جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پروفیل پارتیشن شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

انواع پروفیل پارتیشن شیشه ‌ای

پروفیل پارتیشن شیشه ای

فهرست مطالب

یکی از ایراداتی که برای پارتیشن‌های شیشه‌ای وجود دارد، عدم وجود پروفیل برای چهارچوب این پارتیشن‌ها است. در حال حاضر این عیب با استفاده از انواع پروفیل پارتیشن شیشه ای برطرف شده که موجب بالا رفتن استقامت و عایق‌بندی مناسب آن شده است. توجه داشته باشید پروفیل‌های پارتیشن شیشه‌ای با ظاهر ساده‌ای که دارند میزان قابل توجهی از هزینه ساخت را به خود اختصاص داده‌اند و نوسان قیمت در این بخش از پارتیشن شیشه‌ای، تأثیر مستقیمی بر قیمت نهایی خواهد گذاشت.

پروفیل آلومینیوم در پارتیشن ‌سازی

یکی از مناسب‌ترین پروفیل‌هایی که برای ساخت قالب‌های فلزی و برای پارتیشن تک جداره شیشه ای و پارتیشن دوجداره شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروفیل‌های آلومینیوم هستند. این پروفیل‌ها دارای مقاومت و استحکام زیادی بوده که علاوه بر این از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری می‌کنند. عایق بودن صدا یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پروفیل آلومینیومی در پارتیشن‌های شیشه‌ای به حساب می‌آید. پارتیشن تک جداره آلومینیومی شیوه‌ای بسیار راحت و مقرون به صرفه برای ساخت انواع پارتیشن‌ها است که می‌توان آن‌ها را با فریم‌های بسیار ظریف و نازک پروفیل‌های مستحکم تولید کرد.

پروفیل پارتیشن شیشه ای

 

مزایای پارتیشن با پروفیل آلومینیومی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پروفیل آلومینیومی قابلیت رنگ‌پذیری آن است با انواع رنگ‌های پودری و دکورال؛ که این با توجه به سلیقه و دکوراسیون موجود صورت می‌پذیرد. در پارتیشن‌های شیشه‌ای که از پروفیل آلومینیوم تولید می‌شوند، افزون بر تحمل وزن بالا، امکان نصب شیشه‌هایی با سایز بزرگ نیز وجود دارد که باعث جذابیت بصری فضای شما می‌شود و به شما وسعت دید می‌بخشد. نکته حائز اهمیت این است که نصب پارتیشن شیشه‌ای به وسیله پروفیل آلومینیومی یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌هایی است که برای جداسازی و تفکیک فضا‌های مورد نظر در شرکت و در محیط‌های کار استفاده می‌شود.

این سازه می‌تواند به عنوان یک سازه موقتی جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار‌های سنتی باشد. سازگاری پارتیشن‌های شیشه‌ای با پروفیل آلومینیومی با همه نوع محیطی باعث می‌شود تا طراحی و نصب این پارتیشن‌ها راحت‌تر باشد و بتوان از نور طبیعی در فضا استفاده کرد. لازم به ذکر است که پارتیشن با قاب آلومینیوم به عنوان دیوار‌های حائل جهت تفکیک قسمت‌های بسیار زیادی از مراکز مختلف مانند بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و همچنین فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم ترین ویژگی ‌های پروفیل مرغوب پارتیشن شیشه‌ ای

با توجه به این‌که در ساختار انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای از فریم نگهدارنده بهره گرفته می‌شود، این قاب‌های نگهدارنده که در اصطلاح به آن پروفیل می‌گویند، باید ویژگی‌هایی منحصر به فرد و به خصوصی داشته باشند. اغلب، انواع پروفیل‌ها از جنس آلومینیوم و آهن بوده و بیشتر پروفیل‌های با کیفیت و مرغوب دارای استحکام و انعطاف‌پذیری بالایی هستند و در بازار بیشتر پروفیل‌های با کیفیت در واقع ایتالیایی هستند. پروفیل‌های با کیفیت از آلیاژ‌های ناخالص تولید می‌شوند، که این موضوع سبب می‌شود تا استحکام پروفیل افزایش یابد.

