود شما و شیشه وارد نشود.

تمامی قواعد و ضوابطی که برای حمل و نقل و جابه‌جایی شیشه وجود دارد، مبتنی بر ابعاد و ضخامت و شکل شیشه است. پروسه حمل انواع شیشه نیاز به حوصله و صبر زیادی دارد به همین دلیل در صورتی که می‌خواهید این فرآیند به درستی انجام شود، باید به نکات ریز و کوچک توجه کنید و فرآیند انتقال شیشه را به آرامی و خونسردی انجام دهید.

کلام پایانی

نکات مهم هنگام حمل و نقل انواع شیشه از آن جهت دارای اهمیت است که احتمال آسیب رسیدن به فرد نیز وجود دارد. به همین دلیل افراد متخصص با در نظر گرفتن اندازه و ارتفاع شیشه، وزن و حالت هندسی آن اقدام به جابه‌جایی و حمل می‌کنند. جنس و ضخامت شیشه یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که تأثیر مستقیمی بر نحوه جابه‌جایی آن دارد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x