جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

ویژگی اصولی در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

پارتیشن شیشه ای

فهرست مطالب

بدون شک پیاده سازی و اجرای طرح و نقشه در ساخت و طراحی یک آپارتمان یا یک سازه نیازمند یک الگوریتم است. این الگوریتم باید به صورت یک برنامه‌‌ریزی راهبری انجام شود. همچنین باید توجه نمود که معماری تمامی آپارتمان‌ها، ساختمان‌های اداری و خانگی و هر سازه‌ای، براساس طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها صورت گیرد. در این مطلب قصد داریم تا به سوالاتی از جمله طراحی سازه‌ها براساس الگوریتمیک پارتیشن یعنی چه؟ مهم‌ترین مشخصه‌هایی که در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها باید رعایت کرد شامل چه مواردی می‌شود، بپردازیم. همچنین خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که می‌توان در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها به کار برد را مورد بررسی قرار ‌دهیم.

طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ ها

برای آن‌که بتوانیم یک محیط را براساس استانداردهای جهانی بسازیم به طوری که تحمل و استحکام بالایی نیز داشته باشد، باید طراحی اولیه آن براساس طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها صورت گیرد. استفاده از بهترین و مناسب‌ترین ابزارها و مصالح در ساخت‌ و سازها و به کار بردن خلاقیت در طراحی‌ها، به عنوان اصول اولیه و در عین حال مهم در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها به حساب می‌آیند. برای توضیح طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها جایز است تا در ابتدا توضیحی در رابطه با پارتیشن ارائه گردد. پارتیشن در علم معماری به معنی جداسازی فضاهای مختلف از طریق ایجاد جداکننده‌ها از یکدیگر است.

به عنوان مثال طراحان در طراحی یک منزل به دلیل کم بودن فضا و پاسخگو نبودن دیوار کشی، به سراغ جدا کننده‌های سبک و باریک همراه با شکل و طرح‌های مختلف می‌روند. پارتیشن‌ها با توجه به نوع ساخت، به شکل‌ها و طراحی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. به طور کلی طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها به دو گروه کلی تقسیم شده که شامل ثابت و متحرک می‌گردد.

خلاقیت و نوآوری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها باعث شده تا عرصه‌های مختلفی برای تولید و تلفیق علم ایجاد شوند. دانش هندسه به عنوان یک ریزساخت جهت شکل‌گیری معماری در حوزه‌های مختلفی از جمله هندسه پیشرفته و هندسه الگوریتمیک به حساب می‌آید. دانش معماری با استفاده از ابزارهای الگوریتمیک توانسته دانش هندسی را وارد طراحی معماری کند.

طراحی که امروزه توانسته سازه‌های مختلفی از جمله پارتیشن‌ها را به وجود آورد. دانش‌های مختلفی از جمله ریاضیات، هندسه، برنامه نویسی و … در کنار دانش معماری توانسته‌‌اند خلاقیت و نوآوری را در جهت طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها ایجاد کنند. این موضوع باعث شده تا طراحی پارتیشن‌ها با طرح‌ها و مدل‌های مختلف در فضاهای بسیار کوچک تحت عنوان پارتیشن‌های مختلف ایجاد شوند.

پارتیشن شیشه ای

 

ویژگی اصولی در طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

با رعایت ویژگی‌های اصولی در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها، می‌توان در دکوراسیون‌های داخلی خانه‌ها و ادارات، یک طرح باز و یکپارچه‌ای را به اجرای در آورد. موضوعی که در طراحی پارتیشن‌های اداری و منازل حائز اهمیت بوده این است که تمامی این سازه‌ها با توجه به طرح‌هایی ساخته می‌شوند که با طرح معماری آمیخته شده‌اند. ترکیب طرح معماری با طرح الگوریتمیک پارتیشن‌ها می‌تواند پلان‌هایی با الگوریتم‌های نامتقارنی را ایجاد کند. تنها کافی است تا ساخت و طراحی این سازه‌های نامتقارن را به افراد حرفه‌ای و کاربلد سپرد تا در فضایی بسیار کم، از پارتیشنی با ویژگی‌های اصولی برخوردار گردید.