با توجه به استحکام پروفیل‌های آلومینیومی در صورتی که کیفیت این پروفیل‌ها بالا باشد می‌توان از آن‌ها جهت ساخت ظریف‌ترین و نازک‌ترین پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کرد. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل مرغوب و باکیفیت هم رنگ بودن با دستگیره‌ها و لوله‌های اتصال است. همچنین از مهم‌ترین شاخصه‌های پارتیشن‌های شیشه‌ای عایق‌بندی صدا و حرارت است. توجه داشته باشید پروفیل‌هایی که در ساخت پارتیشن مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای قابلیت نصب عایق‌های لاستیکی از دو طرف باشد.

قیمت پروفیل پارتیشن شیشه ‌ای

پروفیل پارتیشن شیشه‌ای از نظر ظاهری بسیار ساده به نظر می‌رسد اما یکی از مواردی است که در زمینه هزینه پارتیشن‌بندی بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود. مقصود این‌که متریال کاربردی پروفیل در قیمت نهایی تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. توجه داشته باشید برای کم کردن هزینه‌های ساخت پیشنهاد می‌شود تا از پروفیل‌های با ساختار قوی استفاده نمایید.

برجسته ‌ترین مزیت ‌های پروفیل آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع برجسته‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های پروفیل آلومینیومی مربوط به زیبایی ظاهر و مقاومت و استحکام این قطعه است. همچنین در بسیاری از مواقع به دلیل آسان بودن نصب و سازگاری با انواع دکوراسیون‌های داخلی از پروفیل آلومینیومی استفاده می‌شود.

توجه داشته باشید پروفیل‌های آلومینیومی قابلیت رنگ‌پذیری بسیار مناسبی دارند و می‌توان آن‌ها را در انواع رنگ‌ها تولید کرد. علاوه بر تمامی این موارد از برجسته‌ترین مزیت‌های پروفیل آلومینیومی می‌توان به خاصیت انعطاف‌پذیری بسیار مناسب آن، در مقایسه با آهن اشاره کرد. وزن پایین پروفیل آلومینیومی در کنار مقاومت آن باعث شده تا از پروفیل آلومینیومی حتی در صنایع هوایی نیز استفاده شود.

پروفیل پارتیشن دوجداره

 

پروفیل‌های طرح آلمانی

یکی دیگر از پروفیل‌هایی که در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای کاربرد دارد، پروفیل‌های طرح آلمانی است. این پروفیل‌ها با پیچ‌های بسیار زیادی به یکدیگر متصل می‌شوند، به همین دلیل به پروفیل‌های پیچی نیز معروف هستند. لازم به ذکر است این پروفیل‌ها بیشتر به رنگ نقره‌ای بوده و به علت این‌که قیمت بالایی دارند کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پروفیل‌ های سری بی ‌ام

این پروفیل‌ها نیز یکی از پروفیل‌های پرکاربرد در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند و یکی از به‌روزترین طرح‌های پروفیل تمام شیشه به حساب می‌آیند. این پروفیل‌ها به رنگ نقره‌ای، سفید، مشکی و الکترو استاتیک، ضد خش در بازار یافت می‌شوند.

پروفیل ‌های سری می‌نسکو

این پروفیل‌ها بیشتر در پارتیشن‌های تک جداره مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع این طیف از پروفیل‌ها بسیار گسترده بوده و رنگ‌های بسیار زیادی نیز دارند. ابعاد کوچک این پروفیل‌ها توانایی بالایی در نگهداری شیشه و همچنین عایق کردن صدا دارد.

کلام پایانی

پارتیشن‌های شیشه‌ای یکی از پرکاربردترین پارتیشن‌های موجود برای جداسازی و تفکیک فضای محیط کار و بسیاری از فضا‌های مورد نیاز کاربر هستند. همچنین یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا کیفیت پارتیشن شیشه‌ای بالاتر باشد، استفاده از پروفیل مرغوب و باکیفیت است. در واقع انواع پروفیل به کار رفته در پارتیشن شیشه‌ای باعث می‌شود تا علاوه بر کیفیت، قیمت نهایی پارتیشن شیشه‌ای را نیز مشخص می‌کند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x