جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن شیشه ای طرح دار
فهرست مطالب

آخرین مقالات

مراحل تولید و اجرای پارتیشن شیشه ای طرح دار

پارتیشن شیشه ای طرح دار

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای طرح دار از پارتیشن‌های جدیدی است که علاوه‌بر تقسیم‌بندی فضا به آن زیبایی خاصی می‌دهد. برای سفارش این پارتیشن‌ها ابتدا لازم است اندازه، نوع طرح و بودجه در دسترس را مورد بررسی قرار داد. پس از تایید آن طرح مورد نظر را به تولیدکننده پارتیشن سفارش می‌دهند. اعمال طرح‌های مختلف روی پارتیشن شیشه ای دوجداره و تک جداره قابل انجام است. طرح‌ها توسط چاپ دیجیتال یا سندبلاست روی شیشه‌های باکیفیت اعمال شده و پس از برش آماده نصب می‌شوند. لازم است هنگام تولید پارتیشن از رعایت تمام نکات مهمی که روی کیفیت طرح و شیشه موثر هستند اطمینان حاصل کرد.

اقدامات قبل از تولید پارتیشن

نیازسنجی اولین و اساسی‌ترین مرحله در طراحی پارتیشن اداری محسوب می‌شود. باید تعیین کنید که فضای مورد نظرتان به چه مدل پارتیشنی با چه طرحی نیاز دارد. پارتیشن‌های شیشه‌ای در دو دسته فریم لس و فریم دار جای می‌گیرند. پارتیشن فریم لس بدون فریم بوده و فقط دارای شیشه است، اما پارتیشن فریم‌دار در دورتادور شیشه‌ها دارای فریم است. جنس این فریم‌ها می‌تواند از آلومینیوم، چوب و استیل باشد. همچنین باید ابعاد پارتیشن را با توجه به مساحت محیط مشخص کرد.

محل نصب و میزان حریم شخصی و بودجه نیز در انتخاب پارتیشن شیشه ای موثرند. پس از تعیین نیازها در مرحله دوم باید طرح کلی پارتیشن که شامل نوع فریم، رنگ فریم و نقشه نصب پارتیشن می‌شود را مشخص کنید. در مرحله بعد نوبت به تایید طراحی توسط کارفرما می‌رسد. پس از به تایید رسیدن این طرح، آن را به شرکت تولید کننده پارتیشن برای شروع تولید می‌فرستند. پس از اتمام تولید با رعایت جزئیات فنی آن را در محل مورد نظر نصب می‌کنند.

روند تولید پارتیشن شیشه ای طرح دار

پارتیشن شیشه ای طرح دار با شیشه‌های مختلفی مانند شیشه‌های شفاف و مات ساخته می‌شوند. برای تولید این پارتیشن‌ها ابتدا شیشه‌های باکیفیتی انتخاب می‌کنند و سپس توسط فناوری‌های پیشرفته مانند لیزرگراوینگ، چاپ دیجیتال و یا سندبلاست طرحی که سفارش داده شده روی آن اعمال می‌کنند. در روش سندبلاست ماسه‌ها توسط دستگاه کمپرسور هوا روی شیشه شفاف پاشیده می‌شوند و ظاهری کدر و مات ایجاد می‌کنند. سپس شیشه‌ها را با اندازه‌های مورد سفارش با دستگاه کاتر بلاتر می‌برند. درصورتیکه قرار است استیکری روی آن چسبانده شود هم پس از برش آن‌ها را می‌چسبانند. در نهایت این پارتیشن‌ها به محل موردنظر منتقل شده و نصب می‌شوند.

پارتیشن شیشه ای طرح دار

نکات مهم در تولید پارتیشن شیشه ای طرح دار

تنها رعایت مراحل تولید پارتیشن به دست یافتن به نتیجه‌ای باکیفیت منجر نمی‌شود، بلکه لازم است در هر مرحله از باکیفیت بودن مواد و استاندارد بودن تجهیزاتی که از آن‌ها برای برش و ایجاد طرح استفاده می‌شود نیز اطمینان حاصل کرد. تولید پارتیشن شیشه ای طرح دار نیاز به دقت و دانش فنی بالایی دارد. هرچه هنگام تولید پارتیشن به استفاده از مواد اولیه مرغوب و رعایت تکنیک‌های اصولی توجه شود طول عمر آن بالاتر خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای طرح دار

با رعایت نکات مهم زیر تولید پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار با کیفیت و ایمنی بالایی انجام می‌شود.

