جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کابین دوش شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

بررسی ابعاد کابین دوش (حداقل و حداکثر ابعاد)

کابین دوش شیشه ای

فهرست مطالب

حمام و سرویس بهداشتی از قسمت‌های اصلی منزل به‌حساب می‌آید که باید در طراحی و ساخت آن‌ها دقت خاصی را به‌کار برد. ایجاد دکورهای زیبا در سرویس بهداشتی باعث لوکس و لاکچری‌تر به‌نظر رسیدن سازه شده و در برخی از موارد باعث بهینه‌سازی فضا خواهند شد. کابین دوش از جمله ابزارهای شیشه ای است که در حمام و سرویس‌ بهداشتی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابین‌های ‌دوش‌ انواع مختلفی دارند و در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند. استفاده از این ابزارها مزایای زیادی همچون بزرگ‌تر جلوه دادن فضای سرویس بهداشتی و بهینه‌سازی فضا را به همراه دارد. ابعاد و شکل این کابین‌ها براساس مکانی که قرار است در آن قرار گیرند، انتخاب خواهند شد.

کابین دوش چیست؟

کابین دوش، وسیله‌ای در طراحی دکوراسیون است که از متریال‌هایی مانند شیشه ساخته می‌شود‌. این نوع کابین‌ها در جاهای مختلفی همچون منازل مسکونی، هتل‌ها، آرایشگاه‌ها، باشگا‌ه‌ها، استخرها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. افراد در این فضاهای کوچک؛ اما بسیار لاکچری، می‌توانند یک دوش آرامش‌بخش بگیرند و از حریم خصوصی بسیار عالی برخوردار باشند. در خانه‌های آپارتمانی امروزی که از فضای کافی برای تفکیک حمام و توالت برخوردار نیستند، کابین دوش در ابعاد مختلف می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

کابین دوش شیشه ای

 

انواع کابین دوش در ابعاد مختلف

دو نوع پرکاربرد کابین دوش، دور دوشی و اتاق دوش هستند که هر کدام مزایای متفاوتی دارند و در شکل‌ها و اندازه‌های خاص تولید می‌شوند. در کابین دور دوشی، شیشه تنها دور دوش نصب شده و وسیله دیگری در داخل حمام موجود نیست. این نوع کابین سبب می‌گردد تا در هنگام دوش گرفتن در انرژی صرفه‌جویی شود و فضا گرم باشد. همچنین مانع از خیس شدن کف حمام می‌شود و با توجه به ‌این‌که ابعاد کوچکی دارد و فضای حمام را اشغال نمی‌کند، این امکان را به شما می‌دهد تا از باقیمانده فضا به‌عنوان رخت‌کن استفاده نمایید. اتاق دوش، نوع دیگری از کابین حمام است که ابعاد بزرگ‌تری داشته و در آن وسایلی همچون وان قرار می‌گیرند. با استفاده از این ابزارها می‌توان فضایی کاربردی‌تری را ایجاد کرد.

کابین دوش شیشه ای

 

کابین دوش با چه ابعادی مناسب است؟

کابین دوش در فروشگاه‌های مختلف در اندازه و ابعاد گوناگون موجود است. این‌که کدام کابین برای شما مناسب‌تر است به محلی که کابین را در آن‌جا قرار می‌دهید، بستگی دارد. اکثر کابین‌های موجود در فروشگاه‌ها، دارای اندازه و ابعاد استاندارد هستند و گاهاً نیاز است تا برای فضایی که مدنظر شما بوده، کابین دوشی را با اندازه دلخواه سفارش دهید. ابعادی که انتخاب می‌کنید، می‌بایست متناسب با اندازه سرویس بهداشتی و زیر دوشی شما باشند. ابعاد کابین براساس شکل ظاهری نیز مشخص می‌گردند. به‌طور مثال اندازه کابین‌های مستطیلی با کابین گرد و نیم‌گرد یکسان نیست. تناسب ابعاد کابین با فضا، باعث می‌شود که بهتر بتوانید از ظرفیت محیط خود استفاده نمایید.

