جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کابین دوش شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

10 مزیت شگفت انگیز کابین دوش که حمام شما را متحول می کند!

کابین دوش شیشه ای

فهرست مطالب

کابین دوش شیشه ای یک سازه جداکننده و بادوام است که به هنگام استحمام مانع از مرطوب شدن سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی می‌شود. این کابین‌ها برای منازلی که دستشویی و حمام در یک محل است هم بسیار کاربردی است. کابین دوش شیشه‌ای علاوه‌بر ظاهر مدرن و شیک استحکام بالایی در برابر ضربه‌های احتمالی دارد. این کابین‌ها دوش حمام را محصور می‌کنند و باعث می‌شوند آب و رطوبت در محیط محدودتری بماند؛ بدین ترتیب شیرآلات و قفسه‌های فلزی دچار زنگ‌زدگی نمی‌شوند.

آشنایی با کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای که به آن دور دوشی هم گفته می‌شود، اتاقکی است که دوش حمام را احاطه می‌کند. این کابین‌ها جدیدترین سازه‌های جداکننده‌ای هستند که فضای دوش را از دیگر قسمت‌ها جدا می‌کنند. بدین ترتیب سایر قسمت‌ها خیس و کثیف نشده و همواره محیطی تمیز خواهید داشت. از این کابین‌ها می‌توان در دوش منازل، استخرها و… استفاده کرد.

کابین دوش شیشه ای

مزایای کابین دوش شیشه ای

کابین دوش شیشه ای دارای مزایای متعددی است که آن را به گزینه محبوبی در طراحی حمام‌ها تبدیل کرده است. برخی از مزایای کابین دوش شیشه ای عبارتند از:

دوام بالا

اکثر افراد هنگام انتخاب کابین دوش، نوع شیشه‌ای را در اولویت قرار نمی‌دهند؛ زیرا تصور می‌کنند احتمال شکستن‌شان زیاد باشد؛ ولی بهتر است بدانید کابین‌های دوش شیشه‌ای از مواد و شیشه‌های مقاومی ساخته می‌شوند و به‌راحتی آسیب نمی‌بینند. معمولاً از شیشه سکوریت و شیشه لمینت برای این کابین‌ها استفاده می‌شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهند. نصب کابین دوش شیشه ای به‌جای پرده در حمام گزینه بهتری محسوب می‌شود؛ زیرا پرده‌ها را اگر کمی محکم بکشید ممکن است جدا شوند درحالی‌که این مشکل در کابین‌‌های دوش شیشه‌ای وجود ندارد.

فضایی بزرگتر

کابین دوش شیشه‌ای علاوه بر جداسازی مؤثر فضا باعث بهبود ظاهر سرویس بهداشتی هم می‌شود. اگر حمام شما کوچک است می‌توانید با کابین دوش شیشه ای کمی خطای دید ایجاد کرده و جلوه‌ای بزرگ‌تر به آن ببخشید. کابین‌های دوش شیشه‌ای به دلیل خاصیت عبور نور، فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد. با استفاده از این کابین‌ها محیط حمام شما روشن‌تر و بازتر جلوه می‌کند. اگر متراژ حمامتان کم است می‌توانید از کابین‌های دوش شیشه‌ای با درب‌های ریلی استفاده کنید.

ظاهر مدرن و امکان سفارش

امروزه کابین دوش شیشه ای جایگزین کابین دوش فلزی و پرده‌های حمام شده است. با این کابین‌های شیشه‌ای می‌توانید به سرویس بهداشتی و حمام خود سبک مدرن و جدیدی بدهید. همچنین از دیگر مزایای این کابین‌ها، امکان سفارش‌دادن با شیشه‌های مختلف است. شما می‌توانید کابین دوش شیشه‌ای خود را با شیشه مات، بافت‌دار و یا شیشه‌های دکوراتیو سفارش دهید.

جداکردن محیط‌ تر و خشک

به دلیل اینکه در برخی از ساختمان‌ها دستشویی و حمام در یک مکان است برای حفظ بهداشت می‌توان از کابین دوش شیشه‌ای استفاده کرد. این کابین‌ها رطوبت را در داخل نگه‌داشتن و از خیس شدن سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید دستشویی و حمام را خودتان با این کابین‌های مدرن جدا کنید. همچنین در این کابین‌ها برخلاف پرده‌های حمام امکان کپک و… وجود ندارد و محیطی کاملاً تمیز خواهید داشت.

مدیریت فضا

امروزه بنابر دلایل اقتصادی اکثر خانه‌ها متراژ کمی دارند و برای سرویس بهداشتی و حمام هم محیط کوچکی در نظر می‌گیرند. کابین دوش شیشه ای در مکان‌هایی که دستشویی و حمامشان یک جا است باعث بهره‌وری حداکثری از فضا می‌شود. این کابین‌ها با اشغال فضای بسیار کم، استحمام و استفاده از سرویس بهداشتی را برای ساکنان بسیار آسان‌تر می‌کند.

