جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
انواع پارتیشن شیشه ‌ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

عوامل موثر در تعیین قیمت پارتیشن شیشه‌ ای

انواع پارتیشن شیشه ‌ای

فهرست مطالب

پارتیشن‌های شیشه ای پانل‌هایی هستند که برای تفکیک بخش‌های مختلف یک فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالای پارتیشن شیشه ای، امروزه به وفور شاهد استفاده از آن در اماکن مختلف هستیم.

پارتیشن شیشه ای به‌طور کلی نسبت به پارتیشن‌های دیگر از قیمت پایین‌تری برخوردار است و به ‌همین دلیل خرید آن به تعداد بالا، باعث افزایش هزینه‌های مصرفی نمی‌شود. البته پارامترهای متعددی در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای اهمیت دارند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

پارتیشن شیشه ای اداری طرح دار و ساده
پارتیشن شیشه ای اداری طرح دار و ساده

انواع پارتیشن شیشه ‌ای و کاربرد آن ‌ها

معمولاً دسته‌بندی پارتیشن های شیشه ای براساس نوع شیشه به‌کار رفته، فریم‌دار بودن یا نبودن و کارایی آن‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه به‌صورت خلاصه به انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌پردازیم:

  • انواع پارتیشن شیشه ای از نظر نوع شیشه: پارتیشن شیشه ای طرح دار، تک‌جداره، دوجداره، لمینت، رنگی، هوشمند، پارتیشن شیشه‌ای مات، معمولی
  • انواع پارتیشن شیشه ای از نظر نوع فریم: فریم آلومینیومی، چوبی، شیشه لوله‌ای، فلزی، بدون فریم، ریلی 
  • انواع پارتیشن شیشه ای از نظر کارایی: پارتیشن اداری، منزل، حمام، بانک، مطب پزشک‌

قیمت پارتیشن شیشه ‌ای به چه چیزی بستگی دارد؟

پارامترهای زیادی وجود دارند که قیمت پارتیشن شیشه ای را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از جمله این پارامترها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع شیشه

اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم، شیشه‌های ضخیم نسبت به شیشه‌های نازک از قیمت گران‌تری برخوردار هستند. علاوه‌بر این کیفیت شیشه‌ها از نظر عدم وجود حباب، عدم شفافیت و مواج نبودن نیز بسیار مهم است. در بازار شیشه‌های لمینت، دوجداره، تک‌جداره، مات، شفاف و هوشمند وجود دارند. در این میان شیشه‌های سکوریت، دوجداره و لمینت که پهنای بیشتری دارند با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. 

یراق آلات مورد استفاده

کیفیت اتصالات پارتیشن مانند جنس شیشه در استحکام آن بسیار مهم است. شاید یراق‌آلات با کیفیت از قیمت بیشتری برخوردار باشند؛ اما به‌دلیل مقاومت بالا در برابر فرسودگی و اصطکاک، ارزش خرید بسیار بالایی دارند. این یراق‌ آلات باعث افزایش عمر شیشه و همچنین سهولت نصب پارتیشن شیشه ای می‌شوند. 

اندازه پارتیشن شیشه ‌ای

مشخص است که هرچه ابعاد پارتیشن بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. علاوه‌ بر این پارتیشن شیشه‌ای بزرگ، برای نصب به یراق‌ آلات نیاز بیشتری دارد و این موضوع باعث می‌شود که هزینه مصرفی بالاتر رود. 

پارتیشن شیشه ‌ای
پارتیشن شیشه ای طرح دار

پیچیدگی طراحی

طریقه نصب پارتیشن در برخی از مکان‌ها به‌دلیل وجود برخی از محدودیت‌‌ها، کمی مشکل است. در این محیط‌ ها باید طراحی‌های خلاقانه و هوشمندی انجام گیرند تا باعث ایجاد هرج و مرج و شلوغی محیط نشوند. نصب پارتیشن با نقشه‌های پیچیده یا در مکان‌هایی با محدودیت فضا، هزینه بیشتری را دربرخواهد داشت. 

نصب و راه ‌اندازی

به‌طور کلی پارتیشن‌های شیشه‌ای نسبت به پارتیشن چوبی و فلزی راحت‌تر قابل نصب هستند؛ اما هرچه حجم کاری بیشتر شود، به زمان بیشتری نیز برای نصب و راه‌اندازی پارتیشن شیشه‌ای نیاز خواهد بود. برای نصب و راه‌اندازی پارتیشن‌ شیشه‌ای با تعداد بالا، به نیروی کار بیشتری نیاز است.

