جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Glass-fittings-06
فهرست مطالب

آخرین مقالات

نکاتی برای انتخاب یراق پارتیشن شیشه ای

Glass-fittings-06

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای وسیله‌ای بسیار کارآمد جهت تقسیم‌بندی فضاهای داخلی ساختمان‌های اداری و مسکونی محسوب می‌شود که تاثیر بسیاری در شیک و مدرن بودن فضا دارد. پارتیشن شیشه‌ ای در انواع متنوعی به تولید می‌رسد. در انتخاب پارتیشن شیشه ای یکی از نکات مهم، تهیه یراق از شراکت‌های معتبر است. نکات بسیاری وجود دارند که در صورت آگاهی از آن‌ها می‌توانید شیشه‌ای باکیفیت و بهتر را تهیه نمایید. منظور از تهیه یراق پارتیشن شیشه ای نوع پارتیشن آن است که کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

انتخاب نوع پارتیشن شیشه ای

نکته مهمی که در زمان خرید یراق آلات پارتیشن شیشه ای باید به آن‌ها توجه کنید، انتخاب نوع آن است. در اولین قدم باید نوع پارتیشن شیشه ای خود را انتخاب نمایید. به‌عنوان مثال باید تعیین کنید که از چه نوعی باشد؛ ریلی، کلاسیک، اداری، فریم لس و… . برای تهیه یراق شیشه بهتر است که به یک فروشنده معتبر مراجعه فرمایید.

استفاده و تهیه یراق آلات باکیفیت

خرید و تهیه لوازم و یراق‌آلات باکیفیت یکی دیگر از نکات مهم و اساسی آن است. نصب و اجرای پارتیشن شیشه ای به یراق‌آلات بستگی دارد. در نتیجه با کیفیت بودن آن بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که یراق‌آلات را از فروشندگان معتبر تهیه کنید.

استفاده از شیشه‌ سکوریت

از دیگر نکات مهم که در زمان خرید یراق‌آلات پارتیشن شیشه‌ای باید به آن توجه داشت، استفاده از شیشه سکوریت است. شیشه‌های سکوریت در انواع مختلفی به تولید می‌رسند که در شیشه‌های رنگی و ساده قابل تهیه هستند. با توجه به نوع ساختاری این شیشه‌ها، آن‌ها در برابر ضربه، حرارت، ضربه‌های ناگهانی دما و… مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. این امر سبب می‌گردد پارتیشنی با طول عمر بالا داشته باشید.

جنس و نوع پارتیشن شیشه ای

از دیگر نکات مهم خرید یراق آلات پارتیشن شیشه ای می‌توان به نوع و جنس این پارتیشن اشاره کرد. هر کدام از پارتیشن‌های شیشه‌ای، یراق‌آلات مخصوص به خود را دارند. در زمان خرید به این نکات توجه نمایید که آن‌ها سبب افزایش کارایی و طول عمر پارتیشن شیشه‌ای می‌گردند.

شناخت یراق آلات مخصوص به پارتیشن شیشه ای

نکته مهم دیگری که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، شناخت انواع یراق‌آلات پارتیشن شیشه‌ای است. برای نصب و اجرای این نوع پارتیشن از یراق‌آلاتی مانند چسب یو وی، استوپ، آهن‌کشی، لولا، دستگیره و فریم استفاده می‌شود. شناخت این موارد در زمان خرید این امکان را به شما می‌دهد تا انتخابی درست و آگاهانه داشته باشید.

قیمت یراق آلات

قیمت یراق آلات پارتیشن شیشه ای نیز یکی از موارد مهم به‌شمار می‌رود. هر کدام از یراق‌آلات‌ قیمت‌ متفاوتی دارند. یراق‌آلات باکیفیت و مرغوب نسبت به سایرین که جنس بی‌کیفیتی دارند، از هزینه بالاتری برخوردار هستند. با پرداخت تنها یک‌بار هزینه، کیفیت و کارایی افزایش یافته و طول عمر پارتیشن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

یراق آلات پارتیشن شیشه ای

انواع یراق آلات پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌ها از جدیدترین جداکننده‌ها برای فضا محسوب می‌شوند که محبوب‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها پارتیشن شیشه ای است. این پارتیشن‌ها با استفاده از شیشه و یراق قابل اجرا و نصب هستند. انوع یراق‌آلات شامل لولا، دستگیره، استوپ، آهن‌کشی، چسب یو وی، فریم و قفل می‌شوند.

