جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
آینه آنتیک در دکوراسیون داخلی
فهرست مطالب

آخرین مقالات

استفاده از آینه های آنتیک و کهنه‌کاری شده در دکوراسیون داخلی

آینه آنتیک در دکوراسیون داخلی

فهرست مطالب

در این زمانه داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و مدرن برای تمام خانواده‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. همه افراد سعی می‌کنند با استفاده از آیتم‌های مختلف منزل خود را قشنگ‌تر کنند. یکی از آیتم‌هایی که می‌توانید در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید آینه کاری می‌باشد. آینه کاری را می‌توان در سالن ‌پذیرایی‌، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب استفاده کرد.

آینه‌کاری مدل‌های مختلفی دارد مانند لوزی، کلاسیک، مدرن، حجمی و…

اگر می‌خواهید در دکوراسیون داخلی منزل خود از این مدل آینه‌کاری استفاده کنید اما اطلاعات مفید در رابطه با انواع و محل استفاده آن ندارید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

آینه آنتیک و کهنه‌کاری شده چیست؟

شاید فکر کنید به آینه‌هایی آنتیک می‌گویند که قدیمی و عتیقه بوده و سالیان سال است که از ساخته شدنشان می‌گذرد اما در اصل مدت طولانی‌ای نیست که آینه کهنه‌کاری شده به وجود آمده و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم در بخش‌های مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکوراسیون داخلی خانه، سبک‌های گوناگونی دارد از مینیمال گرفته تا سنتی. این نوع آینه‌کاری مناسب خانه‌هایی است که دکوراسیونی کلاسیک دارند و همزمان با اینکه منزل را مدرن می‌کند حسی قدیمی و آنتیک هم به آن می‌بخشد.

به آینه‌ها با روش‌های گوناگونی چون دکوپاژ، کهنه‌کاری، پتینه و… حالتی آنتیک می‌بخشند. این مدل از آینه‌کاری انواع مختلفی دارد. در بخش بعدی چند نوع از اصلی‌ترین مدل‌های آینه آنتیک را معرفی خواهیم کرد.

انواع آینه‌های آنتیک و کهنه‌کاری شده

از آینه‌های آنتیک در بخش‌های مختلف می‌توان استفاده کرد که در اینجا نام می‌بریم:

آینه کهنه‌کاری شده و آنتیک برای استفاده در پارتیشن

پارتیشن نوعی جداکننده‌ فضا می‌باشد و اغلب برای ایجاد فضا و یا اتاقی جدید در منازل مسکونی، شرکت‌ها و دفاتر اداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن کهنه‌کاری شده یکی از مدل‌های زیبا و جالب این پارتیشن‌ها است. این نوع آینه‌کاری هم به بیشتر شدن نور درون منزل کمک می‌کند. همچنین اگر می‌خواهید فضای جدیدی که ایجاد کرده‌اید از بیرون دید نداشته باشد این نوع پارتیشن انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. پارتیشن آنتیک قابل جابه‌جایی بوده و دارای رنگ‌های متنوع و مختلفی است.

پارتیشن با آینه آنتیک

آینه کهنه‌کاری شده و آنتیک مدل مستطیلی

یکی دیگر انواع مدل‌های آینه‌کاری‌ مدل مستطیلی آن است. این آینه کهنه‌کاری شده در هر اندازه و سایزی قابل سفارش است و رنگ‌بندی مختلفی دارد. اگر که منزل شما شومینه داشته باشد به احتمال زیاد فضای بالای آن سفید ساده است و هیچ طرحی در آن وجود ندارد؛ یک ایده جالب برای پر کردن فضای خالی شومینه استفاده از همین آینه‌کاری مدل مستطیلی می‌باشد.

آینه کهنه‌کاری شده و آنتیک مدل لوزی و تراش‌ خورده

آینه‌کاری بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم آینه آنتیک مدل لوزی است که شباهت بسیار زیادی به مدل مستطیلی دارد و تنها تفاوت آنها در این است که گوشه‌های آینه لوزی تراش خورده و این کار طرحی بسیار زیبا به آن بخشیده است. آینه‌کاری مدل لوزی هم سایزهای مختلفی دارد و در اتاق خواب، سالن پذیرایی و آشپزخانه قابل استفاده است. این آینه آنتیک نه فقط در داخل منزل بلکه در دیوارهای لابی هم قابل استفاده است.

