جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

عوامل مهم در انتخاب و اجرای پارتیشن شیشه ‌ای مناسب

پارتیشن شیشه ای

فهرست مطالب

با توجه به پیشرفت روزافزون در زمینه معماری و طراحی، امروزه شاهد این امر هستیم که بسیاری از روش‌ها جایگزین ایده‌های قبلی شده‌اند که در عین ترند بودن به زیبایی محیط نیز می‌افزایند. یکی از موارد مهم در صنعت معماری، پارتیشن شیشه ای بوده که اخیراً مورد توجه بسیاری از طراحان و افراد قرار گرفته و همچنین کاربردهای متعددی نیز دارد. استفاده از پارتیشن مناسب موجب ایجاد تغییرات چشمگیری در فضا می‌شود که با طراحی و دکوراسیون‌های مختلف تولید و عرضه می‌گردند. عوامل مهمی در انتخاب و اجرای پارتشین شیشه ای نقش دارند که باید به آن توجه داشته باشید.

پارتیشن شیشه ‌ای

پارتیشن‌های شیشه‌ای از شیشه سکوریت و با کیفیت بی‌نظیر تولید شده‌اند. کاربرد پارتیشن‌ها اصولاً برای تقسیم فضای اداری، تجاری و مسکونی است. پارتشین شیشه‌ای این قابلیت را دارد که نور طبیعی آزادانه جریان یابد. پارتیشن‌ها در اندازه و شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند تا نیازهای متفاوت هر فضای اداری را برطرف سازند.

پارتیشن شیشه ای

 

انواع پارتیشن شیشه ‌ای

پارتیشن شیشه‌ای دارای انواع مختلفی است که با توجه به مکان قرارگیری، زیرسازی، نظر کارفرما، ارتفاع سقف و… بهترین گزینه برای قرارگیری، انتخاب خواهد شد. انواع پارتیشن شیشه‌ای شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پارتیشن شیشه‌ای رنگی و مات
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار
  • پارتیشن شیشه‌ای تک جداره
  • پارتیشن شیشه‌ای دوجداره
  • پارتیشن شیشه‌ای منزل
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم لس

مزایای پارتیشن شیشه ‌ای

امروزه در دنیای تجاری، داشتن محل کار مدرن و به‌روز برای موفقیت هر ارگانی حائز اهمیت است. در بخش زیر به مزایای پارتیشن شیشه‌ای اشاره خواهد شد تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مقرون به صرفه

پارتیشن شیشه‌ای به عنوان یک راه‌ حل مقرون‌به‌صرفه، فضای اداری را تقسیم می‌کند. این پارتیشن‌ها به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و در طولانی مدت نیز از دوام بالایی برخوردار هستند و نیاز به تعویض نخواهند داشت. پارتیشن اداری به‌راحتی نصب می‌شود و همچنین برای هر محیط اداری قابل تولید و سفارش خواهد بود. پارتیشن یک گزینه ایده‌آل برای مشاغل مختلف در هر اندازه‌ای است.

افزایش بهره‌وری

پارتیشن شیشه‌ای به افزایش بهره‌وری در محیط کار کمک شایانی می‌کند. با ایجاد نور طبیعی در فضا، کارکنان اداره با انگیزه، هوشیار و متمرکز می‌شوند. همچنین پارتیشن‌های اداری موجب کاهش سر و صدا شده و به کاهش حواس‌پرتی نیز کمک می‌کند. پارتیشن به کارمندان این امکان را می‌هد تا بدون هیچ وقفه‌ای نسبت به کار خود تمرکز داشته باشند.

انعطاف در طراحی

از مزایای مهم در استفاده از پارتیشن شیشه‌ای، می‌توان به انعطاف‌پذیری در طرح و شکل آن اشاره کرد. پارتیشن‌ها مطابق با نیازهای متفاوت اداره مانند جداسازی ایستگاه‌های کاری و ملاقات خصوصی و ایجاد مناطق مشترک قابل سفارش هستند. این انعطاف‌پذیری، فضای اداری را کارآمدتر می‌کند.

پارتیشن شیشه ای

 

جذابیت و زیبایی در محیط کار یا منزل

پارتیشن شیشه‌ای باعث جذابیت و چشمگیرتر شدن فضای اداری یا حتی منزل می‌شود. پارتیشن، محیط شما را بازتر و دلپذیرتر می‌کند و سبب می‌گردد تا فضای کار برای کارمندان و بازدیدکنندگان زیباتر به نظر برسد. همچنین می‌تواند یک ظاهر مدرن و پیچیده‌ای را به ارمغان آورد که به‌صورت بالقوه مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.

مهم‌ترین نکات در خرید و انتخاب پارتیشن شیشه ای مناسب

پارتیشن شیشه‌ای از انواع متعددی تشکیل شده که می‌بایست در هنگام خرید به عوامل مختلفی چون عایق صدا بودن، ارتفاع سقف، کیفیت شیشه، داشتن طراحی مناسب و… توجه داشته باشید.