لولا

لولاها از یراق‌آلات پارتیشن شیشه ای هستند که برای متصل کردن درب شیشه ای به دیوار یا فریم مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌ها در واقع قسمت‌های اصلی پارتیشن‌های شیشه‌ای محسوب می‌شوند که مدل‌هایی همچون لولایی، کشویی، آکاردئونی و… دارند. جنس لولا می‌تواند از آهن با روکش کروم و استیل باشد. دو نمونه لولای شیشه به شیشه و شیشه به دیوار وجود دارند. این لولاها در اشکال متفاوتی چون گرد، مستطیل در زاویه‌های مختلف 180 و 90 درجه و در رنگ‌های متفاوت به تولید می‌رسند.

دستگیره

دستگیره یکی دیگر از ابزار یراق آلات است. از کارآمدترین موارد در پارتیشن‌ها، دستگیره‌ها هستند. دستگیره‌ها از نظر شکل تنوع‌ بسیار زیادی دارند و باعث زیبا شدن نمای پاریتشن می‌شوند. کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. رنگ‌ها و طرح‌های متفاوتی وجود دارند. از بهترین مدل‌ها و برندهای دستگیره در پارتیشن‌ها می‌توان به دستگیره فرودگاهی، دستگیره مرونی، نوا، واچر و دورما اشاره کرد.

nsj'dvi \hvjdak adai hd

استوپ

استوپ یکی دیگر از یراق‌آلاتی است که در عملکرد هرچه بهتر باز و بسته شدن درب پارتیشن شیشه ای مورد استفاده می‌گیرد. برای این‌که کارایی آن‌ها افزایش یابد، در فاصله زمانی کم از روغن مخصوص استفاده نمایید. این نوع از فولاد ضدزنگ ساخته شده‌اند که برای اطمینان از بادوام و محکم بودن پارتیشن شیشه‌ای، استفاده می‌شوند. استوپ انواع‌ مختلفی دارد که دارای اتصالات شیشه مشابه لولاهای شیشه‌ای هستند. استوپ برای اتصال چندین شیشه در یک فریم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استوپ پارتیشن شیشه ای

آهن کشی

به چارچوب اصلی پارتیشن آهن‌کشی یا شاسی‌کشی گفته می‌شود. طراحی آهن‌کشی قوطی‌ها در ابعاد 40 در 40 یا 40 در 80 انجام می‌گیرد. در پارتیشن‌های مورد استفاده در ادارات، از فریم آلومینیومی استفاده می‌شود.

چسب یو وی

یکی دیگر از یراق‌آلات مهم در پارتیشن‌های شیشه‌ای، چسب یو وی نام دارد که در زمان نصب پارتیشن‌ها مورد نیاز است. برای چسباندن شیشه‌ها به یکدیگر، از این چسب استفاده می‌شود. در زمان نصب و چسباندن شیشه‌ها دقت را بالا ببرید تا نصب به‌درستی انجام گیرد. قبل از نصب و چسباندن، شیشه‌ها باید شسته، تمیز و خشک گردند.

فریم

یکی از مهم‌ترین یراق‌آلات پارتیشن شیشه ای قاب دور شیشه‌ها یا فریم است. جنس این نوع فریم‌ها می‌تواند از آلومینیوم یا استیل باشد. فریم وظیفه ثابت نگه داشتن پنل‌های شیشه‌ای روی ریل یا شاسی‌کشی‌ها را برعهده دارد. آلومینیوم به‌دلیل سبک بودن، از قابلیت ضدزنگی و مقاومت بالا برخوردار است.

پارتیشن

 

قفل

برای ایجاد افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی در یراق پارتیشن شیشه‌ای از قفل استفاده می‌شود. در پاریتشن‌های شیشه‌ای که در فضای اداری قرار دارند، قفل برای ایجاد حفظ حریم خصوصی و در حمام‌ها بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اهمیت مقاومت پارتیشن شیشه ای

نوع شیشه‌ای که در پارتیشن‌ها استفاده می‌شود، بسیار حائز اهمیت است؛ علاوه‌بر پروفیل‌ها و یراق‌هایی که در مقاومت پارتیشن نقش مهمی دارند می‌توان به نوع شیشه اشاره کرد. برای ساخت پارتیشن از شیشه از جنس‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. بهترین جنس برای پارتیشن با مقاومت بالا، شیشه سکورت است. به‌دلیل وجود رطوبت و گرما لازم است تا از شیشه با مقاومت بالا در برابر این مورد استفاده شود.

سخن پایانی

یراق‌آلات پارتیشن شیشه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ زیرا برای داشتن مقاومت بالا و ثابت نگه داشتن شیشه از یراق‌آلاتی مانند قفل، آهن کشی، لولا، فریم و…. استفاده می‌شود. جنس شیشه استفاده شده در پارتیشن اهمیت بالایی دارد که در این صورت بهتر است از جنس سکوریت استفاده شود. ابزار یراق شیشه قیمت‌های متفاوتی دارد. برای تهیه یراق شیشه بهتر است که بهترین و با کیفیت‌ترین جنس را از مراکز فروشگاهی معتبر تهیه نمایید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x