جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تمیز کردن کابین دوش
فهرست مطالب

آخرین مقالات

آیا آب روی شیشه ‌های کابین دوش رسوب می‌ کند؟

تمیز کردن کابین دوش

فهرست مطالب

شاید شما هم تاکنون به فکر زیباسازی فضای داخلی سرویس بهداشتی خود بوده‌اید؛ اما روش مناسبی برای این کار نیافته‌اید. کابین دوش گزینه‌ای بسیار مناسب و عالی برای شما خواهد بود. کابین‌های دوش‌ از شیشه ساخته شده و فضای سرویس بهداشتی را تقسیم‌بندی می‌کنند. این کار مخصوصاً در سوئیت‌ها و خانه‌های کوچک که سرویس بهداشتی و حمام آنها از فضایی مشترک برخوردار هستند کاربرد دارد. با استفاده از کابین دوش فضای سرویس بهداشتی لوکس‌تر خواهد شد.

نصب کابین دوش یکی از بهترین اقداماتی است که طراحی مدرنی را به حمام شما می‌بخشد. اما بسیاری از افراد از نصب کابین دوش در حمام‌شان اجتناب می‌کنند و دلیل اصلی آن تمیز نگه‌داشتن این کابین‌هاست. لکه‌های آب روی شیشه‌های کابین دوش و خشک شدن قطرات آب، باعث محیطی کدر و غیرجذاب می‌شود؛ تا جایی که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از نصب آن صرف نظر کنند. اما آیا راهی برای جلوگیری از این مشکل وجود دارد؟ شاید با تعجب بپرسید که آیا واقعاً این ممکن است؟ اگر این ممکن باشد، حتماً نصب کابین دوش را در اولین فرصت انجام می‌دهید. ببینیم آیا راهی برای این مشکل وجود دارد یا خیر؟

رسوب آب روی شیشه کابین دوش

اغلب روی شیشه‌ها لکه‌های سرسخت و رسوب آب ایجاد می‌شود؛ این لکه‌های آب زمانی شکل می‌گیرند که آب دارای غلظت بالایی از مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم باشد. ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا آب روی شیشه‌های کابین دوش رسوب می‌کند یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، با گذر زمان این اتفاق خواهد افتاد. برای جلوگیری از این مشکل، حتما بعد از استفاده از کابین دوش، شیشه‌ها را خشک کنید یا قبل از حمام، روی شیشه‌ها را صابون خشک بکشید تا از ایجاد رسوب آب جلوگیری کنید. تمیز کردن لکه‌های آب نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد، به ویژه بر روی شیشه‌های حمام و توالت که به طور مداوم با قطرات آب در تماس هستند و همیشه با اثرات خشک شده آب کدر و کثیف هستند. اما هر مشکلی راه حلی دارد و باید روش‌هایی برای پیشگیری از ایجاد لکه‌ها، قبل از اینکه روی شیشه‌ها تثبیت شوند، وجود داشته باشد، به خصوص بر روی شیشه کابین حمام.

پیش از آموزش روش‌های پاک کردن رسوب آب از شیشه‌های کابین دوش، دلیل ایجاد این لکه‌ها را بیان می‌کنیم. زمانی که آب دارای مواد معدنی خشک می‌شود، لکه‌های آب سخت را روی شیشه ایجاد می‌کند؛ این لکه‌ها به سادگی پاک نمی‌شوند. در واقع، با تبخیر آب، مواد معدنی بر روی سطح شیشه باقی می‌ماند.

تمیز کردن رسوب آب از شیشه بهتر است که قبل از تثبیت شدن بر روی سطح، انجام شود. در غیر اینصورت، این رسوب‌ها به طور دائمی روی شیشه باقی می‌مانند و پاک کردن آن‌ها مشکل خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که هیچ یک از روش‌های پاکسازی لکه‌ها 100% باعث تمیزی لکه ها نمی‌شوند. بنابراین، بعد از هر بار استفاده از حمام، بهتر است برای تمیز کردن کابین دوش وقت بگذارید. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از رسوب کابین دوش شیشه ای را بیان می‌کنیم.

استفاده از پارچه‌های میکروفایبر برای تمیز کردن سریع شیشه‌های کابین حمام

میکروفایبرها پارچه‌هایی هستند که از الیاف بسیار نازکی تشکیل شده‌اند و ضخامت هر الیاف آن‌ها حدود صد برابر نازکتر از یک موی انسان است. در سطح این پارچه‌ها، شیارهایی وجود دارد که جذب و تمیز کردن راحت‌تر را فراهم می‌کنند. این پارچه‌ها به دلیل توانایی جذب میکروسکوپی، میزان باکتری‌ها و میکروب‌های موجود روی سطوح را به میزان 90% کاهش می‌دهند، که برای حفظ تمیزی حمام از آلودگی میکروبی بسیار مفید هستند. برای جلوگیری از لکه‌های آب روی شیشه کابین دوش حمام، کافی است که پس از هر حمام سطوح را با یک پارچه میکروفایبر خشک کنید.

