جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن اداری شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

پارتیشن شیشه ای مات؛ کاربردها، مزایا و معایب

پارتیشن اداری شیشه ای

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه ای مات یکی از گزینه‌های مناسب برای تقسیم فضای اداره است. ساختار این نوع پارتیشن‌ها کاملا شیشه‌ای است و تنها برخی از آن‌ها دارای قاب فلزی هستند. این نوع پارتیشن‌ها به دو صورت تک لایه و دوجداره تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند. به‌طور کلی پارتیشن مات دوجداره نسبت به یک لایه از مقاومت بالاتری برخوردار است، به همین دلیل قیمت این نوع پارتیشن‌ها بیشتر است. با استفاده از پارتیشن شیشه ای مات می‌توانید به حفظ حریم خصوصی کارمندان خود کمک کنید.

پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن شیشه ای مات نوعی پارتیشن است که برای ساخت آن از شیشه‌های با پوشش مات استفاده می‌کنند. از این نمونه پارتیشن‌ها اغلب برای محیط‌های اداری یا تجاری استفاده می‌کنند. پارتیشن شیشه ای مات به‌دلیل شفافیت و طراحی مات روی شیشه، به خوبی نور طبیعی را به فضا منتقل می‌کند. این نمونه از پارتیشن‌ها انتخاب مناسبی برای فضاهای مدرن در محیط‌های اداری است. از مزایای پارتیشن شیشه ای مات می‌توان به تقسیم فضا، حفظ حریم خصوصی کارمندان، طراحی متنوع، نورپردازی عالی، سهولت در نگهداری اشاره کرد.

پارتیشن شیشه ای مات

انواع پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن‌ها شیشه‌ای مات یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن در فضاهای اداری محسوب می‌شود. دلیل استفاده از این نوع پارتیشن، حفظ حریم شخصی کارمندان است. به‌طور کلی پارتیشن‌ها را براساس نحوه نصب، ثابت و متحرک، طراحی، نوع شیشه و… دسته‌بندی می‌کنند. متریال این نوع پارتیشن بدون شک از جنس شیشه است. در فضاهای اداری برای ایجاد یک فضای مدرن و زیبا از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات استفاده می‌کنند. مهم‌ترین ویژگی این نوع پارتیشن شیشه ای می‌توان به نصب سریع و داشتن طراحی زیبا اشاره کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای مات انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها طرح و ویژگی متفاوتی دارند.

  • پارتیشن شیشه ای مات سندبلاست
  • پارتیشن شیشه ای مات ساتینا
  • پارتیشن شیشه ای مات لمینت

کاربرد پارتیشن شیشه ای مات

یکی از کاربرد‌های مهم این نوع پارتیشن‌های شیشه ای مات با وجود طرح زیبایی که دارند، مانع دید می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای مات یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق مدیر در زمان جلسات محرمانه است. این نوع پارتیشن‌ها از نوع شیشه‌های مات چند جداره که ضخامت بالایی دارند، ساخته می‌شود. پاریتشن‌ها بیشتر برای تفکیک دو فضا کاربرد دارند.

نظافت این نوع شیشه‌ها بسیار آسان است و به راحتی تمیز می‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای مات برای فضاهای اداری در طرح‌ها، اشکال و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. این نوع پارتیشن‌ها به‌دلیل وزن سبکی که دارند به راحتی جابجا می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای مات دوجداره گزینه مناسبی برای عایق صوتی و گرما در محیط‌های اداری هستند. در برخی از پارتیشن‌های شیشه‌ای مات از شیشه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. با استفاده از شیشه هوشمند به راحتی می‌توانید حالت مات پارتیشن را به حالت شفاف تغییر دهید.

پارتیشن شیشه ای مات

مزایای پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن‌ها وسایلی هستند که برای جداسازی و تفکیک فضاهای اتاق‌ها، مغازه‌ها، آرایشگاه‌ها، ادارات و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مزایای پارتیشن‌ها می‌توان به نصب سریع و آسان، ارزان و به صرفه بودن آن اشاره کرد. یکی از پارتیشن‌ها، پارتیشن شیشه ای است که در دو حالت مات و شفاف ساخته می‌شود. مزایای پارتیشن شیشه‌ای مات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • داشتن عایق صوتی
  • قابلیت جابه‌جایی
  • عبور نور طبیعی از شیشه
  • مقاوم و ماندگاری بالا
  • سرعت بالای نصب
  • و….