ابعاد استاندارد کابین دوش

ابعاد و اندازه کابین دوش باید با توجه به سایر اجزای داخل حمام و مساحت آن انتخاب شوند تا استفاده از دوش حمام و سایر لوازم حمام راحت‌تر باشند. به ‌شکلی که هنگام نصب، امکان باز و بسته شدن درب حمام، استفاده از توالت، رخت‌کن‌ و… به‌خوبی فراهم باشد. معمولاً اندازه کابین براساس زیردوشی تعیین می‌گردد و چندین ابعاد مختلف و کاربردی برای ساخت کابین آماده وجود دارند. اندازه‌های استاندارد کابین عبارتند از:

  • ۳۲ در ۳۲ اینچ
  • ۳۶ در ۳۶ اینج
  • ۳۹ در ۳۹ اینچ
  • ۴۸ در ۳۲ اینچ
  • ۴۸ در ۴۸ اینچ

حداقل ابعاد کابین دوش

اندازه کابین دوش بیش‌تر در حمام‌هایی اهمیت داشته که اندازه کوچکی دارند و ممکن است استفاده از کابین با اندازه نامتناسب باعث ایجاد اختلال در استفاده از فضا شود. اگر قصد خرید کابین دوش استاندارد را داشته باشید، حداقل ابعادی که می‌توانید انتخاب کنید ۳۲ در ۳۲ اینچ یا ۸۰ در ۸۰ سانتی‌متر است. معمولاً در این نوع حمام‌ها، اشکال گوناگون کابین نیز مد نظر قرار می‌گیرند و کابین‌های گوشه‌ای که کم‌ترین فضا را اشغال می‌کنند، مناسب‌ترین نوع خواهند بود.

حداکثر ابعاد کابین دوش

در حمام‌های بزرگ مشکل اساسی بابت اندازه کابین دوش وجود ندارد؛ اما همچنان برای بهینه‌سازی فضا و ایجاد محیطی زیبا و لوکس، نیاز است تا شکل و ابعاد کابین را به‌خوبی بررسی کنید. در این نوع سرویس‌های بهداشتی محدودیت اندازه چندانی وجود نداشته و تنها موضوعی که بیشترین اهمیت را دارد، سلیقه خود فرد است. کابین‌های مربعی و مستطیلی و همچنین کابین دوش‌های نیم‌گرد و گوشه‌ای بزرگ، انتخاب بسیار خوبی برای حمام‌های با متراژ بالا هستند. حتی اندازه کابین می‌تواند از حداکثر استاندارد یعنی ۴۸ در ۴۸ اینچ یا ۱۲۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر باشد و شامل سونا یا جکوزی و وان و.‌‌.. نیز شود.

قیمت کابین دوش با ابعاد متفاوت

کابین دوش در اندازه‌ها و متریال‌های متفاوت در حال تولید است و در سازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کابین شما تا حد زیادی به مساحت فضای‌ مدنظر بستگی دارد. هرچه کابینی که انتخاب می‌کنید، اندازه بزرگ‌تری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. همچنین متریال مصرفی در ساخت کابین نیز بسیار موثر بوده و می‌تواند تفاوت قیمت بسیاری را ایجاد نماید. مهم‌ترین اقدام پیش از خرید کابین دوش، اندازه‌گیری دقیق فضا و صحبت با طراح دکوراسیون در ارتباط با نوع کابین انتخابی است.

کابین دوش با ابعاد مناسب را از کجا بخریم؟

همان‌طور که بیان گردید، معمولاً کابین‌های دوش‌ دارای ابعاد استاندارد هستند و این موضوع را با گشت‌و‌گذار در فروشگاه‌های مختلف، متوجه خواهید شد. بنابراین اگر فضای شما شکل و اندازه‌ای خارج از استاندارد معمول دارد، باید کابین دوش خود را از تولیدکنندگان سفارش دهید. گاهاً فروشندگان نیز به‌عنوان واسطه می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند؛ اما موضوع دیگر هزینه کابین دوش است که در صورت واسطه‌گری فروشنده بین شما و تولیدکنندگان، افزایش می‌یابد. بنابراین اگر خود‌تان کابین دلخواه را از تولیدی سفارش دهید، هزینه پرداختی بسیار کم‌تر خواهد بود.

کابین دوش شیشه ای

 

سخن پایانی

هنگام خرید کابین دوش مهم‌ترین فاکتوری که به آن توجه می‌شود، اندازه و ابعاد کابین است‌. این اندازه باید متناسب با فضا باشد؛ در غیر این صورت نه ‌تنها باعث بهینه‌سازی فضا نشده، بلکه کارایی فضای شما را کاهش می‌دهد‌. از مزایای استفاده از کابین دوش، افزایش ظرفیت‌‌های محیط است. برای کابین‌ها، اندازه و ابعاد استانداردی وجود دارند که براساس اندازه زیردوشی تعیین می‌گردند. علاوه‌بر این کابین‌های آماده، امکان سفارش کابین از تولیدکنندگان نیز برای شما فراهم‌ است. مجموعه تتراگلس، با سابقه طولانی در زمینه تولید انواع کابین دوش می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x