جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آینه کاری روی دیوار
فهرست مطالب

آخرین مقالات

بزرگ جلوه دادن فضای منزل با استفاده از آینه

آینه کاری روی دیوار

فهرست مطالب

امروزه افراد زیادی هستند که در خانه‌های کوچک یا آپارتمان زندگی می‌کنند. کوچک بودن محیط خانه می‌تواند تاثیر منفی بر روحیه افراد ساکن منزل داشته باشد. بهترین راه حل برای بزرگ جلوه دادن منزل، استفاده از آینه و رنگ‌های روشن است. آینه با انعکاس نور باعث به وجود آمدن خطای دید می‌شود که همین امر فضای منزل را از لحاظ بصری بزرگ‌تر نشان می‌دهد. بهترین مکان برای نصب آینه برای بزرگ‌تر دیده شدن منزل شامل دیوارهای پشت مبلمان، مقابل پنجره، دیوارهای انتهای اتاق‌ها می‌باشند. برای نمای بهتر منزل سعی کنید از آینه‌های بزرگ که دارای قاب‌های ساده هستند، استفاده کنید.

با چه ترفندهایی می‌توان فضا را بزرگ‌تر جلوه داد؟

بسیاری از افراد به دلایل مختلف ناچارند در خانه‌های کوچک یا آپارتمانی و بسته زندگی کنند. از این رو اکثر آن‌ها به طراحان دکوراسیون روی می‌آورند تا فکری برای دل‌باز شدن فضای خانه انجام دهند. معمولاً طراح دکوراسیون به اولین چیزی که می‌اندیشد، افزودن شیشه و آینه به خانه است. آینه کاری و استفاده از شیشه در منزل بسته به خلاقیت طراح با سبک‌های گوناگونی طراحی و اجرا می‌شود. با این روش، خانه‌های کوچک و امروزی دیگر فضای سنگینی ندارند و با فضایی بازتر، به افراد خانه احساس آرامش بیش‌تری می‌دهند. همچنین استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث می‌شود که فضای کم‌تری اشغال شود.

آینه کاری روی دیوار

 

افزایش نور منزل با آینه کاری

همه می‌دانند که افزایش نور طبیعی در منزل از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک خانه دل‌باز و آرامش‌بخش است. بنابراین با استفاده از ترفندهایی همچون آینه کاری، به دلیل انعکاس نور، نور طبیعی خانه را افزایش می‌دهند. این نور طبیعی موجب بزرگ به‌نظر رسیدن منزل می‌شود و از این موضوع حتی می‌توان به‌عنوان یک تراپی برای آرامش بیش‌تر اعضای خانواده استفاده کرد.

موضوع مهم دیگر محل نصب این ابزارهاست که در فضای خانه تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین نصب آینه قدی در منزل از روش‌هایی است که هم برای اعضای خانه بسیار کاربردی است و هم می‌تواند فضای خانه را روشن‌تر جلوه دهد. علاوه‌بر این موضوع اگر در اطراف آینه از طرح‌های شکسته استفاده شود، شکست نور و انعکاس نور با هم ترکیب شده و فضا را دلنشین‌تر و دلبازتر خواهد کرد.

محل نصب آینه کاری در منزل

پیش از نصب آینه‌های دکوری، برای دل‌باز شدن فضای خانه باید به محل نصب آینه‌ها دقت بسیاری داشت. در مرحله اول باید توجه کرد که در چه مکان‌هایی از منزل بیش‌ترین رفت‌و‌آمد وجود دارد. معمولاً مکان‌هایی در منزل که بیش‌ترین استفاده را دارند، مکان بهتری برای نصب آینه کاری محسوب می‌شوند. وجود آینه در این فضاها باعث به ‌وجود آمدن خطای دید و انعکاس نور و درنتیجه بزرگ‌تر به ‌نظر رسیدن منزل خواهد شد. همچنین با توجه به محلی که قرار است آینه نصب شود، می‌توان از آینه‌های رنگی استفاده کرد. این نوع آینه‌ها، زیبایی بیش‌تری به محیط بخشیده و باعث هارمونی رنگ بیش‌تر خواهند شد.