تمیز کردن کابین دوش با دستمال میکروفایبر

 

استفاده از شیشه‌ روب برای جلوگیری از لک شدن کابین دوش

شیشه‌روب وسیله‌ای مشابه به برف‌پاک‌کن‌هاست که دارای یک دهانه پلاستیکی شبیه تیغه و یک دسته برای گرفتن و تمیز کردن شیشه می‌باشد. قدرت پاک‌کنندگی شیشه‌روب‌ها بسیار زیاد است به طوری که تنها با یک بار کشیدن آن روی شیشه، آب موجود روی آن به سرعت به پایین کشیده و سطح شیشه به طور کامل خشک می‌شود. شیشه‌روب‌ها عملکرد سریع‌تری دارند و همچنین شما را کمتر خسته می‌کنند و به راحتی از تراکم لکه‌های آب بر روی سطوح کابین حمام جلوگیری می‌کنند.

تمیز کردن کابین دوش

 

راهکارهایی برای پاک کردن لکه‌های رسوب آب

اگر روی شیشه کابین دوش رسوب ایجاد شده باشد، می‌توان با تهیه محلول‌های شوینده متنوع، رسوب را از روی شیشه برداشت.

استفاده از سرکه و آب:

برای پاکسازی شیشه‌های کابین دوش، مخلوطی از سرکه سفید و آب مقطر به نسبت مساوی را روی شیشه اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که لکه‌های سرسخت را کاملاً بپوشانید. به این محلول حداقل 5 تا 15 دقیقه فرصت دهید تا عمل کند و سپس مجدداً مخلوط را اسپری کنید.

سپس یک حوله یا پارچه پشمی را در محلول سرکه و آب آغشته کنید و با دقت شیشه را تمیز کنید. شیشه را با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی خشک کنید و اگر هنوز هم لکه‌های سرسخت آب باقی مانده باشند، این روند را تکرار کنید. همچنین می‌توانید لیمو برش خورده را با فشار روی شیشه بمالید. لیمو به علت اسیدی بودن می‌تواند به آسانی لکه‌های سرسخت آب را پاک کند. سپس با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی باقیمانده آب لیمو را پاک و تمیز کنید. در آخر، شیشه را با یک لایه روزنامه تمیز کرده و براق کنید.

استفاده از جوش شیرین و آب:

با ترکیب جوش شیرین و کمی آب، یک خمیر تمیز کننده ایجاد کنید. این خمیر را روی پارچه قرار دهید و با فشار روی شیشه لکه‌های سرسخت آب را از بین ببرید. سپس شیشه را کاملاً با آب مقطر شستشو دهید و از پارچه و روزنامه برای حذف باقیمانده‌های رسوب بر روی کابین دوش استفاده کنید.

استفاده از محلول آب و نمک:

یکی از راه‌حل‌های ساده‌تر برای پاک‌سازی رسوب آب، استفاده از محلول آب و نمک است که در دسترس بودن این محلول باعث شده بیشتر افراد برای از بین بردن رسوب آب از آن استفاده کنند. برای تهیه این محلول، نمک و آب را با ترکیبی متوازن مخلوط کنید تا یک خمیر ایجاد شود. سپس از این خمیر بر روی شیشه استفاده کنید و آن را روی لکه‌ها مالش دهید تا به طور کامل پاک شود. بعد از انجام کار، با یک پارچه تمیز باقیمانده نمک را پاک کنید. مطمئن باشید که هیچ لکه اضافی بر روی شیشه باقی نمانده باشد.

استفاده از خمیر دندان:

استفاده از خمیر دندان بر روی سطوح شیشه‌ای یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای حذف رسوبات آب است. خمیر دندان به دلیل قلیایی بودن می‌تواند مواد معدنی روی سطح شیشه را پاک کند. برای انجام این کار، از یک حوله بدون پرز استفاده کنید. خمیر دندان را بر روی حوله بگذارید و آن را روی سطح شیشه مالش دهید. با حرکات دورانی تمام لکه‌های سخت را پوشش دهید. سپس اجازه دهید به مدت چند دقیقه باقی بماند. سپس با استفاده از مخلوط آب مقطر و سرکه برای حذف باقیمانده خمیر دندان استفاده کنید.

سخن پایانی

کابین دوش روشی جدید و کاربردی است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و فضای حمام و سرویس بهداشتی را مرتب‌تر و مستقل‌تر می‌سازد. اگر کابین دوش را از مجموعه‌ای معتبر خریداری کنید و در انتخاب جنس شیشه و هزینه‌ای که بابت آن می‌پردازید دقت داشته باشید، دیگر لازم نیست که نگران عدم مرغوبیت شیشه، رسوب آب روی شیشه، شکستن شیشه و… باشید. مجموعه تتراگلس با سال‌ها سابقه در زمینه تولید انواع کابین‌ها، درب‌ها و نرده‌های شیشه‌ای، بهترین نوع کابین دوش با بهترین جنس شیشه و مناسب‌ترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x