انواع طراحی الگوریتمیک پارتیشن ها

طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها به طور کلی شامل دو دسته متحرک و ثابت می‌شود. از طرفی اگر بخواهیم آن‌ها را از نوع جنس نیز تقسیم بندی کنیم شامل مدل‌های مختلفی خواهند شد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• پارتیشن چوبی
• پارتیشن فلزی
پارتیشن شیشه ای
• پارتیشن پارچ یا شبکه‌ای
پارتیشن اداری
• پارتیشن طبیعی

چرا طراحی سازه‌ ها به سبک الگوریتمیک پارتیشن‌ ها؟

افرادی که به دنبال اجرای پارتیشن در محیط خانه‌ خود، آپارتمان یا دیگر سازه‌ها هستند باید به سراغ طراح یا مجری پارتیشن بروند؛ چرا که طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها دارای الگوریتمی بسیار خاص بوده که سازه‌ها باید براساس ویژگی‌های اصولی آن‌ها ساخته شوند. این افراد به دلیل حرفه‌ای بودن و دانستن اطلاعات کافی می‌توانند سازه‌های سبکی را در محیط‌های کوچک و سربسته بسازند.

اما به طور کلی پارتیشن‌ها و اجرای مربوط به نصب و طراحی پارتیشن‌ها باید چه نوع مشخصه‌هایی داشته باشند؟ افرادی که می‌خواهند اجرای پارتیشن‌ها را روی سازه‌های خود انجام دهند، باید از مشخصه‌های آن‌ها اطلاع کافی را کسب نمایند. این مشخصه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

• سبک‌تر از دیوارهای ثابت هستند.
• هزینه ساخت و اجرای پارتیشن‌ها به نسبت کمتر از دیوارهای ثابت خواهد بود.
• افزایش زیبایی سازه‌ها با کمک گرفتن ازاصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها
• نصب بسیار راحت و سریعی دارند.
• دارای طول عمر بسیار بالا
• عملکردی بسیار بالا به عنوان عایق صدا و حرارت

ویژگی های اصولی معماری در طراحی پارتیشن ها

ساخت پارتیشن‌ها دارای الگوریتمی بسیار خاص است. هر کدام از این الگوریتم‌ها در جایگاه خود دارای ویژگی‌های بارزی هستند که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود بسیار مهم به شمار می‌روند. ویژگی‌های مختلفی در طراحی پارتیشن‌های الگوریتمی وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که پلان‌ها با قوانین بسیار منظم و مشخص ساخته می‌شوند. در این طراحی، طراحی آن‌ها به صورت کاملا منطقی انجام می‌گیرد. از طرفی با ورود اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها می‌توان طراحی منطقی را کنار گذاشت. به طوری که در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها می‌توان هر طرحی با مدل‌ها و پلان‌های آزاد را طراحی کرد.

این طراحی‌ها همراه با طراحی معماری می‌تواند فضایی بسیار خاص و جذابی را برای محیط مورد نظر شما ایجاد کند. به گونه‌ای که طراحی معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها این اجازه را به طراحان می‌دهد که الگوهایی با طراحی‌های مختلف انجام دهند. تمامی این الگوها با طرح و مدل‌های مختلف انجام می‌شوند و دست طراحان برای اجرای پارتیشن بسیار باز است. از دیگر ویژگی‌های اصول معماری در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تفکیک و تقسیم فضا در هر نقطه از پلان‌ها
• نظم دهی و سازمان دهی
• ایجاد طراحی‌های مختلف و جلوگیری از عدم یکنواختی در طراحی
• قابلیت چند منظوره بودن طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها

سخن پایانی

آیا می‌خواهید در فضاهای کم و در دکوراسیون داخلی خانه و ادارات از سازه‌هایی با طراحی انعطاف‌پذیر استفاده کنید؟ طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها می‌تواند پلان‌های باز و یکپارچه‌ای را در فضاهای مد نظر شما ایجاد نماید. ایجاد و طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها باید زیر نظر مجری پارتیشن اجرا و نصب شود تا بهترین و مناسب‌ترین طراحی صورت گیرد. با رعایت ویژگی اصولی در طراحی الگوریتمیک پارتیشن‌ها توسط مجری پارتیشن در طراحی انواع پارتیشن‌ها از جلمه پارتیشن اداری و فضاهای کوچک می‌توان سازه‌های سبکی را جهت حمل بار ایجاد و طراحی نمود. طراحی این دسته از پارتیشن‌ها می‌تواند فضایی بسیار خاصی را برای محیط مورد نظر ایجاد نماید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x