جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
استفاده از آینه ها در دکوراسیون خانه
فهرست مطالب

آخرین مقالات

آینه های دکوراتیو ابزاری برای ایجاد ویژگی های بصری فوق العاده

استفاده از آینه ها در دکوراسیون خانه

فهرست مطالب

یکی از مفیدترین ابزارهای موجود برای یک طراح داخلی قطعا آینه خواهد بود. در واقع می توان گفت آنها در طراحی فضای مورد نظر شما بسیار ضروری هستند. شما می توانید از آنها برای اغراق در ورود نور به داخل اتاق، ایجاد عمق در اتاق های کوچک یا راهرو ها، تزئین دیوار و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. آینه ها هم در داخل و هم در خارج قابل استفاده هستند و می توانید به اندازه دلخواه برای آنها هزینه کنید. نکته حائز اهمیت این است که آنها را در یک مکان مناسب در خانه قرار دهید و بدانید که می خواهید با آنها چه کاری انجام دهید.

مهم است که شما هنگام بیدار شدن از خواب بتوانید از محیط اطراف خود الهام بگیرید. شما باید در حین راه رفتن در در خانه احساس آرامش کنید و با زیبایی پیرامون خود انرژی مضاعف جذب کنید. موارد بسیار زیادی در زندگی وجود دارد که موجب بروز استرس در شما خواهد شد که خانه نباید یکی از آنها باشد. فضایی را بوجود بیاورید که برای شما الهام بخش باشد.

طراحان داخلی از آینه هایی با اشکال، سبک ها و اندازه های مختلف استفاده می کنند تا جلوه بصری را تقویت کرده و توهم نوری یا فضایی شاداب ایجاد کنند. شما می توانید با درج آینه ها در هر اتاق از خانه خود، یک فضای کاملا حرفه ای و جذاب بوجود بیاورید. برای این کار بهتر است از آینه های مناسب در منعکس کردن ذهنیت خود استفاده کنید.

باید بدانید که آینه ها تنها برای کاربردهای تزئینی داخل ساختمان طراحی نشده اند. آنها همچنین راه حل مناسبی برای ایجاد یک فضای روشن تر و بزرگ تر هستند. در این مطلب، ما برخی از روش های مرسوم برای استفاده از آینه ها در سبک ها و برای به نمایش گذاشتن زیبایی در طرح های مختلف، از اتاق خواب گرفته تا فضای ناهار خوری را بررسی می کنیم.

بکارگیری آینه ها به عنوان یک ابزار معماری

استفاده از شیشه های آینه ای بر روی دیوارها باعث ایجاد توهم یک فضای مستقل می شود، در حالی که اتاق انعکاس دهنده نور و فضا است و می تواند محیط اطراف خود را بسیار بزرگ تر و پر نورتر جلوه دهد. همچنین آینه می تواند توهم هوشمندانه ای از جلوه یک پنجره ایجاد کند. شما می توانید با سفارشی کردن آینه با یک طرح و یا استایل خاص در حمام، این فضا را به یک کانون تزئینی تبدیل کنید.

از آینه در راهروها استفاده کنید

همچنین حضور آینه در یک راهرو می تواند بسیار ضروری باشد. به غیر از کاربردی بودن (آینه به شما این امکان را می دهد که قبل از بیرون آمدن از خانه و روبرو شدن با جهان، خود را بررسی کنید) یک آینه اغلب در منطقه ای که می تواند یکی از تاریک ترین مناطق خانه باشد، نور مورد نیاز را تامین می کند. شما می توانید یک بخش کامل از راهرو را آینه کاری کنید که بسیار موثر به نظر می رسد. از یک ترفند طراحی داخلی قدیمی استفاده کنید و لامپ ها را در جلوی آینه قرار دهید تا به این شکل منبع نور را دو برابر کنید.

استفاده از آینه در راهرو

اشکال مختلف را امتحان کنید

فراموش نکنید که می توانید از آینه ها در شکل ها و اندازه های مختلف به عنوان یک اثر هنری روی دیوار استفاده کنید. اگر می خواهید احساس مدرن تری داشته باشید، قاب های سنتی را کنار گذاشته و از قاب های مدرن تری استفاده کنید. فقط به یاد داشته باشید که یک آینه همیشه باید چیزی را نشان دهد که ارزش دیدن دارد. آینه ها را در مناطقی قرار ندهید که فقط یک دیوار سفید یا چیز کسل کننده ای را منعکس کند. به این فکر کنید که چگونه می توانید از یک آینه محدب استفاده کنید تا منظره ای غیرمعمول از تصاویر معمول اتاق ایجاد کنید (محدب شکلی است آینه کمی از جایگاه خود بیرون می آید).

آینه ها در اشکال مختلف

فضاهای کوچک به آینه نیاز دارند

  • فضای سرویس دستشویی و حمام

در این تصویر می توانید به وضوح مشاهده کنید که چطور وجود یک آینه کامل دیوارپوش در یک فضای بسته و کوچک می تواند این فضا را دو برابر جلوه دهد. همچنین رواق های آینه ای برای ایجاد توهم بزرگنمایی می تواند موثر باشد. در این تصویر از این رواق ها برای جایگذاری حوله، شمع های معطر و شوینده ها استفاده شده است.

استفاده از آینه ها در سرویس حمام و دستشویی

  • سالن های بدنسازی و رختکن

فضای داخلی دیگری که هرگز نباید بدون آینه باقی بماند اتاقک های رختکن و یا سالن های بدنسازی هستند. در این دو فضا اغلب افراد نیاز دارند خود را در آینه مشاهده کنند و علاوه بر کاربرد اصلی آن، می تواند جنبه زیبایی و همچنین بزرگنمایی فضا را نیز در پی داشته باشید.

استفاده از آینه در سالن بدنسازی

ایجاد خطای دید در بسیاری از معماری های مدرن

همچنین می توانید از آینه ها برای ایجاد یک خطای دید مانند جلوه یک پنجره مانند تصویر زیر استفاده کنید. اگر چه یک آینه در بالای یک مکان خاص مانند شومینه  یا میز نهارخوری کلاسیک است، اما یک آینه بزرگ پشت چیدمان مبل شما می تواند تماشایی به نظر برسد.

استفاده از آینه در خطای دید فضا

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x