عایق صدا

بسیاری از پارتیشن‌های شیشه‌ای تا حد زیادی از قابلیت عایق صدا بودن برخوردار هستند؛ اما پارتیشن‌های دوجداره قابلیت بالاتری نسبت به دیگر پارتیشن‌ها در مقابل کنترل صوت دارند. به‌طور کلی پارتیشن دوجداره بین 10 تا 20 درصد سر و صدا را کنترل می‌کند. توجه داشته باشید که به‌طور قطع توانایی کنترل صدا را نداشته؛ اما مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهند.

ارتفاع و زیرسازی

پارتیشن شیشه‌ای به‌صورت تمام قد از امکان نصب برخوردار است. دقت داشته باشید که برای افزایش ایمنی و استحکام پارتیشن‌ها در هر مکانی، باید به ارتفاع و زیرسازی سقف توجه ویژه‌ای شود تا بتوان مناسب‌ترین پارتیشن را انتخاب و نصب کرد.

هزینه و بودجه

مقدار هزینه و بودجه در انتخاب پارتیشن شیشه‌ای بسیار مهم است. هزینه‌های طراحی و اجرای پارتیشن‌های اداری بسته به مواد و متریال استفاده شده، متفاوت هستند. برای نمونه هزینه پارتیشن شیشه‌ای دوجداره نسبت به دیگر پارتیشن‌ها بالاتر است؛ زیرا از پروفیل‌های ضخیم‌تر بهره برده و همچنین استفاده از دو لایه شیشه برای پارتیشن هزینه بیشتری را در برخواهد داشت.

مکان قرارگیری پارتیشن شیشه‌ ای

نوع قرارگیری پارتیشن اداری و همچنین ابعاد آن در انتخاب پارتیشن حائز اهمیت است. هر یک از پارتیشن‌ها محیط معینی را اشغال می‌کنند که باید متناسب با فضای شما انتخاب شوند تا محیط اداره یا منزل شلوغ نشود. ابعاد و اندازه نیز باید کاملاً متناسب با محیط باشند تا فضا، جلوه زیباتری به خود بگیرد.

طراحی پارتیشن

طراحی پارتیشن از عوامل مهمی است که باید طرح آن با دکوراسیون دفتر کار یا منزل شما مطابقت داشته باشد.

پارتیشن شیشه ای

قابلیت پاک شدن و نگهداری

پارتیشن اداری باید از قابلیت پاک شدن و نگهداری برخوردار باشد تا به آسانی بتوان آن را تمیز کرد که در نهایت بتواند به حفظ نظافت در محیط کار کمک کند.

میزان سر و صدا در محیط

پارتیشن شیشه‌ای را انتخاب کنید که میزان سر و صدا در محیط را به حداقل برساند و کارکنان بتوانند در سکوت و آرامش فعالیت خود را انجام دهند.

کیفیت شیشه

در هنگام خرید، می‌بایست به کیفیت شیشه نیز توجه داشته باشید. اگر شیشه پارتیشن مرغوب نباشد، به سرعت می‌شکند یا حتی در طی زمان دچار آسیب خواهد شد. در نتیجه، کل سرمایه شما بیهوده بوده و از بین می‌رود. پس پارتیشن شیشه‌ای باکیفیتی را خریداری نمایید تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

پرداخت قبوض آب و برق کمتر

با خرید پارتیشن شیشه‌ای مناسب، میزان نور مصنوعی برای روشنایی محیط شما کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که نور و هوای طبیعی در فضا جریان یابد. همچنین به سیستم گرمایشی و سرمایشی کم‌تری نیاز است و در نتیجه باعث کاهش مبلغ پرداختی در قبوض انرژی نیز خواهد شد.

ایمنی نسبت به آتش سوزی

هنگام انتخاب و خرید پارتیشن شیشه‌ای اطمینان حاصل نمایید که در برابر ایمنی و آتش‌سوزی از رتبه بالایی برخوردار باشد. انواع متفاوتی از شیشه وجود دارند که در برابر آتش دارای سطوح اثربخشی مختلفی هستند که باید به آن توجه داشته باشید.

سخن پایانی

عوامل مهمی در انتخاب و اجرای پارتیشن شیشه‌ای دخیل هستند که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید. حتماً نسبت به کیفیت شیشه، میزان ایمنی و همچنین کنترل صوت دقت لازم را به خرج دهید تا سرمایه شما از بین نرود. پارتیشن اداری محیط شما را زیباتر و دلنوازتر نشان می‌دهد؛ در نتیجه لازم است تا ابعاد و قراگیری آن را نیز مد نظر قرار دهید. پارتیشن‌ها قیمت مختلفی دارند که با توجه به متریال استفاده شده یا جنس و ضخامت آن‌ها، این قیمت متفاوت است.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x