گرم نگه‌داشتن فضای حمام

ممکن است شما هم با مشکل سرد بودن حمام خود هنگام استحمام مواجه باشید. مطمئناً هیچ‌کس دوست ندارد در فضای سرد حمام کند‌. کابین دوش شیشه‌ای با ایجاد محلی محدودتر باعث گرم ماندن محیط استحمام می‌شود. بدین ترتیب آب گرمی که باز می‌کنید خیلی سریع هوای داخل کابین را گرم می‌کند و در انرژی نیز به مقدار زیادی می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

نظافت آسان

تمیز کردن اکثر کاشی‌ها و سرامیک‌های حمام آسان نبوده و نیاز به زحمت زیادی دارد. از آنجایی‌که حمام مکانی پر از آلودگی است باید سازه‌هایی در آن نصب شود که تمیز کردنشان آسان باشد. کابین دوش شیشه‌ای به دلیل ظاهر شفاف خود هر گونه آلودگی را نمایان می‌کند و می‌توان آن را به‌راحتی تمیز کرد. این کابین‌ها را می‌توانید با یک‌پارچه نرم و مایع شیشه‌پاک‌کن به آسانی تمیز کنید و برق بیندازید.

افزایش ارزش خانه

کابین دوش شیشه‌ای از آنجایی‌که از عناصر مدرن محسوب می‌شود، به ارزش منزل شما می‌افزاید. این کابین‌ها علاوه بر افزایش بهره‌وری از فضا، محیط را شیک‌تر و زیباتر نشان می‌دهد و می‌توان از وجود آن به‌عنوان امتیازی ارزشمند هنگام فروش خانه استفاده کرد. بنابراین در صورت فروش خانه با وجود این کابین‌ها در حمام، می‌توانید کمی به قیمت آن بیافزایید.

امنیت بیشتر

کابین‌های دوش شیشه‌ای که از جنس سکوریت و شیشه‌های لمینت هستند امنیت بیشتری نسبت به سایر اجزاء جداکننده دارند. دلیل اصلی لیز خوردن در حمام جمع شدن آب است و این کابین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب را به‌صورت متناسب روی زمین پخش می‌کنند؛ بنابراین با استفاده از کابین دوش شیشه‌ای می‌توانید خطر لیز خوردن را مخصوصاً برای کودکان و سالمندان به حداقل برسانید.

انتخاب کابین دوش شیشه ای

این کابین‌ها بصورت درب ریلی و چرخشی ساخته می‌شوند. درب‌های چرخشی که با نام درب محوری یا درب لولایی هم شناخته می‌شوند؛ مانند تمام درب‌ها به بیرون، داخل و یا هر دو سمت باز می‌شوند. اگر حمام‌ شما بزرگ است توصیه می‌شود از کابین دوش لولایی استفاده کنید. برای حمام‌های کوچک نیز کابین دوش ریلی مناسب است. این کابین‌ها با شیشه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. شیشه شفاف، شیشه دارای بافت و شیشه‌های رنگی تعدادی از شیشه‌هایی هستند که برای کابین‌های دوش استفاده می‌شوند. شیشه‌های شفاف و بدون بافت ظاهری ساده به محیط حمام می‌بخشند؛ ولی اگر می‌خواهید دکوراسیونی متمایز داشته باشید می‌توانید از شیشه‌های بافت‌دار و رنگی هم استفاده کنید.

همچنین این کابین‌ها دو نوع فریم‌دار و فریم‌لس هم دارند. کابین دوش‌های فریم دار یا فریم لس هر دو انتخاب‌های معمول برای فضاهای حمام هستند، هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند:

کابین دوش فریم دار:

طراحی سنتی تر: فریم دار بودن، ظاهر سنتی‌تر و کلاسیک‌تری می‌دهد.

مقاومت بیشتر: فریم معمولا از جنس فلزی یا پلاستیک مقاوم است که می‌تواند در مقابل ضربات و فشارهای مختلف مقاومت کند.

قابلیت نصب پوشش‌های مختلف: فریم دار بودن این امکان را می‌دهد که پوشش‌های مختلفی مانند شیشه، پلاستیک، چوب یا فلز را بر روی کابین دوش نصب کرد.

کابین دوش شیشه ای فریم دار
کابین دوش شیشه ای فریم دار

کابین دوش فریم لس:

ظاهر مدرن و زیبا: ظاهری مدرن و شیک به کابین دوش می‌دهد و زیبایی فضا را افزایش می‌دهد.

پاکیزگی و آسانی تمیزکاری: در مدل فریم لس نظافت کابین دوش آسان‌تر است؛ زیرا جاهایی که آلودگی و آب جمع می‌شود کمتر است.

حس فضایی بزرگتر: حذف فریم باعث ایجاد حس فضایی بزرگتر و آزادی بیشتر در داخل کابین می‌شود.

کابین دوش شیشه ای فریم لس
کابین دوش شیشه ای فریم لس

سخن پایانی

کابین دوش مخصوصاً در محیط‌های کوچک برای جداسازی بخش استحمام از سایر قسمت‌های سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. این کابین‌ها با شیشه‌های مختلف و در مدل‌های فریم لس و فریم دار عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. از مزایای این کابین‌ها می‌توان به جداسازی محیط مرطوب و خشک، ظاهر مدرن، مقاومت و طول عمر بالا و حفاظت از اکسسوری حمام اشاره کرد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 3
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x