جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
everything-about-glass-floor-panels-tetraglass-03
فهرست مطالب

آخرین مقالات

هر آنچه که باید راجع به پانل های کف شیشه ‌ای بدانید

everything-about-glass-floor-panels-tetraglass-03

فهرست مطالب

پارتیشن‌ها و پانل‌ها دارای کاربردهای بسیاری در فضاهای اداری و منازل هستند. به همین سبب بسیاری از افراد به منظورهای مختلفی از این پانل‌ها استفاده می‌کنند. یکی از پرکاربردترین پانل‌ها، پانل شیشه‌ای بوده که امروزه کاربردهای بسیار زیادی دارند. در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه که باید راجع به پانل‌های کف شیشه‌ای بدانید، آشنا کنیم.

انواع پانل شیشه‌ ای

شرکت‌های ساختمانی متفاوتی در ساخت سازه‌های شیشه‌ای همچون پانل پارتیشن شیشه‌ای فعالیت می‌کنند که افراد می‌توانند بسته به نیاز خود انواع پارتیشن‌ها را سفارش داده و استفاده کنند. برخی از مهم‌ترین پارتیشن‌های پانل‌های شیشه‌ای که می‌توانید در منزل یا اداره خود استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

 

پانل شیشه‌ ای تک جداره

یکی از انواع پانل‌های شیشه‌ای پانل شیشه‌ای تک‌جداره بوده که بسیار زیبا و پرکاربرد نیز محسوب می‌شود. این نوع از پانل‌های شیشه‌ای به دو صورت فریم لس و فریم دار نصب خواهند شد. همچنین جالب است بدانید از آن جایی که در ساخت این نوع پارتیشن‌ها یا پانل‌ها از پروفیل‌های مینیمال استفاده می‌شود، این پارتیشن ظاهر بسیار ظریفی داشته و شما می‌توانید از آن برای ساختمان‌های اداری و مسکونی که دارای متراژ پایین هستند، نیز استفاده کنید. از جمله مزایای استفاده از پارتیشن شیشه‌ای تک‌جداره می‌توان به مدولار بودن آن اشاره کرد و این بدین معناست که افراد قادر هستند اجزای این پارتیشن را جدا کرده و به‌صورت مجدد آن را طراحی کنند.

همچنین از آن جایی که نصب و جابه‌جایی پارتیشن‌های شیشه‌ای تک‌جداره نسبت به نصب پارتیشن‌های سنتی بسیار راحت‌تر است، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این پارتیشن‌ها استفاده کنند. پانل شیشه‌ای دوجداره دارای دو نوع روکار و توکار بوده که در نوع روکار، پروفیل‌ها جهت نصب شیشه‌ها بر روی سقف و کف تمام شده فیکس و نصب می‌شوند و در روش توکار پروفیل‌ها کاملاً در تراز کف قرار خواهند گرفت.

پانل شیشه ای دوجداره

نوع دیگری از پارتیشن‌های شیشه‌ای که به‌منظور جداسازی و بخش‌بندی کردن فضاهای داخلی استفاده می‌شود، پارتیشن اداری دوجداره بوده که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد. بدیهی و واضح است که ضخامت شیشه‌های پارتیشن دوجداره نسبت با پارتیشن تک‌جداره بسیار بیشتر خواهد بود و در اغلب پارتیشن‌های دوجداره از دولایه شیشه سکوریت که ضخامتی در حدود ۶ میلی‌متر دارند استفاده می‌شود. پروفیل‌هایی که برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره استفاده می‌شوند، دارای ضخامت و قدرت بیشتری هستند.
همچنین جالب است بدانید از آن جایی که ضخامت شیشه‌ها و پروفیل‌های پارتیشن‌های دوجداره بسیار بیشتر است، فضای بیشتری را در اداره یا خانه شما اشغال خواهند کرد؛ بنابراین اگر قصد دارید از پارتیشن‌های دوجداره استفاده کنید، لازم است به مساحت فضای خود توجه کافی نشان دهید. از جمله مزایای پارتیشن‌های دوجداره نسبت به پارتیشن‌های تک‌جداره می‌توان به قابلیت بیشتر آن‌ها برای عایق‌بندی صدا و حرارت اشاره کرد؛ بنابراین از این نوع پارتیشن برای مکان‌هایی که نیازمند حریم خصوصی بیشتری هستند همچون اتاق‌های کنفرانس، جلسه و مدیریت استفاده خواهد شد.

