جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شیشه مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

شیشه مورد استفاده در پارتیشن شیشه‌ ای

شیشه مورد استفاده در پارتیشن شیشه ای

فهرست مطالب

پارتیشن شیشه‌ ای به رغم کاربرد بسیار مفیدی که دارد سبب شده در سال‌‌های اخیر بسیار پرطرفدار جلوه کند، اگر قصد تفکیک‌‌سازی فضای یکپارچه خود را داشته باشید یا بخواهید به جداسازی یک بخش از بخشی دیگر بپردازید احتمالا با این پارتیشن‌‌ها آشنایی دارید.

استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای هم برای نمای داخلی (سرویس بهداشتی، بالکن و پاسیو، ورودی‌‌ها و…) و هم خارجی مانند آلاچیق‌‌ها بسیار رایج است و در کنار این که جایگزینی برای دیوارها و مصالح ساختمانی است جلوه‌‌ای بسیار دلپذیرتر و زیباتر از دیوار دارد.

کاربرد پارتیشن شیشه‌ ای

این پارتیشن‌‌ها برای جداسازی و تقسیم‌‌بندی یک فضا به بخش‌‌های کوچک‌‌تر است، به طور مثال در اداره‌‌ها و دفاتر تجاری به دلیل آن که نور را در تمامی فضا توسعه می‌‌دهد و محیط را در طی روز روشن می‌‌کند. برای تفکیک کردن فضای کاری کارکنان، اتاق کنفرانس، جلسات و… از آن استفاده می‌‌شود. در منازل و ویلاها نیز می‌‌توانید جلوه زیبایی که به بالکن، آلاچیق و… می‌‌دهد را مشاهده کنید، همچنین در خانه‌‌هایی با ابعاد کوچک‌‌تر که معمولا حمام و دستشویی مشترک است می‌‌توان با پارتیشن شیشه‌ ای فضای دوش و حمام را از سرویس بهداشتی جدا کرد تا کاربری ساده، زیبا و بهداشتی‌‌تری را در اختیار داشته باشید.

در ادامه به بررسی انواع شیشه مورد استفاده در این پارتیشن‌‌ها می‌‌پردازیم.

شیشه سکوریت

از پرکاربردترین شیشه‌‌ها در استفاده از پارتیشن شیشه‌ ای شروع می‌‌کنیم، شیشه سکوریت به شیشه حرارت داده شده‌‌ای گفته می‌‌شود که در برابر عوامل مختلفی همچون ضربه، حرارت، سرما و… مقاوم است و از ایمن‌ترین شیشه‌‌ها به حساب می‌‌آید.

این شیشه هنگام شکستن مانند شیشه خام به ذرات تیز و برنده خرد نمی‌‌شود و تنها به ذرات کوچک‌‌ و بی‌خطری تقسیم خواهد شد، همچنین برخلاف شیشه‌‌های معمولی در طولانی مدت تغییر رنگ نداده و کاملا یک‌دست و بدون موج است. استحکام این شیشه در مقایسه با شیشه معمولی 7 برابر است و انتخابی مناسب و مطمئن می‌‌باشد.

شیشه سکوریت شکسته

شیشه معمولی

طبیعتا شیشه‌‌های معمولی رایج‌‌ترین نوع شیشه در استفاده عموم می‌‌باشد، ضخامت آن متنوع است ولی به طور معمول در 10، 8، 12 میلی متر تولید و عرضه می‌‌شوند.

شیشه دوجداره

شیشه‌‌های دو جداره از دو بخش تشکیل می‌‌شوند که در بین این دو شیشه گازی قرار می‌‌گیرد، این شیشه‌‌ها خصوصا در مراکز اداری بسیار پرکاربرد هستند و سبب عایق شدن در برابر هر گونه صدا و انرژی گرمایشی و سرمایشی می‌‌شود. این ویژگی هم به تمرکز کارکنان و آرامش آن‌‌ها و هم به محیط زیست و هزینه‌‌های عمومی حاصل از گاز و برق ساختمان کمک می‌‌کند، لازم به ذکر است که شیشه‌‌های دوجداره خود نیز از انواع شیشه قابل ساخت و استفاده می‌‌باشد.

پارتیشن شیشه ای دوجداره

شیشه تریپلکس

مقاومت و استحکام پارتیشن شیشه‌ ای تریپلکس از شیشه سکوریت نیز بالاتر است و مناسب استفاده در مکان‌های پر رفت و آمدتر و شلوغ‌‌تر می‌‌باشد. این شیشه بیشتر از دو لایه است که با لایه‌‌های دیگری به یکدیگر متصل می‌‌شود. وجود این لایه‌‌ها در کنار استحکام بسیار زیاد سبب شده که در صورت بروز حوادث احتمالی و شکستن، تکه‌های آن پخش نشده و برجای خود بماند.

