جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
glass-between-cabinets-kitchen-001
فهرست مطالب

آخرین مقالات

بررسی و معرفی انواع شیشه بین کابینتی

glass-between-cabinets-kitchen-001

فهرست مطالب

آشپزخانه در واقع قلب خانه محسوب می‌شود؛ در نتیجه زیباسازی هر یک از اجزای این آشپزخانه جلوه‌ای زیبا به خانه شما خواهد داد. شیشه بین کابینتی یک مدل شیشه ای تزیینی به حساب می‌آید که شما به کمک آن می‌توانید فضای میان کابینت‌های خود را به بهترین شکل پوشش دهید. این شیشه انواع مختلفی داشته و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و میزان بودجه خود مناسب‌ترین آن را خریداری نمایید. آیا اطلاعی راجع به انواع شیشه بین کابینتی دارید؟ شفاف‌ترین آن کدام است؟ برای خرید کدام یک میزان بودجه کمتری نیاز است؟

آشنایی با شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی در اصل به یک مدل شیشه تزئینی گفته می‌شود. این مدل شیشه روی دیواره آشپزخانه و میان کابینت‌های بالایی و پایینی کاربرد دارد. شیشه‌های میان کابینتی کمک می‌کنند تا جلوه آشپزخانه شما دوچندان برابر شده و شما فضای دلباز و دلنشین داشته باشید. در طراحی مدرن شما می‌توانید از این مدل شیشه به جای سرامیک و کاشی استفاده کنید. شیشه‌های رنگی کمک می‌کنند تا فضا آکنده از انرژی مثبت شود.

انواع شیشه مورد استفاده در میان کابینت‌ها در سه دسته جای می‌گیرند. شیشه لاکوبل به همراه رنگ استاندارد شیشه، شیشه متلوکس با رنگ مات و شیشه متلاک با رنگ‌های متنوع از جمله انواع شیشه‌ها به شمار می‌روند. به این شیشه‌ها گرد و خاک و چربی نفوذ پیدا نکرده و به نوعی آنتی‌باکتریال به حساب می‌آیند؛ از این رو به سادگی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. شیشه بین کابینتی دارای مدل‌های مات و رنگی هستند. برش این شیشه‌ها به صورت یک تکه یا چند تکه به شکل‌های متنوعی صورت می‌گیرد.

 

بعد از اجرای شیشه رنگی آشپزخانه

 

از آنجایی که در شیشه نور انعکاس پیدا می‌کند، میزان روشنایی فضا به دو برابر حالت عادی تبدیل می‌شود که این امر در زیباسازی اتاق نقش موثری دارد. به علت پخت و پز در فضای آشپزخانه، میزان رطوبت فضا بالا بوده که در بعضی موارد شاهد خراب شدن کاشی‌ها هستیم. این در حالی است که رطوبت اثری روی شیشه‌ها به جا نمی‌گذارد. شما در پشت گاز و شیرآلات نیز می‌توانید از شیشه‌های ضدخش استفاده کنید. شیشه‌های بین کابینت از میزان دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند.

انواع شیشه بین کابینتی

شیشه به کار رفته در میان کابینت‌ها پیش از هر چیزی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد. جنس شیشه به صورتی بوده که احتمال شکستن در آن وجود دارد. شیوه‌های مختلفی هستند که به شما کمک می‌کنند تا مقاومت آن را بالا ببرید. شیشه بین کابینتی دارای انواع مختلفی هستند که شامل شیشه فلوت، کریستال، سوپرکلیر، لاکوبل و… می‌شوند‌. موارد زیر نیز اشاره به همین موارد دارد.

