جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آینه کاری دیوار
فهرست مطالب

آخرین مقالات

انواع رنگ ‌های آینه دکوراتیو

آینه کاری دیوار

فهرست مطالب

امروزه آینه رنگی در صنعت آینه‌کاری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و همچنین در بین طراحان و افراد فعال در حوزه دکوراسیون منزل محبوبیت بسیاری دارد. از گذشته تا به امروز شاهد تغییرات وسیعی در رنگ‌ها مانند عکس سیاه سفید به رنگی، تلویزیون سیاه سفید به رنگی یا فیلم‌های سیاه و سفید به رنگی بوده‌ایم. در نتیجه این تحول در آینه کاری نیز تاثیرگذار بوده و آینه‌های ساده تبدیل به آینه‌های رنگی شده‌اند.

رنگ‌ های آینه دکوراتیو

شیشه مورد استفاده برای ساخت آینه رنگی، باید رنگی باشد. شیشه ساده از ترکیب شیشه پودر شده و اکسیدهای فلزی تهیه می‌شود. برای تولید شیشه رنگی می‌توان از روغن و اسانس‌هایی که از 36 رنگ اصلی تشکیل شده‌اند برای خمیر شیشه اضافه، استفاده کرد. البته اگر رنگ مورد نظر جزء رنگ‌های اصلی نباشد، باید از مواد دیگری استفاده نمود. بعد از تهیه شیشه رنگی، نوبت به ساخت آینه دکوراتیو می‌رسد که هرچه خمیر شیشه بیشتر باشد، میزان شفافیت آینه افزایش خواهد یافت.

انواع آینه رنگی دکوراتیو

آینه‌های رنگی دکوراتیو بسیار متنوع هستند که شامل آینه سفید، آبی، سبز، طلایی، بژ و… می‌باشد.

آینه سفید

آینه سفید، آینه ساده‌ای است که در میان افراد جامعه بسیار شناخته شده است. آینه سفید دکوراتیو از ترکیب اکسید، آنتمیون و شیشه مذاب ساخته می‌شود. از این آینه می‌توانید به‌صورت تنها یا در کنار آینه‌های رنگی دیگر استفاده کنید که در این صورت جلوه بسیار زیبایی در منزل شما ایجاد خواهد کرد.

آینه کاری سفید

 

آینه طلایی

ترکیب رنگ این آینه شامل زرد و قهوه‌ای می‌شود. رنگ طلایی نمادی از اشرافیت و پادشاهی است که قرار گرفتن آن در خانه سبب می‌گردد تا دکوراسیون منزل بسیار لاکچری و لوکس به نظر برسد و همراه با درخشش و زیبایی خاص باشد. این آینه‌ها اصولاً در رستوران‌ها، تالارها، هتل‌ها و سالن‌های پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آینه شامپاینی، مسی، برنز و رزگلد

آینه شامپاینی، مسی، برنز و رزگلد در یک خانواده قرار دارند که از ترکیبات کبالت و سلنیوم با متریال اولیه شیشه ساخته شده و با رنگ‌های ترکیبی دیگر به 4 صورت درآمده است. ترکیب این رنگ‌ها به شرح زیر می‌باشد:

شامپاینی: ترکیب رنگ قهوه‌ای و صورتی

مسی: ترکیب رنگ قهوه‌ای و قرمز

برنز: ترکیب رنگ قهوه‌ای و طلایی

رزگلد: ترکیب رنگ طلایی و صورتی

آینه ذغالی و دودی

از جذاب‌ترین رنگ‌ها در آینه‌کاری، آینه دودی و ذغالی بوده که در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه ویژه‌ای دارد. آینه‌های دودی در کشور به سبب داشتن متقاضیان و طرفداران بسیار، فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. این آینه از ترکیب مس، نقره و ترکیبات رنگ دودی تهیه شده که علاوه‌بر دکوراسیون داخلی برای نمای خارجی ساختمان، درب و پنجره ماشین و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

آینه آبی

رنگ آبی، از ترکیب اکسید کبالت به شیشه مذاب و رنگی آبی ساخته شده است. رنگ آبی انرژی دریا و آسمان را به همراه داشته که استفاده از آن در استخر یا اتاق خواب، حس آرامش را به افراد القا می‌کند.