پانل شیشه ای اداری open office

یکی دیگر از انواع پارتیشن‌ها یا پانل‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های اداری شیشه‌ای open office هستند که شباهت بسیار زیادی به پارتیشن‌های تک‌جداره دارند؛ اما تفاوت اصلی این نوع پارتیشن با پانل‌های تک‌جداره در اتصال آنها به سقف است. بدین صورت که پارتیشن اداری شیشه open office هیچ اتصالی به سقف نداشته و فقط به زمین و دیوارها متصل خواهد شد. اغلب از این نوع پارتیشن برای فضاهای اداری استفاده می‌شود؛ زیرا حریم شخصی را به میزان خوبی برای کارمندان فراهم می‌کنند. البته شما قادر خواهید بود از این پانل در فضاهای مسکونی و ویلاها نیز استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود اگر قصد دارید از پارتیشن اداری شیشه open office را دارید، در فضاهایی از این پانل استفاده کنید که دارای سقف‌های بلند هستند تا امکان نصب پروفیل‌ها در سقف وجود نداشته باشد. زیرا اگر قصد داشته باشید پانل‌ها را به‌صورت تمام‌قد نصب کنید، ایمنی و استحکام پانل‌ها کاهش می‌یابد.

مزایای استفاده از پانل شیشه ای

استفاده از پانل‌ها یا پارتیشن‌های شیشه‌ای دارای مزایای بسیار زیادی هستند که در ادامه قصد داریم شما را با برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این پانل‌ها آشنا کنیم.

شفافیت

از آن جایی که دیواره‌های پارتیشن‌ها یا پانل‌های شیشه‌ای بسیار شفاف هستند، میزان نوری که در محل کار افراد وجود خواهد داشت نیز بسیار مناسب خواهد بود و هرچه نور بیشتر باشد، بازدهی و سلامت کارمندان بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین به این دلیل که داخل این پانل‌ها کارمندان می‌توانند به یکدیگر دید داشته باشند، بنابراین حس همکاری و تماس چشمی بین آنها افزایش خواهد یافت.

احساس آزادی

از آن جایی که در ساخت پانل‌های کف شیشه‌ای سعی می‌شود از سیستم‌های مختلفی همچون شیشه‌های تکی و دوگانه، افقی، پاناروما و دیگر سیستم‌ها استفاده شود، شفافیت این پانل‌ها به حداکثر خود رسیده، بنابراین حس آزادی بسیار زیادی به افراد القا خواهد شد.

حریم خصوصی

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز ذکر شد اگر در ساخت پانل‌های شیشه‌ای از شیشه‌های دوجداره استفاده شود این شیشه‌ها عایق بسیار زیاد صدا خواهند بود، بنابراین افراد می‌توانند داخل این پارتیشن‌ها از حریم خصوصی قابل‌قبولی برخوردار باشند.

رنگ و طرح‌ های مختلف

از آن جایی که شما می‌توانید برای پانل‌های کف شیشه خود از سیستم‌های روکش‌های مختلفی استفاده کنید، بنابراین این امکان وجود دارد که پنل‌های استیل و قسمت‌های مختلف را به هر رنگی که علاقه دارید، تغییر دهید. همچنین علاوه بر رنگ‌های مختلفی که می‌توانید از آنها استفاده کنید، می‌توانید پانل‌های شیشه خود را با طرح‌هایی همچون طرح چوب، ونیر، فابریک و چرم نیز بیارایید.

شیشه های استفاده شده در پانل شیشه ای

به طور معمول در ساخت پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه‌های متنوعی استفاده می‌شود؛ اما شیشه سکوریت و شیشه لمینت مناسب‌ترین گزینه‌ها بدین منظور هستند. شیشه سکوریت و شیشه لمینت در ابعاد و ضخامت‌های متنوعی از ۶ میلیمتر تا ۱۰ میلیمتری وجود دارند. برای مثال برای پارتیشن‌های اداری تک‌جداره از شیشه سکوریت ۱۰ میلیمتری و برای پارتیشن‌های دوجداره از دولایه شیشه ۶ میلی‌متری استفاده می‌شود.

 

سخن پایانی

پارتیشن‌ها و پانل‌ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از پرکاربردترین آنها پانل‌های کف شیشه‌ای بوده که افراد در مکان‌های مختلف همچون اداره‌ها و منازل از این پانل‌ها استفاده می‌کنند. در ساخت این پانل‌ها از شیشه‌های متنوعی همچون شیشه سکوریت و شیشه لمینت استفاده می‌شود که هر یک دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x