جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آینه کاری روی دیوار
فهرست مطالب

آخرین مقالات

تاثیرات باورنکردنی آینه کاری مدرن در دکوراسیون منزل

آینه کاری روی دیوار

فهرست مطالب

در واقع استفاده از آینه در دکوراسیون از گذشته‌های دور با اهداف مناسبی در کاخ‌ها و مساجد صورت می‌گرفت. امروزه نیز آینه کاری تاثیر بسزایی در زیبایی خانه و بزرگ‌تر نشان دادن آن دارد. استفاده از آینه در دکوراسیون منزل علاوه‌بر اینکه جلوه زیبایی دارد، نسبت به اکسسوری‌های دیگر منزل، هزینه کم‌تری را در برمی‌گیرد. آینه‌هایی که برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند، در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند و برخی از آن‌ها دارای قاب از جنس پلاستیکی، برنزی، استیل، چوبی و فلزی و برخی نیز بدون قاب هستند و به‌راحتی می‌توان با دکوراسیون منزل خود آن‌ها را هماهنگ کرد.

مکان های مناسب برای آینه کاری

آینه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی اعم از شامپاینی، آنتیک، برنزی، عسلی، طلایی و… به تولید می‌رسند. با توجه به رنگ دکوراسیون منزل می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آینه‌کاری اگر در جای مناسبی از منزل انجام گیرد، تاثیر فوق‌العاده زیبایی در فضا خواهد داشت. به‌طور کلی نصب آینه به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

آینه کاری روی سقف

یکی از مکان‌هایی که می‌توان نصب آینه را برای آن انجام داد، روی سقف منزل است که جلوه زیبایی را برای کف خانه و فرش‌ها به وجود می‌آورد. با استفاده از نورپردازی سقفی نیز این جذابیت چندین برابر می‌شود.

آینه کاری روی سقف مزایای زیادی دارد. این یک راه عالی برای:

افزایش روشنایی: آینه ها نور را منعکس می کنند و می‌توانند به افزایش روشنایی در یک فضا کمک کنند.
افزایش عمق: آینه ها می‌توانند به ایجاد توهم عمق و گسترش فضا کمک کنند.
زیبایی: آینه کاری روی سقف می‌تواند به یک فضا ظاهری لوکس و مجلل ببخشد.

قبل از تصمیم گیری در مورد آینه کاری روی سقف، باید چند نکته را در نظر بگیرید. اول، باید به اندازه و شکل فضای خود فکر کنید. آینه کاری روی سقف برای فضاهای کوچک مناسب است، زیرا می تواند به ایجاد توهم عمق کمک کند. دوم، باید به سبک دکوراسیون خود فکر کنید. آینه کاری روی سقف در هر سبک دکوراسیونی قابل استفاده است، اما باید با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ باشد. سوم، باید به هزینه آینه کاری روی سقف فکر کنید. آینه کاری روی سقف می‌تواند یک پروژه نسبتاً گران قیمت باشد، بنابراین باید بودجه خود را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال یک راه عالی برای افزودن عمق، روشنایی و زیبایی به فضای خود هستید، آینه کاری روی سقف یک گزینه عالی است.

آینه کاری روی دیوار

یکی از مکان‌هایی که در منزل بیشتر به چشم می‌خورد، دیوار‌ها هستند. افراد نیز معمولاً برای دکوراسیون منزل، به آن بسیار اهمیت می‌دهند. با آینه کاری دیوار، می‌توانید جذابیت زیادی را در منزل خود ایجاد نمایید.

آینه کاری روی دیوار

 

آینه کاری روی حاشیه ها

این روش آینه کاری به معنای پر کردن حاشیه‌ها یا‌ اشیاء منزل است. معمولاً در اطراف شومینه یا شوفاژ، قست‌های خاص منزل مانند دور سقف، حاشیه دیوار‌ها یا دور ستون انجام می‌شود و زیبایی زیادی را در دکوراسیون منزل به وجود می‌آورد.

