جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن شیشه ای دوجداره
فهرست مطالب

آخرین مقالات

در چه فضاهایی از پارتیشن شیشه ای دوجداره استفاده کنیم؟

پارتیشن شیشه ای دوجداره

فهرست مطالب

به دلیل ویژگی‌‌های کاربردی پارتیشن شیشه ای دوجداره در بین طراحان داخلی و معماران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، پارتیشن به طور کلی برای فضاسازی و تقسیم کردن یک محیط بزرگ به بخش‌‌های کوچکتر است. پارتیشن شیشه ای دو جداره در کنار فضاسازی داخلی از ورود و خروج صدا نیز جلوگیری می‌‌کند و به این صورت ایجاد هرگونه آلودگی صوتی در یک محیط رفع می‌‌شود، خصوصا استفاده از پارتیشن اداری در یک فضای اداری که اساس و نیاز آن سکوت و آسایش است این مسئله بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بررسی ویژگی‌‌ها و محل‌‌های مناسب برای نصب آن می‌‌پردازیم.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن‌‌ها امروزه به عنوان یک آیتم کم هزینه با جلوه بصری زیبا و پرکاربرد جایگزین دیوارها شده‌‌اند، این آیتم در مواردی که بخواهید قسمتی از یک فضا را از دیگر محیط جدا کنید به میان می‌‌آید. به طور مثال پارتیشن اداری برای جداسازی محل کار کارمندان و جداسازی هر بخش از بخش دیگر می‌‌باشد یا در خانه‌‌های مسکونی برای جداسازی حمام از سرویس بهداشتی، تفکیک کتابخانه از دیگر فضا و… مورد استفاده قرار می‌گیرد، همانطور که گفتیم این آیتم جایگزین دیوارهای آجری و دیگر مصالح است. پارتیشن‌‌ها در انواع طرح چوبی، شیشه‌‌ای و… با قابلیت دوجداره و تک جداره تولید می‌‌شوند که وابسته به نوع انتظارات خود از کاربرد آن می‌‌توانید از انواع آن انتخاب کنید.

محل نصب پارتیشن‌‌های شیشه ای

گرچه این پارتیشن‌‌ها در همه مکان‌‌ها قابلیت استفاده دارند و برای بخش‌بندی مساحت‌‌های یکپارچه کاربرد دارند ولی برای آشنایی بیشتر چند مثال را بازگو می‌‌کنیم.

  • پارتیشن اداری: نصب پارتیشن شیشه ای دوجداره در محیط‌‌های اداری و تجاری طرفداران بسیاری دارد، مزایای استفاده از این آیتم را کمی پایین‌‌تر در همین مقاله شرح دادیم.
  • پارتیشن خانگی: به طور معمول در تی وی روم، آشپزخانه، تفکیک بخش‌‌های سرویس بهداشتی و… استفاده می‌‌شود.
  • مراکز پزشکی: در بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی‌‌های بزرگ و کوچک نیز برای تفکیک فضاها از پارتیشن استفاده می‌‌شود.
  • مراکز آموزشی: به دلیل قابلیت عایق صوتی پارتیشن دوجداره استفاده از انواع متناسب با این مراکز نیز رایج است.

انواع پارتیشن شیشه ای دوجداره

پارتیشن‌‌های دوجداره به دلیل مقاومتی که در برابر غبار، ضربه، صدا و حرارت دارند مناسب استفاده در هر پروژه‌‌ای می‌‌باشد، پارتیشن از دو لایه شیشه با جنس سکوریت یا لمینت ساخته شده‌‌ است که بین آن‌‌ها یک فضای خالی وجود دارد و با گاز یا هوا به صورت فشرده پر شده است. پارتیشن شیشه‌‌ای دو جداره در سه مدل موجود می‌‌باشد که کاربردهای متنوعی نیز دارند و شامل:

پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه ای فریم لس، بدون فریم به نظر می‌‌آید در حالی که فریم‌‌های آن به صورت مخفی تعبیه شده است و از بیرون قابل مشاهده نیستند، به همین دلیل بصورت یکپارچه و تمام شیشه‌‌ای دیده می‌‌شود و زیبایی بصری آن می‌‌تواند جلوه به خصوصی به فضا هدیه کند.

پارتیشن فریم لس دوجداره

 

پارتیشن شیشه ای فریم دار

این پارتیشن‌‌ها مناسب مکان‌‌های پر رفت و آمد مانند فروشگاه‌‌ها و دیگر محیط‌‌ها شلوغ است چرا که فریم آن نسبت به پارتیشن فریم لس از شیشه‌‌ها محافظت بیشتری انجام می‌‌دهد، این فریم‌‌ها معمولا از جنس آلومینیوم هستند و با رنگ‌‌بندی متنوعی که تولیدکنندگان ارائه می‌‌دهند می‌‌توان با انتخاب یک رنگ مناسب و ساده مانند سفید یا سیاه در تضاد با بی رنگی شیشه جلوه‌‌ی بسیار زیبایی به اشتراک گذاشت.