عایق صوتی مناسب پارتیشن شیشه ای

یکی از موارد مهم استفاده شده در پارتیشن شیشه‌ای کاهش آلودگی صوتی و عایق مناسب در محیط آکوستیک در فضای بسته است. پارتیشن شیشه ای دوجداره از عایق صوتی و گرما خوبی برخوردار است. یکی از عوامل مهمی که روی تمرکز کارمندان تاثیر مستقیمی دارد، محیط آرام است.

قابلیت جابه‌جایی پارتیشن شیشه ای

یکی دیگر از مزایای این نوع پارتیشن‌ها، حمل آن است. استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای در فضاهای اداری این امکان را فراهم می‌کند که در فضاهای دیگر قابل استفاده باشد.

نور طبیعی به فضای داخلی

برای ساخت پارتیشن شیشه ای مات از متریالی چون شیشه تکجداره و دوجداره استفاده کرده‌اند. عامل دیگر که بر تمرکز کارمندان اثر دارد، نور طبیعی و مناسب است. با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای نور خورشید به راحتی از شیشه عبور می‌کند. این نوع پارتیشن‌ها از اشعه‌های مضر نور خورشید جلوگیری می‌کنند.

مقاومت پارتیشن و ماندگاری بالا

پارتیشن‌های شیشه‌ای مقاومت‌ و طول عمر بالایی دارد، زیرا برای ساخت پارتیشن شیشه ای از مصالح آهن و شیشه استفاده شده است. در صورتی که از شیشه‌های دوجداره با فریم آلومینیمی استفاده کنند، طول عمر بالایی دارند.

سرعت نصب بالا

اجرای پارتیشن شیشه ای به صورت مکانیکی است و از هیچ ملاتی استفاده نمی‌شود. روش نصب پارتیشن‌ها به صورت خشک است؛ به همین دلیل سرعت نصب در پارتیشن شیشه‌ای بسیار بالا است.

معایب پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن شیشه ای مانند دیگر متریال‌های تفکیک کننده فضا معایبی دارد. اکثر کارفرمایان براین باور هستند که استفاده از این نوع پارتیشن‌ها ممکن است حریم خصوصی کارمندان کاهش یابد، به همین دلیل پیشنهاد داده می‌شود که از پارتیشن شیشه‌ای مات استفاده کنید که حریم خصوصی حفظ شود. مقاومت کم، با اختلاف گرما یا ضربه ممکن است شیشه خُرد شود، برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است از شیشه‌های دو جداره استفاده شود تا مقاومت بالایی داشته باشد.

عایق حرارتی نامناسب، شیشه به‌طور کلی از عایق حرارتی برخوردار نیست با استفاده از شیشه‌های چند جداره این امکان را فراهم می‌کنید که در برابر حرارت پاسخ‌گو باشد. پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به پارتیشن‌های چوبی قیمت بالاتری دارد. این نوع پارتیشن‌ها نسبت به پارتیشن‌های دیگر به نظافت بیشتری نیاز دارند. استفاده این نوع پارتیشن‌ها برای مکان‌های پر رفت و آمد مانند بیمارستان و مدارس مناسب نیستند.

سخن پایانی

پارتیشن شیشه ای مات یک پوشش شیشه‌ای است که برای تفکیک و جداسازی فضاهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کاربرد این نوع پارتیشن‌ها می‌توان به حفظ حریم خصوصی، جداسازی یک فضا و طراحی‌های بسیار مدرن و جذاب آن اشاره کرد. این نوع پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند که شامل پارتیشن ثابت و متحرک می‌شود، ثابت را با پیچ و مهره نصب می‌کنند و متحرک را می‌توانند حمل و جابه‌جا کرد. کاربرد اصلی این نوع پارتیشن‌ها جداسازی فضا و حفظ حریم خصوصی کارمندان است.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x