جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست مطالب

آخرین مقالات

شیشه ساتینا چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

شیشه ساتینا که به عنوان شیشه مات نیز شناخته می شود، با روکش مات آن، شبیه به لایه ای از جنس ساتینا، مشخص می شود. این بافت از طریق یک عملیات شیمیایی به دست می آید – اقلام از قالب خارج می شوند و سطح در معرض بخارات یا غبار ریز اسید هیدروفلوئوریک قرار می گیرد و سطح شیشه را به طور یکنواخت حکاکی می کند. به طور کلی، تعداد کمتری از کولای‌های Mosser با این پوشش تولید شد، که یافتن آنها را اکنون که “بازنشسته شده‌اند” نسبتاً سخت می‌کند. خزه‌های شیشه‌ای ساتینا اغلب در رنگ‌های شفاف تولید می‌شدند، اما روکش آن گاهی اوقات روی مات اعمال می‌شد . شیشه ساتینا مات حریم خصوصی را با ظاهری مدرن فراهم می کند. نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه همچنان اجازه عبور نور بالایی را می دهد. شیشه ساتینا مات دارای روکش صافی است که می تواند ظاهر خانه یا محل کار شما را بهبود بخشد. مناسب برای درب، پارتیشن و میز.

تاریخچه و تولید اولیه

 شیشه ساتینا برای اولین بار در دهه 1880 تولید شد، با دو تولید کننده قابل توجه توماس وب در انگلستان و مونت واشنگتن در ایالات متحده، که هر دو گلدان های شیشه ای هنری و سایر اقلام تزئینی را در طیف رنگی از جمله هلو و برمه تولید می کردند. اقلام مفید بیشتر شامل کاسه ها و سبدهای گل رز، جا خلال دندان، کوزه ها و کریت بود. برخی از این شیشه های ساتینا اولیه بیشتر با تصاویر نقاشی شده، نقوش و لهجه های طلایی تزئین شده بود. در دهه 1970، تولید شیشه های ساتینا توسط شرکت فنتون هنر شیشه احیا شد. این اقلام جدیدتر نیز بسیار قابل کلکسیون هستند. شیشه ساتینا با استفاده از اسید هیدروفلوئوریک یا بخار اسید هیدروفلوئوریک به شیشه فلوت تولید می شود. استحکام اسید به این معنی است که می تواند از لایه های بالایی شیشه عبور کند تا ظاهر و احساسی شبیه ساتینا بدهد و درخشش را از بین ببرد. پانل های شیشه ای ساتینا همچنان به نور اجازه عبور می دهند، بنابراین هیچ گونه خطری در سطح نور وجود ندارد. این بدان معنی است که پانل های شیشه ای ساتینا اغلب انتخابی برتر نسبت به دیوارهای استاندارد یا پارتیشن های چوبی هستند. یکی از عوارض جانبی خوشایند روکش ساتینا این است که نور را نرم و پخش می کند. از منظر عملی، پانل های شیشه ای ساتینا به خوبی کار می کنند زیرا سطح صاف آنها به راحتی پاک می شود. علاوه بر این، روکش مات تر برای پنهان کردن اثر انگشت و آثار دست بسیار مناسب است. اگر واقعاً می خواهید یک شی را پنهان کنید، به سادگی آن را دورتر از شیشه قرار دهید. هرچه فاصله بین شیشه و جسم بیشتر باشد، نمای شیشه ای مبهم تر می شود. با این حال، هر کجا چیزی قرار دهید، نمی‌توانید جزئیاتی را ببینید.

مبهم یعنی چه؟

شیشه های مبهم از هر نوع که باشد، اقلام طرف دیگر لیوان را مخدوش یا مبهم می کند. چه با استفاده از رنگ، بافت یا الگوها باشد. شیشه مبهم از ایجاد اعوجاج بسیار جزئی تا پنهان کردن کامل اقلام از دید، یا آشکار کردن تنها شبح ها را شامل می شود. شاید رایج ترین نوع شیشه های مبهم شیشه ساتینا باشد. که برای جلوگیری از شفافیت آن، در حالی که نور را از خود عبور می‌دهد، تحت درمان شیمیایی قرار گرفته است. شیشه ساتینا که بلافاصله با ظاهر صاف و مات خود متمایز است، یک شکل همه کاره و محبوب از شیشه های مبهم است. کاربردهای شیشه مات همچنان به نور اجازه فیلتر کردن می دهند، اگرچه تصاویر برای حفظ حریم خصوصی مخدوش می شوند. اگرچه شیشه مات هنوز هم اجازه می دهد تا مقدار خوبی از نور عبور کند، اما معمولاً به دلیل الگو و بافت، مقداری از نور را قطع می کند. پس از آن، این سوال مطرح می شود که شیشه ابسکور ساتینا چیست؟ Frosted SATIN شیشه ای است که شکلی از شیشه است که به طور خاص مات و برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده است. به لطف سطح صاف ساتینا، شیشه به راحتی مانند شیشه‌های سنتی حکاکی شده و سندبلاست شده، مانند کثیفی و اثر انگشت علامت گذاری نمی‌کند و محصول نگهداری کم‌تری را ارائه می‌کند. به سادگی، شیشه ساتینا چگونه به نظر می رسد؟ برای وسایل تزئینی می توان از شیشه ساتینا استفاده کرد. این شبیه به شیشه شیر است که مات است و دارای نقش های تزئینی روی آن است، با این حال، شیشه ساتینا به جای براق، سطحی ساتینا دارد. شیشه ساتینا معمولاً با رنگ پاستلی رنگ آمیزی می شود، آبی رایج ترین رنگ است. تفاوت بین شیشه ساتینا و مات چیست؟ شیشه ساتینا مانند شیشه مات حکاکی شده، شیشه ساتینا با قرار دادن یک صفحه شفاف شیشه ای در معرض اسید هیدروفلوئوریک ایجاد می شود. شاید بزرگترین تفاوت بین شیشه های ساتینا و روکش های شیشه مات ظاهر آنها باشد. شیشه ساتینا، درست به نام خود، صاف و ابریشمی به نظر می رسد.

