جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن شیشه ای آکوستیک
فهرست مطالب

آخرین مقالات

کاهش صدا با نصب پارتیشن شیشه ای آکوستیک

پارتیشن شیشه ای آکوستیک

فهرست مطالب

همه ما پارتیشن را به‌عنوان ابزاری مناسب برای تفکیک فضاهای مختلف می‌شناسیم اما کاربرد پارتیشن‌ها محدود به این مورد نمی‌شود. پارتیشن، گزینه‌ای مناسب برای زیبایی محیط، عایق صدا و حرارت و حفظ حریم شخصی افراد است.

نکته‌ی مهم در انتخاب نوع پارتیشن، توجه به محیط است. امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای آکوستیک، گزینه مناسبی برای محیط‌های اداری محسوب می‌شوند و می‌توانند به‌میزان زیادی از صداهای اضافه در محیط جلوگیری کنند. 

منظور از پارتیشن شیشه ای آکوستیک چیست؟

پارتیشن‌های شیشه‌ای برای تفکیک فضا و عایق کردن محیط استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های آکوستیک به پارتیشن‌هایی گفته می‌شود که به‌دلیل ضخامت بالای خود، برای حفظ حریم و کاهش صدا در محیط مناسب‌ترند.

به‌ همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه ای در محیط‌های پر سر و صدا مانند اداره، بیمارستان و دفترهای کار بسیار مناسب است. کاهش صداهای اضافه در محیط باعث بهبود کیفیت خدمات و افزایش نظم در محیط می‌شود که این امر مهم با استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای امکان‌پذیر است‌. 

انواع پارتیشن شیشه ای آکوستیک

برخلاف تصور بسیاری از افراد، پارتیشن‌های شیشه‌ای استحکام بسیار زیادی دارند و به‌دلیل عدم جذب رطوبت کمتر در معرض تخریب قرار می گیرند. پارتیشن‌های شیشه‌ای را براساس جنس شیشه به کار رفته دسته‌بندی می‌کنند‌. در ادامه به معرفی دو نوع پرطرفدار این پارتیشن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پارتیشن شیشه ای آکوستیک دوجداره: این پارتیشن به‌صورت دو شیشه که در بین آن‌ها محفظه هوا وجود دارد ساخته می‌شود. دوجداره بودن پارتیشن شیشه‌ ای باعث می‌شود که قدرت عایق صدا، سرما و گرمای آن بیشتر شود. این موضوع برای محیط‌های اداری پرازدحام اهمیت بیشتری دارد. پارتیشن اداری دوجداره همچنین گزینه مناسبی برای ایجاد یک حریم شخصی در دفترهای کار به‌شمار می‌رود. 
  • پارتیشن شیشه ای آکوستیک تک جداره: این پارتیشن قدرت عایق بودن صدای آن کمتر است و برای محیط‌هایی که شلوغی کم‌تری دارند مناسب است. پارتیشن آکوستیک تک جداره، قیمت پایین‌تری دارد. آسان بودن نحوه نصب این پارتیشن نیز از جمله مزیت‌های آن به‌شمار می‌رود. 

مزایای استفاده از پارتیشن اداری آکوستیک

پارتیشن آکوستیک اگر در مکان مناسب نصب شود، فواید بسیار زیادی دارد. توجه داشته باشید که استفاده افراطی از پارتیشن باعث افزایش هرج و مرج و استرس می‌شود پس بهتر است قبل از نصب پارتیشن، با افراد با تجربه مشورت‌های لازم را انجام دهید. در ادامه به برخی از فواید پارتیشن اداری شیشه ای اشاره خواهیم کرد:

پارتیشن شیشه ای آکوستیک
پارتیشن شیشه ای آکوستیک

افزایش راندمان کاری

کارکنان یک اداره، مایلند که میز کار و ابزار آن در دسترشان قرار داشته باشد و آن را به عنوان حریم شخصی خود می‌دانند. نصب پارتیشن شیشه ای مانع از دسترسی ارباب رجوع و کارمندان دیگر به میزکار آن‌ها شده و می‌تواند راندمان و آرامش کاری آن‌ها را بیشتر کند. علاوه‌بر این، امنیت شغلی کارکنان نیز افزایش پیدا می‌کند و مسئولیت‌های خود را بهتر انجام می‌دهند. 