شیشه فلوت

فلوت یک مدل شیشه بین کابینتی به حساب می‌آید که قیمت ارزانی داشته و ممکن است بشکند. بخشش همچون سایر شیشه‌ها ظرافت و شفافیت زیادی ندارد و به علت کیفیت پایین آن قیمت آن نیز به‌تبع کمتر است. این شیشه با وجود اینکه یک انتخاب مقرون به صرفه به حساب می‌آید؛ اما ما آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

شیشه کریستال

شیشه کریستال به علت شفافیت از جمله بهترین انتخاب‌ها برای شیشه بین کابینتی به حساب می‌آید. این شیشه‌ها نیازمند رنگ کردن و سپس حرارت دادن در کوره هستند تا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. در این صورت شما شاهد جذب شدن رنگ به شیشه و یک‌دست شدن آن خواهید بود. به همان میزان که پروسه پختگی رنگ با کیفیت بهتری صورت گیرد، شیشه نیز شفافیت بیشتری خواهد داشت. شیشه بین کابینتی کریستال به نسبت فلوت قیمت بیشتری دارد؛ اما این شیشه از میزان جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار بوده و بی‌شک ارزش هزینه کردن را خواهد داشت‌.

شیشه سوپرکلیر

از جمله شفاف‌ترین و کریستالی‌ترین مدل شیشه می‌توان به شیشه سوپرکلیر اشاره کرد. این شیشه نه تنها دارای میزان شفافیت بیشتری در مقایسه با نوع کریستالی بوده؛ بلکه هزینه طراحی آن نیز پایین‌تر است. بنابراین در صورتی که بودجه به اندازه متوسط دارید، شیشه سوپرکلیر می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

شیشه لاکوبل

شیشه لاکوبل از جمله با کیفیت‌ترین انواع شیشه بین کابینتی به حساب می‌آید. به همان میزان که شیشه انتخابی شما از میزان کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. از آنجایی که آشپزخانه از جمله بخش‌های اصلی دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید، کیفیت ساخت اجزای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین به هنگام خرید شیشه بین کابینتی حتماً کیفیت آن را مد نظر قرار دهید.

شیشه متلوکس

شیشه متلوکس یکی از انواع شیشه بین کابینتی به شمار می‌رود که طراحی آن به صورت تماما مات انجام شده و شما نمی‌توانید طرف مقابل آن را مشاهده کنید. همچنین سطح آن نیز دارای برجستگی‌های ریز است.

رنگ بندی شیشه بین کابینتی

شیشه‌های بین کابینتی از لحاظ رنگ بسیار متنوع بوده و شیشه‌های رنگی در رنگ‌های مختلفی همچون طوسی، مشکی، سفید، قرمز و… به بازار عرضه می‌شوند. شما با انتخاب یک رنگ مناسب می‌توانید تناسب و هماهنگی میان شیشه رنگی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه برقرار کنید. از جمله پرکاربردترین رنگ‌بندی شیشه بین کابینتی، باید به دو رنگ سفید و مشکی اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید اقدام به چاپ طرح مورد نظر خود روی شیشه بین کابینتی نمایید. این طرح می‌تواند برجسته یا سه‌بعدی باشد.

شیشه رنگی بین کابینتی به رنگ آبی فیروزه ای با کابنت های سفید

 

مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی

شیشه بین کابینتی یک نوع شیشه‌ تزیئنی بوده که طرفداران زیادی دارد. مزیت‌های بسیار آن سبب شده که افراد زیادی اقدام به تهیه آن نمایند. این مدل شیشه‌ها در رنگ‌ها، مدل‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند و حتی می‌توانید شیشه بین کابینتی با طرح موردنظر خود را سفارش دهید. موارد زیر اشاره به مزایای استفاده از شیشه بین کابینتی دارد:

  • سکوریت بودن
  • نصب یکپارچه شیشه
  • ضدباکتری بودن
  • ضدخش بودن
  • ضدآب بودن شیشه
  • پاکسازی ساده شیشه
  • برخورداری از مقاومت حرارتی بالا
  • داشتن نورپردازی خوب

سخن پایانی

شیشه بین کابینتی یکی از موثرترین راه‌ها برای زیباسازی فضای میان دو کابینت در آشپزخانه به حساب می‌آید. با استفاده از این مدل شیشه‌ها نور انعکاس کرده و فضا دلبازتر به نظر خواهد رسید. این مدل شیشه‌ها دارای انواع مختلفی بوده و در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. انواع شیشه بین کابینتی شامل فلوت، کریستال، سوپرکلیر، لاکوبل و… می‌شوند. هر یک از این شیشه‌ها دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که قیمت آن‌ها نیز به تبع متفاوت است.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x