جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
سه درب شیشه ای رو به حیاط
فهرست مطالب

آخرین مقالات

محل های مناسب جهت نصب درب شیشه ای

سه درب شیشه ای رو به حیاط

فهرست مطالب

درب، یکی از وسایل کاربردی و ضروری جهت ورود و خروج است که انتخاب مناسب بودن آن، تاثیر زیادی در شیک بودن ساختمان دارد. یکی از انواع درب‌های موجود در بازار، درب‌های شیشه ای هستند که در سال‌های اخیر، استفاده از آن‌ها بیشتر از پیش، متداول شده است. درب شیشه ای، نوعی درب از جنس سکوریت نشکن است که از آن در محیط‌هایی لوکس و لاکچری استفاده می شود. این نوع درب در انواع مختلفی از جمله درب شیشه ای لولایی، درب شیشه ای ریلی، اسپایدری و اتوماتیک ساخته می شود. 

درب شیشه ای سکوریت

با گسترش علم و فناوری در صنعت تولید شیشه، شیشه‌های معمولی کم کم جای خود را به شیشه سکوریت دادند. شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه معمولی، دوام، ایمنی و مقاومت بالایی دارد. یکی از پرکاربرnترین نوع درب شیشه ای، نوع دستی آن است که از آن به عنوان درب ورودی و خروجی برای ساختمان‌ها و اماکن مختلف، استفاده می شود. برای افزایش تنوع و زیباتر شدن، می توان درب شیشه ای را همراه با شیشه‌های سندبلاست، استفاده کرد. یکی از مزیت‌هایی که درب شیشه ای در مقایسه با دیگر درب‌های ورودی دارد، تنوع در طرح و رنگ‌های مختلف شیشه سکوریت به کار رفته در آن‌هاست که شما می توانید متناسب‌ترین آن را مطابق با سلیقه شخصیتان و مکان مورد استفاده تهیه فرمایید. از دیگر ویژگی‌های درب شیشه ای، انعطاف پذیری بالای آن است. یعنی شما می توانید این نوع درب را در ابعاد و اندازه‌های متنوع و هم اندازه با ورودی ساختمان خود، تهیه و نصب کنید.

موارد کاربرد درب شیشه ای سکوریت

یکی از مزیت‌های درب شیشه ای سکوریت، انعطاف‌پذیری بالا در مرحله ساخت و اجرا است. به همین دلیل  این درب را می توان بدون محدودیت، در مکان‌های زیادی نصب کرد. از جمله موارد کاربرد درب شیشه ای:

  • منازل مسکونی
  • ساختمان تجاری
  • ساختمان اداری
  • استفاده به عنوان شیشه دودبند
  • انواع فروشگاه‌ها
  • تالارها
  • درب ورودی بانک‌ها، بنگاه‌ها
  • هتل‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • دانشگاه‌ها
  • فرودگاه‌ها
  • ساختمان‌های دولتی
  • ورزشگاه‌ها
  • و …

انواع درب شیشه ای

1. درب شیشه ای ریلی (دستی و اتوماتیک)

درب‌های شیشه ای ریلی که به صورت دستی باز و بسته می شوند، از پرکاربردترین درب‌های شیشه ای هستند. از این درب‌ها در مکان‌های کوچک استفاده‌های زیادی می شود، زیرا نصب این نوع درب شیشه ای، به فضای کمی نیاز دارد و فقط برای قرار گرفتن پنل شیشه ای، به یک فضا در کنار درب نیاز دارند. از این نوع درب در مغازه‌ها، سرویس بهداشتی، درب شیشه ای راه پله‌ها، استفاده می شود. درب شیشه ای ریلی اتوماتیک، به صورت برقی و اتوماتیک باز و بسته می شود و از آن برای درب ورودی بیمارستان‌ها، بانک و مکان‌های پر تردد استفاده می شود.

2. درب شیشه ای کشویی (اتوماتیک و دستی)

نوع دستی این نوع درب، به صورت دستی باز و بسته می شود و بر روی یک ریل حرکت می کند. نصب این درب‌ها فضای کمی اشغال می کند و به همین دلیل از آن‌ها می توان در مکان‌های کوچک نیز استفاده کرد. برای زیباتر شدن طرح و مدل این نوع درب، در ساخت آن‌ها از شیشه‌های رنگی سکوریت و مات استفاده می شود. از درب شیشه ای کشویی میتوان در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها استفاده کرد.

3. درب شیشه ای لولایی (دستی و اتوماتیک)

در محیط‌هایی که امکان استفاده از درب‌های کشویی وجود ندارد، از درب لولایی استفاده می شود. این درب‌ها برای باز و بسته شدن به فضای ۹۰ درجه احتیاج دارند. از موارد کاربرد درب شیشه‌ای لولایی میتوان به درب شیشه ادارات، درب شیشه ای اتاق، درب حمام، درب مغازه و درب دود بند راه پله استفاده کرد.

 

درب شیشه ای لولایی

 

4. درب شیشه ای اسپایدری

درب شیشه ای اسپایدری را می توان نوعی درب ریلی دانست، زیرا همانند درب ریلی، باز و بسته شدن درب اسپایدری بر روی یک خط انجام می شود‌ و درون یک ریل حرکت می کند. یکی از موارد کاربرد درب‌های اسپایدری، درب ورودی حمام است. برای درب ورودی حمام، ار درب‌های ریلی و کشویی نیز استفاده می شود، اما درب شیشه ای اسپایدری، به دلیل ظاهر زیبا و مدرنی که دارد، در بین مردم محبوبیت بیشتری دارد.

5. درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک یکی از پرکاربردتربن درب‌های شیشه ای است که بدون دخالت نیروی دست و به کمک جریان برق و الکتریسته، باز و بسته می شود. از این نوع درب در بیمارستان‌ها، بانک‌ها، ساختمان‌های تجاری، مترو و سایر مکان‌های پرتردد استفاده می شود.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x