جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آینه سقفی
فهرست مطالب

آخرین مقالات

از آینه دکوراتیو سقفی در چه فضاهایی استفاده کنیم؟

آینه سقفی

فهرست مطالب

آیا به آینه‌کاری روی سقف خانه یا محل کار خود علاقه‌مند هستید؟ معماران داخلی برای آینه‌های سقفی ایده‌های بسیار زیبا و پرطرفداری را به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال با آینه دکوراتیو سقفی اتاق خواب شبیه به یک سوئیت ماه عسل خواهد شد، یا پذیرایی خانه تبدیل به یک تالار باشکوه می‌شود. همچنین طراحی داخلی هتل بخشی از برندسازی است. آینه‌های سقفی فضایی چشمگیر، منحصربه‌فرد و کاربردی را به لابی هتل می‌دهد. با این حال، بسته به سبک دکوراسیون، نصب آینه روی سقف می‌تواند جلوه‌ای از زرق و برق و ظرافت را به محیط پیرامون ببخشد.

مکان های قابل اجرا

می‌توانید از انواع آینه‌ها در فضاهای داخلی منازل، مساجد و اماکن مذهبی، موزه، راهروهای ورودی ساختمان، سالن اجتماعات، تالارهای عروسی و فضاهای لوکس و مجلل مسکونی، تجاری، اداری، سالن آرایش و زیبایی، آتلیه عکاسی، رستوران و… استفاده نمایید. آینه به‌دلیل قابلیت انعکاس بالا و ظاهر زیبا، توجه افراد را جلب می‌کند و اغلب مردم با هر سلیقه‎ای آن را می‌پسندند. استفاده از آینه دکوراتیو در تالارهای عروسی کوچک و بزرگ، شرایط مناسبی را برای نورانی شدن سالن فراهم می‌کند. در این سالن‌ها، به‌دلیل استفاده از نورپردازی حرفه‌ای، استفاده از آینه دکوراتیو توصیه می‌گردد.

آینه سقفی

آینه های سقفی هر اتاقی را بزرگ تر نشان می دهند.

یکی از مزایای اصلی آینه ایجاد فضای بزرگ‌تر است. اگر یک اتاق کوچک، یک فضای محدود یا سقف‌ کوتاه دارید، آینه‌های سقفی با طراحی هنرمندانه می‌توانند اتاق را بزرگ‌تر از آنچه که بوده نشان دهند. آینه فضاها را بازتر و نور را منعکس می‌کند و باعث می‌شود که محیط با هر نور طبیعی یا مصنوعی که دارد روشن‌تر به نظر برسد. سقف‌های آینه‌ای همچنین می‌توانند جلوه‌ای شیک و لاکچری را ایجاد نمایند. آینه‌های سقفی می‌توانند به بزرگنمایی هر فضایی در خانه با متراژ محدود مانند اتاق خواب، اتاق کار، اتاق مهمان و اتاق مطالعه کمک کنند.

به غیر از خانه مسکونی، آینه سقفی این مزیت بزرگنمایی را برای فضاهای تجاری نیز ارائه می‌دهد. از آنجایی که در نوسازی و بازسازی طراحی داخلی بیشتر از آینه‍های سقفی استفاده می‌کنند، اخیراً در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها، ساختمان‌های شرکتی و تجاری، هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی از دکوراسیون آینه کاری استفاده می‌شود.

آینه سقفی نور طبیعی را افزایش می دهد.

تفاوتی ندارد که با آینه‌های قاب آنتیک دیواری سروکار دارید یا آینه‌های کف تا سقف یا آینه‌های سقفی؛ این محصولات به‌طور طبیعی نور را منعکس می‌کنند. با گنجاندن آن‌ها در طراحی داخلی، می‌توانید نور طبیعی را در هر فضایی افزایش دهید. از نقطه نظر عملی، افزایش نور طبیعی می‌تواند یک اتاق را از یک منطقه تاریک به فضای قابل استفاده‌تر و کاربردی‌تر تبدیل نماید. دفتر کار، شرکت و هر جایی که مشتری به آن‌جا رفت‌وآمد دارد، نور طبیعی می‌تواند انرژی مثبت محیط را افزایش دهد.

آینه‌ها راهی عالی برای جلب توجه به دیگر جنبه‌های بصری خیره‌کننده اتاق هستند. اگر یک عنصر طراحی داخلی وجود داشته که قصد دارید در فضا برجسته شود، یک آینه سقفی روی آن اضافه کنید. طراحی داخلی یک لوستر و آینه نورانی شدن محیط را دوچندان خواهد کرد و به‌طور همزمان تابش این نور حضور سایر لوسترها یا مبلمان‌ها را مشخص‌تر نشان می‌دهد.

رفع اشکالات سقف و دیوار با آینه کاری

جنس آینه‌ها‌ی دکوراتیو از شیشه لاکوبل دوجداره بوده که یک پوشش مناسب برای پنهان‌کردن عیوب و ترک دیوار محسوب می‌شود. آینه بهترین دوست یک طراح داخلی است. شما به‌راحتی می‌توانید آینه را در هر سبک طراحی کنید. چه به‌دنبال ست‌ کردن با سایر وسایل باشید یا تکمیل مابقی دکوراسیون، یک آینه می‌تواند هر اتاقی را زیباتر کند. این بدان معناست که آینه‌ها در هر سطحی از طراحی داخلی جایگاهی دارند. آن‌ها را می‌توان در دکوراسیون موجود گنجاند یا در طرح‌های کاملاً جدید اجرا کرد.