آینه کاری با آینه دیوارپوش

آینه‌های دیوارپوش جزء بهترین انتخاب‌ها هستند که موجب بزرگ‌تر به نظر رسیدن دیوارها می‌شوند. این نوع آینه‌ها معمولا بزرگ بوده و قسمت زیادی از دیوار را می‌پوشاند. حتی می‌توانید براساس رنگ دیوار، رنگ آینه مورد نظر خود را هم انتخاب کنید و آینه رنگی روی دیوار نصب کنید. این نوع آینه کاری، نصب بسیار راحت‌تری از آینه‌های کوچک‌تر دارد. هماهنگی رنگ در این دیوارپوش‌ها باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق نشیمن و پذیرایی خواهد شد. یکی‌دیگر از ترفندهایی که با استفاده از آینه، باعث بزرگ شدن فضای خانه می‌شود، به‌کار بردن آینه به‌جای دیوار است.

معمولاً افراد برای تقسیم کردن منازل به فضاهای کوچک‌تر از پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند. اما یک گزینه که هم زیبایی منزل را افزایش می‌دهد و هم فضایی با نور بیش‌تر و دل‌بازتر ایجاد می‌کند، استفاده از شیشه و آینه به‌جای دیوار و پارتیشن در بخش‌هایی از خانه است. معمولاً هنگامی که متراژ خانه پایین است، از این روش برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده می‌شود و این ویژگی ناشی از انعکاس نوری است که آینه ایجاد می‌کند.

آینه کاری روی دیوار

 

ایده‌های بزرگ جلوه دادن منزل با آینه

ایده‌های بسیار زیادی برای آینه کاری و استفاده از شیشه به‌عنوان دکور وجود دارد که هزینه بسیار به‌صرفه‌ای نیز دارند. به‌طور مثال به‌عنوان دیوارپوش، کنسول، ساعت و… می‌توان از آینه‌ها استفاده کرد. آینه کنسول یا آینه قدی همیشه از مواردی بوده که بسیار پرکاربرد بوده و در هر خانه‌ای وجود آن لازم است‌. همچنین ساعت‌هایی از جنس آینه از مدرن‌ترین و زیباترین وسایل دکوراتیو امروزی هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این ایده‌ها فضای خانه بسیار روشن‌تر و پرنورتر شده و همچنین از نظر افراد خانه، بزرگ‌تر و دل‌بازتر است.

آینه کاری روی دیوار

 

هزینه استفاده از آینه به عنوان پارتیشن

آینه کاری از روش‌های کم‌هزینه برای ایجاد دکورهای بسیار زیبا و مدرن در منزل است. درصورتی‌ که بخواهید از ابزارهای گچی یا سنگی استفاده کنید، قطعاً هزینه ساخت و همچنین نصب بسیار بالاتر خواهد شد. به‌طور مثال یک پارتیشن گچی هم پروسه ساخت طولانی‌تری دارد و هم از مصالح بیش‌تری برای ساخت آن استفاده می‌شود. در مقابل پارتیشن آینه ای باعث دل‌بازتر شدن فضا شده و همچنین هزینه نصب و مدت ساخت کم‌تری خواهد داشت.

سخن پایانی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه‌های آپارتمانی و کوچک زندگی می‌کنید، روش‌های بسیاری برای حل مشکل شما وجود دارد. فقط کافی است که با یک طراح دکوراسیون مشورت کنید تا بتوانید از ظرفیت‌های خانه خود به‌خوبی استفاده کنید. آینه کاری یکی از بهترین روش‌هایی است که برای دکوراسیون خانه استفاده می‌شود. با استفاده از این روش فضای خانه دارای نور بیش‌تری می‌شود و بزرگ‌‌تر به‌نظر می‌رسد. این نوع دکوراسیون فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کند و هزینه مناسب‌تری نیز دارد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x