جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
وایت برد شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

بررسی انواع وایت برد شیشه ای و کاربردهای مختلف آن

وایت برد شیشه ای

فهرست مطالب

تخته وایت برد شیشه‌ای نسل جدیدی از تخته سیاه و گچی به شمار می‌رود که کار با آن بسیار ساده‌تر است. نوشتن و پاک کردن مطالب از روی تخته سیاه ما را با چالش‌هایی مواجه می‌کرده که امروزه با وجود وایت برد شیشه‌ای این مسائل به‌طور کلی برطرف شده‌اند. وایت برد شیشه‌‌ای از مدل‌های متنوعی برخوردار بوده که شامل مدل فریم MDF و بدون فریم و همچنین شیشه سکوریت می‌شوند. آیا اطلاعاتی در رابطه با انواع وایت برد شیشه‌ای دارید؟ آیا می‌دانید چه کاربردهای داشته و در چه زمینه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

تخته وایت برد شیشه ای؛ نسل مدرن تخته سیاه

وایت برد شیشه‌ای یک مدل تابلوی نوشتاری است که از شیشه ساخته شد. جنس این شیشه از سکوریت نازک با مقاومت بالا بوده و ساخت آن‌ها در رنگ‌های متنوع صورت می‌گیرد. به کمک انواع ماژیک‌های رنگی و سفید می‌توان مطالب خود را روی این تابلوها یادداشت کرد و پاکسازی مطالب نیز به سادگی صورت می‌پذیرد. این تابلو دارای اجزای پیچیده‌ای نیست و یک ابزار معمولی به حساب می‌آید؛ اما مدل شیشه و نحوه ساخت، آن را به یک محصول متفاوت و پیچیده تبدیل کرده است. تخته وایت برد شیشه‌ای بسته به جنس و کیفیت شیشه از قیمت‌های متفاوتی برخوردار است.

در ساخت شیشه سکوریت، پروسه خاصی طی می‌شود. به همین علت، اگرچه که این شیشه دارای ضخامت کم و نازکی است؛ اما مقاومت بالایی دارد. برای ساخت شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه معمولی پروسه پیچیده‌تری طی خواهد شد. در پشت این شیشه نیز یک ورق فلزی به کار رفته تا خاصیت مغناطیسی در آن به وجود آید. این ورقه فلزی، علاوه‌بر اینکه خاصیت مغناطیسی را به وجود می‌آورد، در بالا بردن تخته وایت برد شیشه ای نیز نقش دارد.

وایت برد شیشه ای

انواع وایت برد شیشه ای

در تولید وایت برد شیشه‌ای مهمترین مسئله را می‌توان میزان کیفیت و محبوبیت کالا دانست. به همان اندازه که شیشه از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، احتمال وارد شدن آسیب به آن و شکستگی نیز کاهش پیدا می‌کند. تخت وایت برد شیشه‌ای از نظر فریم در دو دسته آلومینیومی و MDF جای می‌گیرد. از نظر نوع شیشه و میزان کیفیت آن نیز وایت بردهای شیشه‌ای به سه دسته تقسیم می‌شوند. از جمله انواع آن می‌توان به وایت برد معمولی، سکوریت و مغناطیسی اشاره کرد.