عایق صدا و دما

پارتیشن‌های شیشه‌ای، به‌دلیل‌ جنس متریال به‌کار رفته در آن‌ها می‌توانند از آلودگی صوتی محیط بکاهند. به‌همین دلیل استفاده از این محصولات در محیط‌های اداری بسیار رایج است‌. پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای برای سالن‌های جلسات که نیاز به تفکیک فضا و صدا وجود دارد، بهترین گزینه است. برخی از ادارات برای تفکیک اتاق مدیران از پارتیشن شیشه ای هوشمند استفاده می‌کنند که می‌توان با کنترل آن‌ها را به شکل مات یا شفاف درآورد. 

جذابیت بیشتر محیط

امروزه پارتیش‌های شیشه‌ای در انواع رنگی، مات، مشجر و هوشمند تولید می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها اگر در فضای مناسب استفاده شوند، می‌توانند زیبایی محیط کار شما را بیشتر کنند. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای، اعتبار محیط اداری بیشتر می‌شود. 

افزایش نور

شیشه‌، ماده‌ای است که می‌تواند ۹۰٪ نور ورودی را از خود بازتاب کند. بنابراین استفاده از پارتیشن شیشه‌ای عاملی برای روشن‌تر شدن محیط به‌شمار می‌رود. با این حساب می‌توانیم بگوییم که استفاده از پارتیشن شیشه ای باعث کاهش مصرف برق در محیط‌های اداری نیز خواهد شد. 

ماندگاری بالا

شیشه برخلاف چوب و آهن، کمتر در معرض خوردگی و آسیب قرار می‌گیرد. به‌ همین‌ دلیل‌ پارتیشن‌های اداری شیشه ای در صورت عدم آسیب، ماندگاری بسیار بالایی دارند. پارتیشن شیشه‌ای در گذر زمان هیچ گونه تغییری در آن ایجاد نمی‌شود، برخلاف پارتیشن‌های فلزی و چوبی که معمولاً تغییر می‌کنند. علاوه‌بر این قیمت پارتیشن شیشه ای نسبت به پارتیشن‌های دیگر پایین‌تر است. 

سهولت نصب

پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای یراق آلات ساده‌ای هستند و حمل و نصب آن‌ها نیز بسیار ساده است. در هنگام نصب پارتیشن شیشه‌ای، محیط کار آشفته یا کثیف نمی‌شود. به ‌همین دلیل فاصله بین انتخاب و نصب پارتیشن اداری شیشه‌ای مدت زمان بسیار کمی را دربرمی‌گیرد. 

کاربرد پارتیشن شیشه ای آکوستیک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پارتیشن شیشه‌ای بسیار شکننده است و عایق بندی مناسبی را برای محیط ایجاد نمی‌کند. این در حالی است که تجربه نشان می‌دهد پارتیشن شیشه‌ای، بیشتر از هر پارتیشنی در محیط‌های اداری استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای آکوستیک
پارتیشن شیشه ای آکوستیک

پارتیشن شیشه ای مات و هوشمند برای تفکیک فضاهای خصوصی کاربرد فراوانی دارند در معماری جدید دکوراسیون داخلی اکثراً با بهره‌مندی از پارتیشن شیشه‌ای، محیط‌های کوچک نیز به محیط‌های دلباز و پرنور تبدیل شده‌اند. علاوه‌بر این، پارتیشن‌های آکوستیک شیشه‌ای کاربردهای زیر را دارند:

  • ایجاد حریم شخصی برای کارکنان
  • برند سازی (نوشتن برند بر روی پارتیشن شیشه ای)
  • استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
  • استفاده در بانک‌ها و محیط‌های اداری
  • ایجاد اتاق‌های جدید مانند اتاق کنفرانس، جلسات یا انتظار

 سخن پایانی

امروزه راهکارهای هوشمندی برای جلوگیری از هرج و مرج در محیط‌های اداری وجود دارد، که مهم‌ترین آن‌ها استفاده از پارتیشن آکوستیک شیشه ای است. پارتیشن‌های آکوستیک به‌دلیل ضخامت بالای خود می‌توانند آرامش را در محیط‌های کاری شلوغ حکم فرما کنند و راندمان کاری کارمندان را افزایش دهند.

مزیت بزرگ پارتیشن‌های شیشه‌ای آکوستیک زیبایی و عبور نور از خود است که می‌تواند ارزش خرید آن‌ها را بالا ببرد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه کم و خرید پارتیشن شیشه ای محیط اداری خود را از یک محیط شلوغ، به محیطی آرام، منظم و پربازده تبدیل کنید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x