آینه کاری ستون

 

تاثیرات استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه از قدیم رواج داشته و با اهداف‌ مختلفی آن‌ها را در کاخ‌ها و مساجد نصب می‌کردند؛ امروزه نیز در اکثر مکان‌ها از جمله منزل از آینه استفاده می‌کنند که تاثیرات زیادی در دکوراسیون داخلی خواهد داشت. برخی از تاثیرات به شرح زیر هستند:

بزرگنمایی محیط

یکی از مهم‌ترین تاثیرات استفاده از آینه، بزرگنمایی محیط است. استفاد از آینه در خانه‌های کوچک باعث می‌شود تا محیط بزرگ‌تر و دلباز‌تر به چشم بیاید. البته باید به نوع و طرح آینه نیز توجه داشت. آینه‌های قدی معمولاً جلوه زیبایی‌تری را ایجاد می‌کنند.

افزایش ارتفاع سقف

آینه‌کاری معمولاً در سقف و دیوار‌ها کاربرد زیادی داشته و علاوه‌بر زیبایی محیط، برای افزایش ارتفاع سقف و ابعاد اتاق نیز تاثیر بسزایی دارد. برای خانه‌هایی که سقف‌های کوتاهی دارند می‌توان در قسمت‌هایی از منزل آینه‌کاری انجام داد تا تصور اختلاف سطح به وجود آید و سقف بلند‌تر دیده شود.

افزایش نور

خانه‌هایی که تاریک هستند و نور کافی ندارند، می‌توان برای افزایش نور در آن‌ها آینه‌ای قدی را بین دو پنجره قرار داد تا باعث افزایش نور و روشنایی خانه شوند. حتی می‌توان آینه را در جایی نزدیک نور لامپ یا پشت آباژور قرار داد که سبب بازتاب نور گردد و خانه روشن‌تر به نظر برسد.

ایجاد حس و‎ ‎حال کلاسیک

با استفاده درست از آینه در پذیرایی می‌توان سبک منزل را به‌راحتی تغییر داد. با نصب یک آینه با مدل طرح‌دار در کنار دیوار نزدیک به میز ناهارخوری، می‌توان حالتی کلاسیک و زیبایی را در منزل ایجاد کرد.

تقویت انرژی مثبت

آینه در فرهنگ ما ایرانی‌ها نماد روشنی و پاکی است. با استفاده درست از آینه در دکوراسیون منزل می‌توانید باعث ایجاد جریان انرژی‌های مثبت در خانه شوید. همچنین آینه تاثیر زیادی در فنگ‌ شویی منزل نیز دارد.

انواع مدل های آینه های مدرن مناسب برای فضاهای مختلف منزل

اگر قصد نصب آینه برای پذیرایی خود را دارید، در ابتدا باید فضای خانه را در نظر بگیرید. اگر سالن کوچکی دارید، آینه‌های مستطیلی بهترین گزینه هستند؛ اما اگر سالن بزرگ است، می‌توانید آینه را در وسط پذیرایی نصب کنید.

نصب آینه در اتاق خواب در دیوار‌های کناری تختخواب یا بالای تخت جلوه زیبایی دارد.

اگر می‌خواهید کنار پنجره آینه کاری را انجام دهید، بهتر است در جایی بگذارید که نور زیادی را دریافت نمایید.

منزل‌هایی که راهروی ورودی دارند، استفاده از آینده بلند و ساده باعث گسترش فضای راهرو و نیز افزایش نور می‌شود.

نصب آینه در مکان‌های دیگر منزل مانند سرویس بهداشتی، درب‌های انباری و کمدها، آشپزخانه و فضای اطراف شومینه نیز انجام می‌شود.

سخن پایانی

آینه یکی از زیباترین و بهترین گزینه‌ها برای دکوراسیون منزل است. در مکان‌های مختلفی از منزل می‌توان از آن استفاده کرد. آینه علاوه‌بر اینکه منزل را بزرگ‌تر نشان می‌دهد، باعث بازتاب و افزایش نور می‌شود. همچنین اگر روی سقف نصب گردد سبب افزایش ارتفاع نیز خواهد شد. با وجود آینه، دکوراسیون منزل حالتی شیک و کلاسیکی پیدا می‌کند. آینه در فنگ شویی خانه نیز تاثیر فراوانی داشته و باعث جریان انرژی‌های مثبت می‌شود. با نصب آینه روی درب‌های انباری و کمدها نیز می‌توان آن‌ها را مخفی کرد و این کار باعث می‌شود تا فضا منظم‌تر به نظر برسد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x