  • وایت برد شیشه‌ای معمولی: در ساخت این مدل شیشهها از شیشه معمولی استفاده شده و هزینه پایینی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از نقاط ضعف آن را می‌توان عدم استحکام کافی دانست. میزان استحکام آن به اندازه‌ای بوده که احتمال شکستن آن بسیار زیاد تخمین زده می‌شود. هنگامی که وایت برد شیشهای معمولی را حمل و نصب می‌کنید باید دقت داشته باشید؛ چراکه ممکن است شاهد خرد شدن و شکستن آن باشید.
  • وایت برد شیشه‌ای سکوریت: شیشه به کار رفته در این مدل، پیش از اینکه به وایت برد مبدل شود، درون کوره جای می‌گیرد. این تابلوها اصطلاحاً به عنوان وایت برد شیشه‌ای سکوریت یا حرارت دیده شناخته شده و از میزان مقاومت بالایی برخوردار هستند. در بازار نیز از این مدل وایت بردها با نام تابلو وایت برد شیشه‌ای نشکن یاد می‌شود.
  • وایت برد شیشه‌ای مغناطیسی: این مدل تخته را می‌توان نوع پیشرفته دو مورد قبلی دانست. این مدل تابلوها جدای از اینکه میزان استحکام بالایی دارند، از خاصیت مغناطیسی نیز برخوردار هستند. این مزیت سبب شده تا کاربرد این تابلو در نوشتن خلاصه نشود و بتوان آن را به عنوان تابلو اعلانات نیز به کار گرفت؛ اگر یک تابلوی وایت برد شیشه مغناطیسی را تهیه کنید، به‌راحتی امکان چسباندن اطلاعیه‌ها، اخبار، برنامه‌های کاری، نقشه‌ها و عکس‌ها روی آن وجود دارد.

کاربرد وایت برد شیشه ای

وایت برد شیشهای کاربردهای مختلفی داشته و در موارد متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلس بردها در ابعاد، جنس و طرح‌های متنوعی دارند. از جمله کاربردهای رایج آن می‌توان به کاربرد خانگی، آموزشی و اداری اشاره کرد.

  • کاربرد خانگی: در صورتی که یک وایت برد شیشه‌ای را برای خانه خود تهیه کنید، می‌توانید برای یادداشت برنامه‌های روزانه از آن استفاده نمایید. حتی امکان چسباندن قبض‌ها و رسیدها نیز روی آن وجود دارد. استفاده از وایت برد شیشه‌ای در لابی مجتمع یا ساختمان نیز رایج است.
  • کاربرد آموزشی: وایت برد شیشه‌ای در مراکز آموزشی همچون مدارس، دانشگاهها و موسسات آموزشی می‌تواند کاربرد بسیاری داشته باشد و به عبارتی دیگر، اصلی‌ترین کاربرد آن را می‌توان در این مراکز دانست. می‌توان از گلس بردها به‌جای تخته سیاه استفاده کرد. به این صورت هم دیگر فرد توسط گچ یا ماژیک کثیف نمی‌شود و پاکیزه‌تر است و هم تخته زیباتر و شکیل‌تر به نظر می‌رسد.
  • کاربرد اداری: یک اداره جهت انجام فعالیت‌های روزمره خود و رونق کسب‌وکار، نیازمند تعدادی وسایل و ابزار است. این وسایل شامل مبلمان اداری، پارتیشن اداری و تابلو وایت برد شیشه‌ای می‌شوند. در صورتی که در یک فضای اداری از گلس برد استفاده شود، محیط حرفه‌ای و مدرن‌تر به نظر خواهد رسید. به این صورت امکان چسباندن یا نوشتن فعالیت‌های کاری توسط مهندسان و کارشناسان وجود دارد و میزان بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت.

وایت برد شیشه ای

سخن پایانی

تخت وایت برد شیشه‌ای از جمله جدیدترین و به‌روزترین مدل‌ تخت وایت برد به شمار می‌رود که امروزه رواج بسیاری پیدا کرده است. در ساخت این وایت برد، یک مدل شیشه مرغوب همچون کریستال به کار رفته که از میزان مقاومت بالایی برخوردار است. تخت وایت برد شیشه‌ای در منازل، موسسات آموزشی و ادارجات نقش پررنگی داشته و کار را برای افراد ساده‌تر می‌کند. تخت وایت برد شیشه‌ای علاوه‌بر نوشتن روی آن، به عنوان تخته اعلانات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خرید تخت وایت برد شیشه‌ای، شما می‌توانید به برنامه روزانه و فعالیت‌های خود نظم داده و از چالش‌ها و مسائل تخته گچی رهایی یابید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x