ایمنی

یکی از نگرانی‌های اصلی در رابطه با آینه دکوراتیو سقفی ایمنی آن است. آینه‌ها می‌توانند سنگین باشند. با سپردن پروژه به یک پیمانکار باتجربه، آینه‌ای با وزن مناسب انتخاب خواهد شد. شرکت‌های آینه‌‌کاری حرفه‌ای و مجرب آگاه هستند که به‌طور خاص از چه جنسی برای نصب روی سقف استفاده نمایند. این آینه‌های تخصصی از مواد سبک‌تر ساخته شده‌اند و از یک روش مخصوص نصب می‌شوند.

آینه سقفی را در عکس‌ها و فیلم‌های قرن گذشته دیده‌ایم و اکنون با این سقف‌های پرزرق و برق مواجه می‌شویم که مجدداً روی کار آمده‌اند. آینه سقفی فضایی را که در آن نصب شده‌اند، زیبا و مدرن می‌کند و میزان نور اتاق را نیز افزایش می‌دهد. همواره هنگام قرار دادن آینه روی سقف، ایمنی بسیار اهمیت داشته است. امروزه جایگزین‌های اکریلیک وجود دارند که سبک وزن و ایمن‌تر هستند.

انواع آینه کاری مدرن برای سقف

آینه‌کاری حجمی: برای فضاهایی مانند راهرو ورودی آپارتمان یا لابی هتل طراحی مناسبی به نظر می‌رسد. این طراحی آینه روی سقف دارای خطوط شکسته بوده و این خطوط با ایجاد خطای دید به طرح شما حس برجستگی می‌بخشند؛ اما هیچ نوع برجستگی در این آینه کاری وجود ندارد.

آینه‌کاری منظم: در اتاق خواب، دفتر کار، دکوراسیون پذیرایی و سرویس بهداشتی قابل استفاده خواهد بود. طرح لانه زنبوری بسیار پرطرفدار است. این سبک آینه‌کاری معمولاً برای پوشش کل سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این طرح، فضای مورد نظر لوکس‌تر نشان داده می‌شود.

آینه‌کاری برجسته: استفاده از آینه‌های برجسته معمولاً برای سالن‌های عروسی یا سالن‌های اجلاس که دارای سقف‌های بسیار بلند هستند، مناسب است.

آینه‌کاری هندسی: این نوع آینه‌کاری به سبکی مدرن شباهت دارد. در واقع طرح‌های آینه کاری منظم زیرمجموعه آینه‌کاری هندسی به حساب می‌آیند. در این طرح‌ها از برش‌ آینه به شکل دایره، مربع یا مثلث در سایز‌های مختلف استفاده می‌شود. علت زیبایی این نوع وجود طرح‌های مختلف آینه با اشکال هندسی در کنار یکدیگر است.

آینه سقفی

آینه های دکوراتیو در چه رنگ هایی هستند؟

آینه‌کاری دکوراتیو علاوه‌بر رنگ سفید و ساده در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند. این رنگ‌ها را می‌توان با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگ کرد. رنگ طلایی با قرار گرفتن در دکوراسیون لاکچری و لوکس درخشش خاصی ایجاد می‌کند. آینه شامپاینی، مسی، برنز و رزگلد در مکان لوکس و مدرن فضای ملایم و روشنی را در محیط اطراف به وجود می‌آورد. آینه ذغالی و دودی فضا را شیک و بزرگ‌تر نشان داده و آینه در رنگ آبی و سبز نیز متناسب با سایر وسایل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آینه کاری در چه مکان هایی مجاز نیست؟

آینه‌کاری در فضاهایی مانند اتاق تلویزیون به‌دلیل احتمال انعکاس نور در آن که سبب مشکل در دید و تماشای تلویزیون می‌شود، مناسب نخواهد بود. همچنین روی دیوارهایی که قاب عکس آویزان شده یا ویترین آینه‌دار و…، به سقف آینه‌کاری نیاز نیست، به این جهت که فضا را شلوغ خواهد کرد. آینه‌های سقفی در اولین نگاه بر بیننده تاثیر چشمگیر می‌گذارند و مکان بزرگ‌تر احساس خواهد شد. انعکاس نور طبیعی در آینه سقفی فضایی روشن‌تر و جذاب‌تر را در لابی ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

از آینه‌های سقفی و دکوراتیو برای زیبایی در معماری داخلی مکان‌های شیک و لاکچری استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد این آینه‌ها برای دلبازتر و بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای کوچک است. همچنین آینه‌کاری فضا را روشن‌تر و نورانی‌تر می‌کند. در مجموع، برای مکان‌هایی که کوچک هستند و سقف کوتاهی دارند، این سبک از آینه‌کاری بسیار کاربردی خواهد بود؛ چراکه با ایجاد خطای دید سقف بلندتر به نظر می‌رسد .

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x