جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
درب شیشه ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

یراق آلات درب شیشه ای

درب شیشه ای

فهرست مطالب

زیبایی و عملکرد منحصر به فرد درب شیشه ای برای استفاده در ساختمان‌‌های مختلف تجاری، مسکونی، اداری و… در سال‌‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی از دلایل رایج انتخاب این درب‌‌ها بخشیدن جلوه‌‌ای مدرن و کارآمد به ساختمان است و با توجه به انواع مختلف طرح و جنس برای هر ساختمانی می‌‌تواند انتخابی زیبا و مطمئن باشد. این یراق آلات شامل لوازمی است که به بهبود، زیبایی و سادگی در کارکرد آن کمک خواهد نمود، به طور مثال اجرای درب شیشه‌‌ای در ورودی اصلی یک ساختمان یا مغازه را فرض کنید، به دلیل رفت و آمدهای متعدد اگر درب اتوماتیک نباشد و به صورت دستی آن را باز و بسته کنند نیازمند مکانیزمی است تا هنگام رها کردن آن از شدت فشار بکاهد و به آرامی چفت شود.

انتخاب ابزار درب شیشه ای از چه جهاتی حائز اهمیت است؟

فاکتور مهمی که در هر مسئله‌‌ای حرف اول را می‌‌زند”کیفیت” است، این ابزار قرار است تا سال‌‌های متمادی کارکردی مناسب و سالم داشته باشد و هیچ فردی نیز مایل نیست چند ماه یک بار به تعویض لولا، دستگیره و… بپردازد. به همین علت استفاده از یراق‌آلاتی که هم ظاهر و نمایی زیبا در چشم داشته باشد و هم از کیفیتی مطلوب و مناسب برخوردار باشد اهمیت بسیار زیادی دارد.

زیبایی طرح‌‌های متنوع این ابزار انتخاب را برای هر سبک و دکوراسیونی آسان کرده است، داشتن جلوه‌‌ای دوست داشتنی در کنار کیفیت مطلوب از دغدغه‌‌های بسیاری از مراجعه کنندگان می‌‌باشد و به دلیل تنوع در طرح، کیفیت و قیمت گزینه‌‌های زیادی را پیش رو خواهید داشت.

دستگیره درب شیشه ای

از کاربردی‌‌ترین گزینه این لیست شروع به معرفی می‌‌کنیم، اجرای درب شیشه‌‌ای در ورودی یک ساختمان یا مغازه را بدون دستگیره‌‌ای مناسب فرض کنید، به طور مثال انتخاب دستگیره‌‌ای که از نظر ابعاد و شکل متناسب یک مکان پر رفت و آمد نیست و استفاده از آن چون راحت به نظر نمی‌‌رسد افراد زیادی نیز با تماس مستقیم با شیشه، درب را فشار می‌‌دهند که قابل پیش‌بینی است در مدت کوتاهی درب لک گرفته و نمایی غیر بهداشتی را با سایرین به اشتراک می‌‌گذارد.

از نظر کیفیت جنس این دستگیره‌‌ها را می‌‌توان در انواع کروم، شیشه و استیل تهیه نمود و با خرید از مراکز معتبر و برندهای شناخته شده نیز خیال خود را از بابت زنگ زدگی، فرسودگی و… راحت می‌‌کنید.

دستگیره درب شیشه ای

 

استوپ هنگام بستن

اهمیت این ابزار برای درب‌‌هایی با جنس شیشه‌‌ای بسیار پر اهمیت است، کاربرد استوپ همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم عملکردی آسان جهت باز و بسته شدن درب را فراهم می‌‌کند و در کنار ایجاد استفاده‌‌ای ایمن، با قرار دادن روغن در محفظه آن سبب نرم و روان بودن در تغییرات دمایی خصوصا در فصول سرد می‌‌شود. شکل و جنس آن مانند سایر یراق آلات از تنوع زیادی برخوردار است و به طور کلی به دو صورت روکار و توکار تولید می‌‌شوند که انتخاب هر یک به محل نصب بستگی دارد.

