جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
selection-types-glass-fences-tetraglass-03
فهرست مطالب

آخرین مقالات

عوامل تاثیرگذار در انتخاب انواع نرده شیشه ای

selection-types-glass-fences-tetraglass-03

فهرست مطالب

نرده‌های شیشه‌ای از جنس سکوریت و لمینت سکوریت یکی از محبوب‌ترین نرده‌ها در طراحی‌های امروزی هستند. شاید با آوردن نام نرده‌های شیشه‌ای، با خود بگویید که این نرده‌ها شکننده و غیرایمن می‌باشند و فقط جنبه‌ تزئینی دارند؛ اما حقیقت، چیز دیگری است! این نرده‌ها از جنس شیشه‌هایی بسیار محکم و ضخیم می‌باشند که فرآوری آن‌ها با استفاده از حرارت بالا انجام می‌شوند. علاوه بر زیبایی نرده‌های شیشه‌ای، این نرده‌ها شفاف هستند و با انعکاس نور، محیطی روشن‌تر را ایجاد خواهند کرد. همچنین، این مدل نرده‌ها، باعث می‌شوند که به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

رعایت استاندارد‌های ایمنی

در طراحی داخلی، یکی از اصول اولیه‌ که همه باید آن را رعایت کنند، پیروی از استانداردهای ایمنی است. باید بدانید مکانی که شما برای نرده‌ شیشه ای انتخاب می‌کنید، از نظر تردد افراد و ارتفاع چگونه است. طبیعی است در صورتی که بخواهید نرده‌های شیشه‌ای را برای مکانی در راه‌‌پله‌های خانه یا سکوی آشپزخانه استفاده کنید، لازم نیست از شیشه‌های ضخیم یا دوجداره استفاده نمایید؛ اما در صورتی که در تراس، پشت بام یا روف گاردن‌ آپارتمان‌های بلند باشید، وجود نرده‌های شیشه‌ای ظریف از نظر ایمنی بسیار خطرناک هستند و با استانداردهای ساخت‌وساز تطابق ندارند. برای مکان‌های مرتفع، راه‌پله‌هایی با تعداد پله‌ بالا، تراس و بالکن برج‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های دارای میز و صندلی در تراس، حتما از شیشه‌های مستحکم یا دوجداره با اتصالات فلزی استفاده کنید.

نرده شیشه ای

میزان تردد در محل نصب

معمولا در مجتمع‌های تجاری-تفریحی، رستوران‌ها، هتل‌های شیک، فروشگاه‌های بزرگ و حتی اماکن تاریخی، نرده‌های شیشه‌ای برای قسمت‌های مرتفع به کار برده می‌شوند. در این مجتمع‌ها، میزان تردد افراد با همه گروه‌های سنی بسیار بالاست. تردد اطفال در این مکان‌ها، مسئله‌ای است که حتما باید به آن توجه شود. به این منظور، حتما باید دقت کنید که شیشه‌ به طور کامل فضای مورد نظر را بپوشاند و فضای خالی بسیار کمی داشته باشد. همچنین ارتفاع این شیشه‌ها در حاشیه‌ راهروها، باید از حد معینی کمتر نباشد تا حس امنیت را به افراد حاضر در محل، القا کند.

تناسب با کف موجود در سازه‌

لازم است قبل از نصب نرده‌های شیشه‌ای، حتما با مشاوران متخصص در این زمینه گفت‌وگو کنید. جنس کف ساختمانی که میخواهید برای آن نرده‌ی شیشه‌ای نصب نمایید، باید ویژگی‌ها و استانداردهای خاصی داشته باشد. مثلا باید از نظر ارتفاع و استحکام کاملا مورد بررسی قرار بگیرد. ممکن است جنس کف ساختمان شما از چوب، سرامیک، پارکت یا هر نوع دیگری باشد. هر کدام از این مدل کف پوش‌ها، باید از نظر مهندسی بررسی شده؛ سپس اقدام به نصب نرده‌های شیشه‌ای روی آن‌ها کرد. لازم به ذکر است برای بعضی از کف پوش‌ها، امکان نصب نرده‌های شیشه‌ای وجود ندارد.

