جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن اداری شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

اهمیت متریال در ساخت پارتیشن اداری

پارتیشن اداری شیشه ای

فهرست مطالب

پارتیشن اداری یکی از ابزارهای پرکاربرد و اقتصادی برای جداسازی فضای ادارات به شمار می‌رود که استفاده از آن، می‌تواند سبب زیباتر شدن فضای ادارات شود. یکی از مزیت‌هایی که این پارتیشن‌ها دارند، تنوع در طرح، مدل و متریال‌های ساخته شده آن‌ها است. برای ساخت پارتیشن‌ها از موارد گوناگونی از جمله شیشه، ام دی اف و یا ترکیبی از این مواد، استفاده شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

پارتیشن ام دی اف

یکی از قدیمی‌ترین انواع پارتیشن اداری، پارتیشن اداری ام دی اف است که در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین نوع پارتیشن اداری محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این پارتیشن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای تهیه ام دی اف از خرده‌های چوب استفاده می‌شود.
  • یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های ورق ام دی اف، تنوع بالا در رنگ و طرح‌های آن است که به خوبی می‌تواند پاسخ گوی سلیقه افراد مختلف باشد.
  • به منظور زیبایی این نوع پارتیشن، بر روی آن روکش می‌کشند. از جمله این روکش‌ها می‌توان به HPL ، PVC، فرمیکا و ملامینه، اشاره کرد.
  • هر چه روکش استفاده شده در این پارتیشن، محمکم تر و ضخیم تر باشد، کیفیت نهایی پارتیشن بیش تر می‌شود و از دوام و طول عمری بالاتری نیز برخوردار است.

استفاده از این نوع پارتیشن، زیبایی و جذابیت خاصی به دکوراسیون داخلی محیط کاری می‌بخشد و فضایی صمیمیانه و آرامش بخشی را نیز به وجود خواهد آورد.

پارتیشن شیشه ای

یکی از محبوب‌ترین و زیباترین انواع پارتیشن اداری، پارتیشن شیشه ای است که کاربرد آن، سبب مدرن شدن محیط اداره می‌شود. برای ساخت این پارتیشن از شیشه‌های مختلفی استفاده می‌شود که سبب افزایش تنوع این محصول شده است. برخی ویژگی‌های پارتیشن شیشه ای به صورت زیر است:

  • وجود طرح‌های متنوع و بروز در ساخت پارتیشن‌های شیشه ای
  • استفاده از شیشه‌های رنگی (برای افزایش زیبایی)، شیشه‌های هوشمند، شیشه‌های لمینت (افزایش استحکام و مقاومت) و دیگر شیشه‌ها در ساخت این نوع پارتیشن
  • عایق صوتی؛ جلوگیری از ورود سر صداهای محیط بیرون به داخل اتاق
  • عایق حرارتی؛ جلوگیری از اتلاف انرژی

پارتیشن ادارس فریم لس شیشه ای

گاهی به منظور افزایش تنوع پارتیشن‌ها و زیباتر شدن دکوراسیون داخلی، چند نوع متریال را با هم ترکیب می‌کنند که در ادامه به این بحث می‌پردازیم:

پارتیشن شیشه ای و ام دی اف

ترکیب متریال شیشه و ام دی اف، یکی از مثال‌های کاربرد دو نوع متریال در کنار هم برای افزایش زیبایی و کیفیت محصول است. در این نوع پارتیشن، اسکلت پارتیشن را با برش زدن ورق‌های ام دی افی، می‌سازند و قاب پارتیشن را با استفاده از شیشه سندبلاست پر می‌کنند. شیشه‌های سندبلاست در دو نوع ساده و طرح دار موجود هستند که کاربرد هر یک از آن‌ها می‌تواند سبب ساخت یک پارتیشن خاص و منحصر به فرد شود.

پارتیشن آلومینیومی و ام دی اف

برای ساخت این نوع پارتیشن از دو متریال آلومینیوم و شیشه استفاده می‌شود که از آلومینیوم به عنوان پروفیل پارتیشن استفاده می‌شود. پروفیل‌های آلومینیومی برای قرار گرفتن در محل کاربرد، از بالا پایین و کنار با پیج متصل می‌شوند. این پروفیل‌های آلومینیومی علاوه بر ظاهر زیبا و منخصر به فردی که دارند، از وزن سبکی برخوردار هستند و می‌توان آن‌ها را به راحتی جا به جا کرد.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

یکی از خلاقیت‌هایی که سازندگان پارتیشن به منظور زیبایی و تنوع انواع پارتیشن‌ها انجام می‌دهند، ترکیب متریال شیشه و آلومینیوم است. در این نوع پارتیشن، پروفیل سازه با آلومینیوم ساخته می‌شود و برای تکمیل کردن قیمت‌های دیگر آن، از شیشه‌های تک جداره و یا دو جداره، استفاده می‌شود. استفاده از این نوع پارتیشن، باعث زیبایی و مدرن شدن محیط مورد نظر می‌شود. از ویژگی‌های پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی می‌توان به عبور جریان نور و در نتیجه روشن شدن محیط، اشاره کرد.‌ این نوع پارتیشن‌ها قابلیت شسشت و شو و ضدعفونی کردن دارند و از آن‌ها در محیط‌های بسیار زیادی از ادارات، شرکت‌ها، ساختمان‌های تجاری، بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و … استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

پارتیشن فلزی

یکی دیگر از انواع پارتیشن‌های اداری، پارتیشن فلزی است که برای ساخت آن از ورق‌های فلزی مختلف و آلیاژهای متنوع، استفاده می‌شود. برای زیباتر شدن این نوع پارتیشن، می‌توان سطح فلز به کار رفته در آن را با دستگاه‌های CNC، طرح دار کرد. ویژگی‌های پارتیشن فلزی به صورت زیر است:

  • مهار کردن صدا از طریق سیستم آکوستیک
  • طول عمر و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی
  • قابلیت شست و شو
  • وزن سبک و نگه داری آسان
  • قابلیت تعمیر و ترمیم

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x