طراحی لوگو

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد قصد دارید که از پارتیشن شیشه‌ای به‌عنوان مکانی برای نشان دادن برند خود استفاده کنید، باید گفت که این کار سبب افزایش هزینه خرید پارتیشن خواهد شد. حک کردن نام برند روی پارتیشن شیشه‌ای، ماندگاری بسیار زیادی دارد و برخلاف استفاده از برچسب در معرض کنده شدن قرار نمی‌گیرد. برندسازی با کمک پارتیشن به‌عنوان یک راه بسیار مناسب برای رونق بیشتر کسب‌وکار در سراسر دنیا به‌شمار می‌رود. 

انتخاب پارتیشن شیشه ‌ای چه مزایایی دارد؟

دلیل استفاده زیاد از پارتیشن شیشه‌ای در محیط‌های اداری، تجاری و منازل را می‌توان مزایای منحصربه‌ فرد آن دانست. پارتیشن شیشه‌ای سکوریت امروزه در مکان‌های معتبر و شیک کاربرد بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی مزایای پارتیشن شیشه‌ای برای محیط‌های مختلف خواهیم پرداخت:

  • سرعت نصب بالا
  • عایق صوتی، دما، میکروب و حشرات 
  • افزایش نور و درخشان بودن محیط
  • کمک به کاهش مصرف برق
  • افزایش کیفیت کار کارمندان 
  • هزینه پایین نسبت به دیوارکشی
  • ماندگاری و طول عمر زیاد 
  • امکان حمل‌ونقل آسان 
  • عدم خوردگی و زنگ زدن در برابر رطوبت محیط
  • افزایش ارزش مالی سازه
  • افزایش شعاع دید در محیط
  • زیبایی در عین سادگی 
  • تنوع بسیار بالا از نظر جنس شیشه و رنگ آن 

 

پارتیشن شیشه ‌ای، راهی آسان برای خلق یک محیط ساکت

یکی از معضلاتی که در محیط‌های شلوغی مانند ادارات، بانک‌ها و بیمارستان‌ها وجود دارد، صداها و همهمه‌هایی هستند که در محیط می‌پیچد. در این شرایط عملکرد کارکنان به‌طور ناخودآگاه تحت تاثیر قرار گرفته، بازدهی کاری آن‌ها کاهش یافته و باعث خستگی‌شان می‌شود. استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از انتقال صوت از یک محیط به محیط دیگر ایفا نماید. 

علاوه‌بر این استفاده از پارتیشن شیشه‌ای در محیط‌های بیمارستانی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا در این محیط‌ها به‌دلیل انتشار سریع بیماری‌های میکروبی، از جمله ضروریاتی که باید مد نظر قرار بگیرد، جلوگیری از ورود علائم بیمازی‌زا است. پارتیشن‌ شیشه ای مات و طرح دار می‌توانند یک محیط عمومی را به یک اتاقک شخصی برای جلسات یا انتظار تبدیل نمایند. این موضوع با کمترین هزینه قابل انجام خواهد بود. پارتیشن شیشه‌ای عایق مناسبی برای صدا محسوب می‌شود و به‌دلیل عبور نور از خود محیط کاری را روشن و زیبا جلوه می‌دهد.

سخن پایانی 

قیمت پارتیشن شیشه ای جزء اولویت‌هایی است که در هنگام خرید می‌بایست به آن توجه کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای سکوریت و لمینت جزء پارتیشن‌های پرطرفدار محسوب می‌شوند و به ‌مقدار زیادی از ورود و خروج صدای محیط جلوگیری می‌کنند.

البته این پارتیشن‌ها از قیمت بالایی برخوردار هستند و در مکان‌هایی که هدف از نصب پارتیشن شیشه‌ای تنها تفکیک فضا بوده، کاربرد ندارند. در این فضاها استفاده از پارتیشن شیشه ای تک جداره بسیار مقرون‌به‌صرفه است. به‌طور کلی عواملی مانند حجم کار، متراژ، جنس شیشه پارتیشن، جنس یراق‌آلات مصرفی و هزینه حمل‌ونقل از جمله مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت پارتیشن شیشه ای به‌شمار می‌روند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x