آینه کهنه‌کاری شده و آنتیک مدل آجری

نوع دیگری از آینه‌های آنتیک مدل آجری آن است. تفاوت آن با مدل مستطیلی در اندازه متراژ طول و عرض آن و همچنین نوع چیدمان آن هنگام اجرا می‌باشد.
آینه کهنه‌کاری شده مدل آجری در سایزها و اندازه‌های مختلفی قابل تهیه است. منتهی بهترین انتخاب سایزهای کوچک آن خواهد بود چرا که طرح آجری آن را نمایان‌تر کرده و باعث زیبا‌تر شدن فضای اطراف می‌گردد. این آینه را می‌توانید در هر قسمتی از خانه که مایلید بکار ببرید اما معمولا از آن در دیوار سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

آینه کهنه کاری شده و آنتیک رنگی

آخرین مدل از آینه‌های کهنه‌کاری شده که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم مدل رنگی می‌باشد. فرق این آینه با مدل‌های قبلی در این است که کمی تنالیته رنگی در خود دارد این امر باعث می‌شود فضایی که از استفاده کرده‌اید کلاسیک‌تر دیده شود. آینه آنتیک رنگی ابعاد و سایزهای متنوعی دارد. همچنین می‌توانید آن در رنگ‌های چون قرمز و نارنجی و سبز و یا حتی ترکیبی از این رنگ‌ها خریداری کنید.

بخش‌های مختلف خانه که می‌توان از آینه آنتیک استفاده نمود

تا به این جای مقاله درباره انواع آینه‌های آنتیک و ویژگی‌هایشان بحث کردیم حال می‌خواهیم بررسی کنیم که در چه قسمت از هر اتاق خانه، می‌توان از آینه کهنه‌کاری شده استفاده نمود.

استفاده از آینه کهنه‌کاری شده در سالن پذیرایی

آینه‌ کهنه‌کاری شده در سالن پذیرایی بیشتر از اتاق‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد به دلیل اینکه آینه‌کاری باعث پر نورتر شدن فضا می‌گردد و اغلب افراد سالن‌ پذیرایی را پر نور می‌پسندند.

آینه کهنه کاری شده در سالن پذیرایی

بهترین محل برای اجرای این آینه دیواریست که دو مبل تک نفره مقابل آن قرار می‌گیرند.

استفاده از آینه کهنه‌کاری شده در سرویس بهداشتی

پیش‌تر اشاره کردیم که آینه آنتیک آجری، مناسب‌ترین مدل برای سرویس بهداشتی است. این آینه را می‌توان در دیوار پشت توالت اجرا کرد تا فضایی شیک به سرویس بهداشتی ببخشد.

استفاده از آینه کهنه‌کاری شده در آشپزخانه

شاید با خود بیاندیشید که اصلا مگر آینه کهنه‌کاری شده در آشپزخانه قابل استفاده است؟ پاسخ ما به سوال شما مثبت است شما می‌توانید در دیوار بین کابینت و کانتر از آینه‌کاری استفاده کنید.

آینه آنتیک در آشپزخانه

عده‌ای روی درب‌های کابینت را هم آینه‌کاری می‌کنند اما ما به شما انجام این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم چرا که آشپزخانه را شلوغ و زشت می‌نماید.

استفاده از آینه کهنه‌کاری شده در اتاق خواب

و اما آخرین اتاقی که می‌توان در آن از آینه‌کاری استفاده نمود اتاق خواب می‌باشد. فرقی نمی‌کند که در کدام قسمت اتاق خواب آینه آنتیک بکار ببرید و کاملا بستگی به سلیقه مخاطب دارد.

سخن آخر

آینه کهنه‌کاری شده یک آیتم فوق‌العاده شکیل برای استفاده در دکوراسیون داخلی خانه است. این آینه مدل‌های مختلفی چون رنگی، پارتیشن، لوزی، آجری، تراش خورده و… دارد. اگر می‌خواهید که نور سالن پذیرایی خود را بیشتر کنید و یا حال و هوایی قدیمی به اتاق خواب و آشپزخانه خود بدهید بهترین انتخاب آینه آنتیک خواهد بود. شما می‌توانید این آینه را از طریق سایت‌های گوناگون و یا بازار تهیه کنید؛ البته فراموش نکنید که کمک گرفتن از یک طراح دکوراسیون داخلی در انتخاب مدل و مکان قرارگیری آینه به شما کمک می‌کند تا خانه دل‌انگیزتری داشته باشید. مچکریم که تا پایان مقاله در کنار ما بودید و امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شوند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x