انتخاب شیشه مناسب: انتخاب شیشه مناسب با کیفیت بالا و ضخامت مناسب برای پارتیشن شیشه ای بسیار مهم است. شیشه باید با فشار سندبلاست سازگار باشد و بتواند فشارهای خارجی را تحمل کند.

اعمال طرح به صورت واضح: اعمال طرح با توجه به ضخامت و عمق الگوها باعث می‌شود جزئیات طرح به خوبی دیده شوند.

استفاده از مواد باکیفیت: استفاده از مواد باکیفیت هنگام اعمال طرح و همچنین در اتصال قطعات پارتیشن ضروری است. با انتخاب مواد مرغوب طول عمر پارتیشن افزایش یافته و استحکام آن چند برابر می‌شود.

استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های استاندارد: استفاده از دستگاه‌های اصولی و کارآمد برای برش، صیقل دادن و همچنین سندبلاست کردن شیشه بسیار مهم است. تجهیزات باید دارای دقت بالا و قابلیت تنظیم باشند تا نتایج قابل قبولی به دست آید.

کنترل کیفیت: پس از اتمام هر مرحله از تولید، باید کنترل کیفیت انجام شود. این فرآیند شامل بررسی صحت طرح و الگو، کیفیت شیشه، محکم‌ بودن اتصالات و… است.

نصب و حمل و نقل: در نهایت، نکته مهمی که باید در نظر گرفته شود نصب و حمل و نقل پارتیشن به شکل صحیح و ایمن است. برای نصب ایمن پارتیشن و جلوگیری از شکستن یا بروز مشکلات دیگر باید از روش‌های مناسب و تکنیک‌های حرفه‌ای استفاده شود.

عوامل موثر در افزایش قیمت تولید و طراحی

انتخاب طرح مناسب برای سفارش پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار برای برخی افراد می‌تواند تصمیم پیچیده‌ای باشد. قبل از هر چیزی باید طرح مورد نظر خود را مشخص کنید. آیا میخواهید پارتیشن شیشه ای شما طرح‌های هندسی یا خطوط منظم داشته باشد؟ آیا طرح‌های پیچیده را ترجیح می‌دهید. بررسی طرح‌های مختلف و انتخاب مدلی که با سلیقه و سبک فضای مورد نظرتان هماهنگ باشد بسیار مهم است. ایجاد طرح‌های پیچیده و زمان‌بر ممکن است باعث افزایش هزینه شوند. همچنین جنس شیشه را هم برحسب سلیقه خود می‌توانید از نوع مات یا شفاف انتخاب کنید.

شیشه‌های مات حریم خصوصی را بهتر و بیشتر حفظ می‌کنند. براساس نیاز خود شیشه‌ای که بهترین ترکیب از استحکام، زیبایی و حفظ حریم شخصی را داشته باشد را می‌توانید انتخاب کنید. پارتیشن فریم لس و فریم‌دار هم در قیمت‌ها تفاوت دارند. قیمت شیشه‌های مات و شفاف هم با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین خدمات و موادی که در ساخت پارتیشن شیشه‌ای طرح‌دار بکار می‌روند ممکن است هزینه‌بر باشند. لازم است علاوه‌بر هزینه ساخت پارتیشن، هزینه‌های حمل‌ونقل و نصب را هم در نظر بگیرید. با راهنمایی گرفتن از افراد متخصص در این زمینه می‌توانید بهترین پارتیشن را متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

پارتیشن شیشه ای طرح دار

سخن پایانی

پارتیشن‌های شیشه‌ای طرح‌دار قبل از رسیدن به دست مشتری حین طراحی و تولید مراحل متعددی را طی می‌کنند. ابتدا طرح مورد نظر مشتری روی شیشه‌های باکیفیت توسط تکنولوژی نوین ایجاد شده و سپس شیشه‌ها برش داده می‌شوند. پس از اتمام فرآیند اعمال طرح و برش آن را به محل مورد نظر حمل کرده و توسط متخصصانی در این زمینه نصب می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های استاندارد و مواد اولیه مرغوب در کیفیت نهایی پارتیشن نقش بسزایی دارد. از این پارتیشن‌ها در رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها و دفاتر کاری استفاده می‌شود.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 6
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x