شیشه هوشمند

با این که شیشه‌ هوشمند برای استفاده در پارتیشن اداری بسیار کاربردی جلوه می‌‌کند اما ممکن است چندان با آن‌‌ آشنا نباشید، این شیشه‌‌ها با ریموت قابلیت‌‌هایی همچون تنظیم شدت تابش نور خورشید، قابلیت شخصی‌سازی محیط و مات شدن، تغییر رنگ و… را در اختیارتان قرار می‌‌دهد.

شیشه مات

از انواع شیشه‌‌های مات می‌‌توان به سندبلاست اشاره کرد که طی فرایندی متفاوت به مات شدن آن می‌‌پردازند و درجه آن نیز می‌‌تواند متغیر باشد. دیگر شیشه‌‌ها مانند تریپلکس، سکوریت و… نیز قابلیت مات شدن را دارا هستند، اگر هدف اصلی‌‌تان از اجرای پارتیشن شیشه‌ ای حفظ حریم خصوصی است می‌‌توان از این نوع شیشه‌‌ها استفاده نمود.

شیشه رنگی

استفاده از شیشه رنگی در پارتیشن‌‌ها سبب ایجاد فضایی متفاوت و خاص می‌‌شود، این شیشه‌‌ها مناسب استفاده خصوصی‌‌تر مانند منازل مسکونی است که می‌‌توان با تطبیق سبک دکوراسیون یک محیط شاد و زیبا را فراهم آورد، همچنین شدت تابش نور را کمی ضعیف می‌‌کنند. کاربرد شیشه‌‌های رنگی ممکن است شما را یاد سبک سنتی بیاندازد ولی امروزه می‌‌توانیم در بسیاری از آیتم‌‌ها همچون پارتیشن شیشه‌‌ای آن را مشاهده کنیم.

  • شیشه لاکوبل: شیشه لاکوبل از انواع شیشه‌‌های رنگی است که هم به صورت براق و هم مات قابل ساخت می‌‌باشد و در برابر نور و اشعه در طولانی مدت هیچ گونه تغییر رنگی نخواهد داشت، مقاومت خوبی دارد و با ضخامت 8 تا 20 میلی متر قابل ساخت است.
  • شیشه متلوکس: این شیشه تفاوت چندانی با لاکوبل ندارد و تنها جزء شیشه‌‌های رنگی مات می‌باشد.

 

پارتیشن فریم لس

شیشه لمینت

شیشه لمینت نیز از گزینه‌‌های بسیار مناسب برای استفاده در پارتیشن شیشه ای می‌‌باشد، ضخامت آن متغیر است و در صورت بروز حادثه پیش بینی نشده و شکستن آن پخش نمی‌‌شود یعنی به صورت عنکبوتی شکسته و در جای خود باقی می‌‌ماند، این مسئله به دلیل وجود لایه پلاستیکی بین آن است که نشکن بودن را به ویژگی‌هایش اضافه می‌‌کند. از دیگر خصوصیت‌‌های آن می‌‌توان به جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش خورشید، تعمیر آسان با استفاده از چسب مخصوص، عایق صوتی و… اشاره نمود.

شیشه‌‌ فریم دار

استفاده از این نوع شیشه در مکان‌‌های پر رفت و آمد ایمنی بالاتری دارد چرا که فریم‌‌ها یا همان چهارچوب-هایی که شیشه‌‌ها را در بر می‌‌گیرند سبب محفاظت از شیشه می‌‌شوند، انواع شیشه می‌‌تواند فریم‌‌دار شود و از نظر طرح و شکل این فریم‌‌ها نیز متنوع هستند.

شیشه فریم لس

شیشه‌‌های فریم لس همان طور که از نام آن نیز پیداست بدون فریم هستند و به صورت مخفی تعبیه شده‌‌اند، از نظر شکل ظاهری به دلیل یکپارچه و تمام شیشه بودن طرفدار بیشتری دارد و جلوه زیبایی را به فضای خود می‌‌بخشد، همچنین شست‌‌وشوی آن نسبت به فریم‌‌دار آسان‌‌تر است. این نوع نیز می‌‌تواند از انواع شیشه برای پارتیشن شیشه ای به کار برود.

پارتیشن تک جداره شیشه ای

جمع‌‌بندی

از انواع شیشه می‌‌توان در ساخت و اجرای پارتیشن شیشه ای استفاده کرد که انتخاب آن ابتدا به محل نصب و سپس میزان رفت و آمد محیط بستگی دارد. به طور مثال برای پارتیشن‌‌های اداری بهتر است از شیشه‌‌های سکوریتی، لمینت و تریپلکس استفاده نمود و در جاهای کم رفت و آمدی همچون منازل از شیشه‌‌های معمولی استفاده نمود. هر شیشه دارای ویژگی‌‌های مختص به خود است که می‌‌توان با توجه به کاربری که از آن انتظار داریم از بین گزینه‌‌های در دسترس انتخاب نماییم.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x