جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
درب شیشه ‌ای ریلی
فهرست مطالب

آخرین مقالات

درب شیشه ‌ای ریلی یا لولایی؟ کدام بهتر است؟

درب شیشه ‌ای ریلی

فهرست مطالب

یکی از بخش‌های ویژه طراحی دکوراسیون داخلی طراحی درب یا همان محل ورود و خروج است. در گذشته، در بیشتر اماکن از درب‌هایی با طراحی نسبتا یکسان استفاده می‌شد. این درب‌ها، شامل یک لولا بودند و معمولا از جنس چوب یا فلز‌های سنگین شاخته می‌شدند؛ اما امروزه متناسب با دکوراسیون و پارامترهایی که در طراحی حائز اهمیت هستند از انواع مختلفی از درب‌ها استفاده می‌شود. در این میان درب‌ شیشه‌ای، در دکوراسیون مدرن امروزی جایگا‌ه ویژه‌ای پیدا کرده‌ و در انواع مختلفی تولید می‌شود. دو نوع از پرکاربردترین درب شیشه ای را می‌توان درب شیشه‌ای لولایی و درب شیشه‌ای ریلی دانست.

معرفی درب شیشه ‌ای ریلی

درب شیشه‌ای ریلی طراحی بسیار جالبی دارند و احتمالا ‌آن‌ها را در دکوراسیون‌های ژاپنی و چینی دیده باشید. این مدل درب شیشه‌ای، با استفاده از دو عدد ریل که در قسمت فوقانی و تحتانی نصب می‌شوند و با اعمال فشار، به سمت چپ و راست حرکت می‌کند. در مدل درب‌ شیشه‌ای ریلی، خبری از لولا در پهلوی در نیست و مکانیسم باز و بسته شدن آن‌ها به کمک ریل‌ها انجام می‌شوند. معمولا در طراحی درب‌ شیشه‌ای ریلی از دسته‌هایی محکم و زیبا استفاده می‌شود. قفل این درها نیز در قسمت پایین یا بالا تعبیه شده است.

درب شیشه ‌ای ریلی

معرفی درب شیشه‌ ای لولایی

درب‌ شیشه‌ای لولایی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین درب‌ها دانست. مکانیسم باز و بسته شدن این درب‌ها بسیار آسان است و به سمت داخل یا خارج بسته می‌شوند. در مکان‌های مخصوص خروج اضطراری، درب شیشه‌ای لولایی رو به بیرون باز می‌شوند. در قسمت پهلوی چپ یا راست، معمولا حداقل ۲ لولای فلزی دیده می‌شوند که با حرکت درب، می‌لغزند و باعث چرخش و باز یا بسته شدن درب شیشه ای لولایی می‌شوند. این گونه درب‌ها، از قدیم تا به امروز به دلیل سهولت استفاده از آن‌ها دارای محبوبیت زیادی بوده‌اند.

راهنمای انتخاب درب شیشه ‌ای و لولایی

شاید برایتان پیش آمده باشد که برای منزل، فروشگاه یا هر مکان دیگری به فکر درب‌ شیشه‌ای باشید. حقیقتا انتخاب نوع لولایی یا ریلی به میزان زیادی بستگی به نوع محیط شما دارد. هر کدام از این درب‌های شیشه‌ای دارای مزایا و معایبی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. بهتر است قبل از خرید، همه‌ جوانب را به خوبی بسنجید و علاوه بر زیبایی و سلیقه‌ شخصی، کاربرد آن‌ها را نیز مدنظر قرار دهید.

فضای سازه‌

اصلی‌ترین موضوعی که در انتخاب درب ریلی و لولایی اهمیت دارد، میزان فضای شماست. باید بگوییم در صورتی که برای فضای کوچک خود می‌خواهید، درب شیشه‌ای ریلی، گزینه بسیار مناسبی است. این درب‌ها، برای باز و بسته شدن نیازی به فضا ندارند و با ایجاد یک حرکت ساده در ریل، جابه‌جا می‌شوند. مورد دیگر، سرعت باز و بسته شدن درب‌ شیشه‌ای ریلی است که از این حیث نسبت به درب‌ شیشه‌ای لولایی سریع‌تر می‌باشد. معمولا در مکان‌هایی که ورود و خروج باید سریع صورت بگیرد، درب شیشه‌ای ریلی، بسیار پرکاربردتر است.

هدف استفاده از درب شیشه ای

هر محصولی با هدفی مشخص ساخته می‌شود. درب‌ شیشه‌ای ریلی، مناسب مکان‌هایی با متراژ پایین است. در مکان‌هایی که تردد افراد زیاد می‌باشد، معمولا از درب‌های ریلی استفاده می‌شود؛ اما دقت کنید که استفاده از درب‌های ریلی برای فروشگاه‌ها گزینه‌ مناسبی به شمار نمی‌رود؛ چراکه با باز شدن درب، دید نسبت به ویترین‌های مغازه کاهش می‌یابد. این در حالی است که درب‌های لولایی اینگونه نمی‌باشند و برای انواع فروشگاه‌ها، گزینه‌ مناسبی محسوب می‌شوند.

مقایسه درب شیشه ای ریلی و درب شیشه ای لولایی

استفاده از درب‌های شیشه‌ای در دکوراسیون مدرن امروز بسیار پرطرفدار است. از جمله مزایای درب‌های شیشه‌ای می‌توان به استحکام بالا، منعکس کردن نور، ایجاد محیط دلباز و امکان دیدن هر دوطرف درب اشاره کرد. امروزه درب‌های شیشه‌ای و ریلی برای اماکن مختلفی کاربرد دارند. بهتر است به جای پاسخ به این موضوع که کدام بهتر است، بگوییم کدام یک از درب‌ها، برای محیط داخلی مناسب‌تر هستند؟ در کل، در صورتی که محیط موردنظر شما کوچک و دارای عرض کمی است و تردد زیادی در آنجا صورت می‌گیرد، درب‌ شیشه‌ای ریلی برای شما مناسب‌تر است؛ اما با توجه به ظریف بودن اتصالات، امکان خرابی درب‌های شیشه‌ای ریلی بیشتر است.

بسیاری از افراد با درهای لولایی آشنا تر هستند. از موارد دیگر می‌توان به قیمت درب‌های لولایی و ریلی اشاره کرد. در صورتی که بودجه زیادی برای تهیه درب ندارید، باید بگوییم که درب‌های لولایی نسبت به ریلی قیمت ارزان‌تری دارند و اگر از جنس شیشه‌های مرغوب تهیه شوند، زیبایی منحصربه‌فردی را به محیط ارائه می‌دهند. مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که تمیز کردن درب‌های شیشه‌ای ریلی نسبت به لولایی سخت‌تر است.

درب شیشه ای لولایی

سخن پایانی

به کار بردن شیشه‌های نشکن و آینه‌ها از نشانه‌های بارز یک دکوراسیون داخلی مدرن به شمار می‌رود. درب‌ شیشه‌ای، بخصوص برای محیط‌هایی که دید دوطرف برای افراد خارج از محیط و داخل محیط اهمیت دارد؛ بسیار مناسب است. امروزه اکثر فروشگاه‌های بزرگ به منظور جلب مشتری و دید بهتر مردم، از درب‌ شیشه‌ای استفاده می‌کنند. بی‌شک درب‌ شیشه‌ای ریلی و درب شیشه‌ای لولایی گزینه بسیار مناسبی برای طراحی لوکس دکوراسیون داخلی شما محسوب می‌شوند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x