میزان هزینه‌ کار

این موضوع به شما بستگی دارد که برای سازه خود چقدر می‌خواهید، هزینه کنید. طبیعتا استفاده از شیشه‌هایی با ضخامت بیشتر، مانند شیشه سکوریت لمینت نسبت به سکوریت‌های معمولی هزینه بیشتری دارند و از کیفیت بهتری نیز برخوردار هستند؛ اما در مکان‌هایی که ضرورت زیادی در استحکام وجود ندارد، می‌توان با انتخاب شیشه‌های ارزان‌تر، به مقدار محسوسی از هزینه تمام شده‌ کار کم کرد. مورد دیگر جنس قطعات و اتصالات فلزی است که به منظور نصب نرده‌های شیشه‌ای از آن‌ها استفاده می‌شوند. مسلم است که قطعات آلومینیومی نسبت به آهنی قیمت بالاتری دارند. همچنین استفاده از قطعات آلومنیومی در مکان‌هایی با آب‌وهوای مرطوب پیشنهاد می‌شود؛ زیرا در این مکان‌ها به دلیل رطوبت بالای هوا، آهن و فولاد در معرض زنگ زدن و پوسیده شدن قرار می‌گیرند. در صورتی که آلومینیوم بسیار دیرتر زنگ می‌زند و پوسیده نمی‌شود. از نظر زیبایی نیز آلومینیوم جلوه‌ بهتری را برای نرده‌ها ایجاد می‌کند.

مکان نصب نرده شیشه ‌ای

نرده‌های شیشه انواع مختلفی دارند و برای محل‌های متفاوتی تعبیه شده‌اند. نرده‌های شیشه ای را ممکن است در پشت‌بام مکان‌های لوکس، راه پله‌های خانه یا مراکز خرید، اطراف استخرهای شنا، بالکن و تراس دیده باشید. بهتر است در مکا‌ن‌هایی مانند استخر، ارتفاع در حدی باشد که آب با آن برخورد نکند. برای پشت بام‌ها و مکان‌های بسیار مرتفع، حتما باید از شیشه‌های ضخیم و دوجداره استفاده کرد تا ایمنی افراد به طور کامل حفظ شود.

نرده شیشه ای

دیزاین محل نصب

هرچند نرده‌های شیشه‌ای بسیار شیک هستند و مزایای زیادی دارند؛ اما نحوه‌ و مکان استفاده از آن‌ها، بسیار مهم‌تر می‌باشد. نرده‌های شیشه‌ای تداعی‌گر دکوراسیون مدرن هستند و استفاده از آن‌ها، در محیط‌های سنتی و قدیمی صحیح نیست. بهتر است در استفاده از این نرده‌ها، به جزئیات نیز توجه شود. مثلا در صورتی که در کف کار یا دکوراسیون داخلی شما از مینیمال‌های چوبی استفاده شده، بهتر است برای نرده‌های شیشه‌ای، فریم‌های چوبی استفاده شود تا به زیبایی محیط بیفزاید. نکته‌ دیگری که از نظر ایمنی بسیار مهم است، بحث شفاف بودن شیشه می‌باشد. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل داشتن بینایی ضعیف یا حواس‌پرتی، نرده‌های شیشه‌ای را نبینند و همین امر بارها باعث ایجاد خطراتی شود. برای کم کردن آسیب‌های ناشی از این دید اشتباه، بهتر است حتما برای نرده‌های شیشه‌ای از فریم‌هایی با رنگ‌های تیره استفاده شود تا بتوان دید مناسبی از میزان ارتفاع و طول شیشه‌ها به بیننده داد. در مکان‌هایی مانند پشت‌بام‌های مرتفع، برای استفاده از نرده‌های فریملس، حتما باید ارتفاع و استحکام مناسب باشد.

سخن پایانی

امروزه صنعت دکوراسیون بسیار پیچیده‌تر از دیروز به نظر می‌رسد. توجه به المان‌های خاص طراحی مخصوص به هر مکان می‌تواند نقش بسزایی در زیبایی ظاهری داشته باشد؛ البته بهتر است بحث ایمنی و استحکام را به زیبایی ارجحیت داد. در دنیای دیزاین امروز، شیشه و آینه‌ها کاربردهای فراوانی دارند. این مواد باعث انعکاس نور شده و امکان استفاده از نور طبیعی را برای افراد فراهم می‌کند. نرده شیشه‌ای نیز امروزه طرفداران خاص خود را دارد، پیش از اقدام برای نصب آن، بهتر است با عوامل موثر بر انتخاب نوع نرده شیشه‌ای آشنا شوید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x