افزودن طرح های زیبا به پانل های شیشه ای ساتینا

حتی اگر پانل های شیشه ای ساتینا در حال حاضر تا حدی مات هستند، می توان طرح های فوق العاده پیچیده ای را از طریق اچ اضافه کرد. حکاکی شیشه با سندبلاست شیشه با مواد ساینده ریز با فشار بالا به دست می آید. با شیشه استاندارد، طرح با پوشاندن قسمت مورد نظر شکل می گیرد تا شفاف بماند. پانل های شیشه ای ساتینا به رویکرد کمی متفاوت نیاز دارند زیرا همچنان می خواهید حریم خصوصی خود را حفظ کنید. فقط قسمت عقب شیشه ساتینا به شکل طرح سندبلاست شده است و این باعث ایجاد سطح متفاوتی از کدورت می شود. هنگامی که از کنار شیشه با روکش ساتینا مشاهده می شود، طراحی نرم تر و ظریف تر به نظر می رسد. از سمت حکاکی شده واضح تر و واضح تر است. حریم خصوصی شما دست نخورده باقی می ماند، زیرا هیچ بخشی از شیشه شفاف باقی نمی ماند.

شیشه مات چقدر نور وارد می کند؟

کاربردهای شیشه مات همچنان به نور اجازه فیلتر کردن می دهند، اگرچه تصاویر برای حفظ حریم خصوصی مخدوش می شوند. اگرچه شیشه مات هنوز هم اجازه می دهد تا مقدار خوبی از نور عبور کند، اما معمولاً به دلیل الگو و بافت، مقداری از نور را قطع می کند.
چه نوع شیشه های مبهم وجود دارد؟
انواع مختلفی از شیشه های مبهم وجود دارد، از شیشه های ساتینا مات گرفته تا شیشه های بافت دار با طرح ها و بافت های مختلف. اینها شامل طرح‌های شیشه‌ای تزئینی، مانند الگوهای حاوی تصاویر، و همچنین شیشه‌های کاملاً مبهم است که فقط برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده‌اند.

الگوهای مختلف برای شیشه مات چیست؟

شیشه مات می تواند تقریباً با هر طرحی که بخواهید ارائه شود، خواه طرح ساده یا پیچیده باشد. شما می‌توانید با سرویس شیشه سندبلاست ما که به شما امکان می‌دهد در طراحی پنجره شیشه ‌ای مات خود خلاقیت داشته باشید تا یک عنصر ویژگی قابل توجه در هر حمامی را انتخاب کنید.
آیا می توان شیشه های مبهم را گرم کرد؟
خوشبختانه، شیشه‌ های مبهم را می‌توان برای بهبود استحکام و از بین بردن خطر شکستن آن، نرم کرد. شیشه سکوریت مبهم نسبت به شیشه معمولی به نیروی بسیار بیشتری برای شکستن آن نیاز دارد. در صورت شکستگی، به جای قطعات تیز بزرگتر، قطعات ایمن تری پیدا می شود. این امر باعث می‌ شود که شیشه‌ های سفتی مبهم برای استفاده در صفحه‌ های حمام یا پارتیشن‌ ها، مانند صفحه دوش شیشه‌ ای مبهم، ایده ‌آل باشد، که آن را بسیار ایمن‌ تر از شیشه ‌های معمولی می‌ کند و حفظ حریم خصوصی بسیار بیشتری را فراهم می ‌کند. شیشه های مبهم با حرارت دادن به دمای بالا، سپس با استفاده از جت های هوای سرد برای ایجاد یک اثر خنک کننده، خنثی می شوند. در نتیجه باعث خنک شدن و انقباض لایه های بیرونی با سرعتی بیشتر از مواد داخلی می شود. به لطف این روش، شیشه تحت الگو های استرس قرار می گیرد. که به نوبه خود نیروی مورد نیاز برای شکستن شیشه را تا حد زیادی افزایش می دهد. علاوه بر این، الگوهای تنش تضمین می کند که شیشه سفت شده مبهم به قطعات گرد کوچک معمولی شیشه های سکوریت شکسته می شود.

شیشه مات به چه معناست؟

شیشه کاملاً مات که به عنوان شیشه حریم خصوصی نیز شناخته می شود به این معنی است که به هیچ وجه نمی توان آن را دید. برخلاف شیشه ‌های مبهم معمولی که اجازه عبور نور را می‌دهد. شیشه مات برای استفاده در دفاتری که حفظ حریم خصوصی کامل ضروری است محبوب است.

شیشه ساتینا چگونه ساخته می شود؟

اگرچه هر دو شیشه مات و مات برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، ابهام را ارائه می دهند، اما تفاوت این دو در این است که شیشه مات همچنان نور ساطع می کند، در حالی که شیشه مات اینگونه نیست.

چه نوع شیشه ای در پنجره های حمام استفاده می شود؟

شیشه مات برای پنجره ها و کابین دوش شیشه مات با فرآیند سندبلاست یا اسید اچ ایجاد می شود که منجر به ایجاد سطح شیشه ای نیمه شفاف و مه آلود می شود. این باعث می شود شیشه مات به ماده ایده آلی برای پنجره ها و پارتیشن های حمام و حتی کابین دوش تبدیل شود!

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x