پارتیشن شیشه ای فریم دار

 

پارتیشن شیشه ای کرکره دار

در میان دو شیشه از کرکره‌‌هایی استفاده می‌‌شود که در صورت نیاز می‌‌توان فضا را خصوصی کرد، استفاده از آن در مکان‌‌های اداری و اتاق جلسات بسیار کاربردی می‌‌باشد، همچنین از انواع آن می‌‌توان به ریموت‌‌دار، مگنتی و ولومی اشاره کرد.

مزایای پارتیشن شیشه ای دوجداره

این پارتیشن‌‌ها به صورت دو لایه هستند که در بین این لایه‌‌ها گازی بی رنگ موجود می‌‌باشد و سبب عایق شدن این پارتیشن‌‌ها می‌‌شود، همچنین در برابر ضربه کاملا مقاوم هستند و در برابر برخورد اجسام تیز نیز ضعفی ندارند. در ادامه به ویژگی‌‌هایی که در استفاده از پارتیشن در محل کار یا خانه صورت می‌گیرد می-پردازیم:

  • عایق صوتی

استفاده از پارتیشن‌‌ در مکان‌‌های پر رفت و آمدی مانند ساختمان‌‌های اداری و تجاری نیازمند قابلیت عایق صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی برای کارکنان هستند. هر فردی برای استفاده از خلاقیت، بالا بردن کیفیت کار، بهره بردن ازتایم استراحت و تجدید قوای خود نیازمند فضایی به دور از سر و صدا می‌‌باشد، پارتیشن شیشه‌‌ای دوجداره این امکان را برای کارکنان فراهم می‌‌کند.

  • عایق در برابر انرژی

انرژی موجود در یک اتاق و فضا شامل انرژی سیستم‌‌های گرمایشی، سرمایشی، برق و گاز می‌‌باشد. پارتیشن شیشه‌‌ای دو جداره از هدر رفتن انرژی درون خود جلوگیری می‌‌کند که سبب بالا نرفتن هزینه‌‌های عمومی ساختمان‌‌، کمک به محیط زیست، صرفه جویی انرژی و… می‌‌شود.

  • مقرون به صرفه

در ساخت و ساز یا بازسازی دوباره خانه یا محیط کار استفاده از پارتیشن شیشه‌‌ای بسیار مقرون به صرفه هم در قیمت و هم در وقت است. نصب این آیتم زمان زیادی نمی‌‌برد و در کم‌‌ترین زمان می‌‌توانید به نتیجه دلخواهی که انتظار داشتید برسید، همچنین در برابر دیوارکشی و استفاده از مصالح سیمانی، آجری و… بسیار هزینه کمی را متحمل خواهید شد.

  • بهره‌‌مندی نور طبیعی

در برخی ساختمان‌‌ها که از ابتدا متناسب با محیط اداری طراحی و ساخته نشده‌‌اند یک مشکل اساسی وجود دارد، آن هم کم بودن تعداد پنجره‌‌ها است. با دیوارکشی تنها یک یا دو اتاق می‌‌تواند از پنجره و عبور نور طبیعی بهره‌‌مند شود و دیگر کارمندان یک سوم روز را در فضای کاری خود در دیوارهای بدون پنجره و نور می‌‌مانند، فعالیت در محیطی که نور کافی نداشته باشد به مرور بدن و چشم را خسته و انگیزه و انرژی را از بین می‌‌برد. در این زمان استفاده از پارتیشن‌‌های شیشه‌‌ای به جای دیوارها باعث می‌‌شود نور همان پنجره‌‌های محدود کل فضا را بهره‌‌‌‌مند سازد.

جمع‌بندی

استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره در بسیاری از مکان‌‌ها از جمله ادارات، منازل، مراکز آموزشی، پزشکی و… قابل استفاده است و به دلیل کاربرد بسیار مفید آن در بین طراحان و معماران بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سری ویژگی‌‌های این آیتم در مقابل استفاده از دیوارها قیمت مقرون به صرفه‌‌ و نصب سریع آن است و در بازسازی دوباره یک مکان می‌‌توان با هزینه‌‌ای معقول فضاسازی زیبا و دلنشینی اجرا نمود، همچنین در بالاتر در مورد دیگر ویژگی‌‌هایی که پارتیشن اداری، تجاری یا خانگی را نسبت به دیگر موارد در دسترس برتری می‌‌دهد برای شما عزیزان شرح دادیم.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x