رنگ سبز

سبز در آینه دکوراتیو از ترکیب اکسید با شیشه مذاب و رنگ سبز تشکیل شده است. رنگ سبز هنر و خلاقیت افراد را افزایش می‌دهد. همچنین تاثیر بسیاری بر آرامش و فکر داشته و استفاده از آن در فضاهای کاری موجب بالا رفتن راندمان کاری می شود.

تاثیر آینه رنگی در زیباسازی فضای خانه

یکی از عناصر زیبایی‌بخش در فضاسازی خانه، استفاده از آینه‌های رنگی است. آینه‌های دکوراتیو، خانه را زیبا و منحصر‌به‌فرد به تصور می‌کشند. امروزه بسیاری از طراحان، آینه‌های دکوراتیو یا رنگی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. همچنین استقبال بی‌نظیر مردم نیز موجب شده تا آینه‌های رنگی مورد توجه طراحان قرار گیرند؛ زیرا سبب می‌گردند تا محیط خانه در عین زیبایی، احساس آرامش و تمیزی را نیز به شما منتقل نماید.

آینه کاری

 

انواع محیط برای استفاده از آینه دکوراتیو

از آینه‌های دکوراتیو می‌توان در هر مکانی استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که کارایی محیط بر سبک آینه دکوراتیو نیز تاثیر می‌گذارد. در خانه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و اماکن تفریحی، تالارها و محیط‌های کاری این نوع آینه قابل استفاده است. شما می‌توانید باتوجه به نیاز محیط مورد نظر خود، از انواع آینه دکوراتیو استفاده کنید.

مزایای استفاده از آینه ‌های رنگی

  • پر شدن فضای خالی خانه
  • افزایش نور در فضاهای مختلف خانه
  • انتخاب رنگ مناسب با دکوراسیون خانه که باعث ایحاد احساس آرامش می‌شود
  • القای حس سرزندگی و نشاط

راهنمای خرید آینه دکوراتیو

  • در کیفیت شیشه دقت بسیاری به خرج دهید؛ زیرا عدم کیفیت تصویر منعکس شده را ضعیف نشان می‌دهد.
  • در انتخاب ضخامت آینه توجه داشته باشید. همچنین می‌توانید از نظرات کارشناسان نیز بهره ببرید.
  • آگاهی از جنس کار شده در پشت آینه که بازتاب کیفیت تصویر را بهتر نشان می‌دهد.

قبل از خرید آینه رنگی دکوراتیو به چه مواردی باید توجه کنیم؟

  • انتخاب فضا برای نصب آینه که باتوجه به دکوراسیون محیط شما در نظر گرفته می‌شود.
  • نوع کاربرد آینه دکوراتیو در محیط؛ به عنوان مثال آینه‌ اتاق خواب با آینه پذیرایی باید متفاوت باشد.
  • بودجه و قیمت برای انتخاب آینه دکوراتیو که متناسب با نیاز شما، متفاوت خواهد بود.
  • اندازه آینه دکوراتیو که متناسب با محیط متفاوت است با توجه به افقی یا عمودی بودن آینه
  • شکل آینه دکوراتیو که باتوجه به دکوراسیون و مکان شما باید انتخاب شود.
  • رنگ آینه تاثیر زیادی در فضا خواهد داشت که در انتخاب آن باید توجه نمایید.
  • نصب آینه‌های دکوراتیوی که به‌صورت چند تیکه هستند باید با دقت و ظرافت بیشتری انجام گیرد تا جلوه بهتری را از خود به نمایش بگذارد

آینه کاری

 

سخن پایانی

رنگ‌های آینه دکوراتیو شامل انواع مختلفی می‌شود که باید مناسب با محیط مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد. آینه دکوراتیو نقش بسیار زیادی در دکوراسیون فضای شما داشته و هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از آینه‌های رنگی می‌توانید در محیط‌های گوناگون مانند باشگاه‌ها، مراکز تفریحی، خانه‌ها و محیط‌های کار استفاده کنید تا فضای شما منحصربه‌فرد جلوه نماید. هنگام خرید آینه حتماً به نکاتی مانند کیفیت شیشه، میزان ضخامت و جنس آن توجه داشته باشید تا عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. همچنین با پرداخت هزینه کم‌تر، از زیبایی فضا نکاهید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x