ریل درب شیشه ای

در طرح‌‌های ریلی شیشه به صورت ثابت بر روی یک ریل به صورت روان و نرم باز و بسته می‌‌شود، این نوع از درب‌‌ها را هم به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک می‌‌توانید در ورودی فروشگاه‌‌ها و دیگر ساختمان‌‌ها مشاهده کنید. جنس این ریل‌‌ها مقاومت زیادی در برابر تاثیرات جوی مانند رطوبت یا آفتاب دارد و از آلومینیوم یا استیل تهیه می‌‌شود که ضد زنگ هستند، برای این که از خرید خود مطمئن باشید بهتر است از مراکز معتبر این یراق آلات را تهیه کنید چرا که ممکن است با اجناس بی کیفیتی در بازار روبه‌‌رو شوید که در ازای قیمتی ارزان‌‌تر با مواد نامرغوب و غیراصل به ساخت این ابزار می‌‌پردازند.

قطعه بست

در معرفی کاربرد بست باید به متصل نمودن شیشه به دیوار مجاور آن یا اتصال دو شیشه به یکدیگر اشاره نمود، این ابزار به استحکام و ایمنی بالا در نصب مرتبط است و باید هنگام خرید به کیفیت و مقاومت آن در برابر رطوب و دما دقت نمود. جنس بست معمولا از آلومینیوم و استیل می‌‌باشد که ابعاد و شکل آن تنوع زیادی دارد و باید با توجه به شیشه انتخاب شود، همچنین باعث می‌‌شود بعد از بسته شدن درب کاملا موازی و یکسان با دیوار یا شیشه مجاور خود قرار بگیرد.

بست درب شیشه ای

 

فریم‌‌ها

شیشه‌‌های فریم دار معمولا در مکان‌‌های پر رفت و آمد پرطرفدارتر هستند و قرار گرفتن شیشه در این فریم‌‌ها باعث می‌‌شود که در برابر ضربه و لرزش‌‌ها در اثر شرایط محیطی مقاوم‌‌تر از قبل شوند، به همین علت کیفیت فریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کنار رنگ‌‌بندی متنوع از لحاظ زیبایی بصری نیز می‌‌تواند هر فردی را راضی نماید و با هر سبک دکوراسیونی تناسب یابد، این قطعه نیز از جنس آلومینیوم و استیل ساخته شده و در کنار ضد زنگ بودن در برابر ضربه و دیگر شرایط نیز مقاوم است.

فریم درب شیشه ای

 

لولای درب شیشه ای

از انواع لولاهای پر استفاده و رایج می‌‌توان به لولای حمامی، لولای استوپی و لولای پارتیشن اشاره کرد که از طرح‌‌ها و جنس‌‌های مختلفی ساخته و عرضه می‌‌شوند. لولاها وظیفه باز و بسته شدن درب‌‌ها به صورت چرخشی را دارند و می‌‌تواند دو قطعه جدا مانند دو شیشه یا شیشه و دیوار را به یکدیگر متصل کند.

قفل‌‌ها و انواع آن

انواع مختلفی از قفل‌‌ها برای حفظ امنیت در ورود و خروج از درب شیشه ای وجود دارد، با این که هنوز هم قفل‌‌های کلیدی بسیار رایج هستند ولی امروزه در بسیاری از مراکز تجاری و مسکونی از قفل‌‌های دیجیتالی و پیشرفته با قابلیت شناسایی اثر انگشت، رمز عبور یا شناسایی بارکد بر روی کارت کارکنان استفاده می‌‌شود و از نظر شکل و جنس نیز گزینه‌‌های زیادی در دسترس است.

جمع‌‌بندی

یراق آلات درب شیشه‌ای جهت سهولت در کارکرد و بهبود عملکرد آن تعبیه می‌‌شود و می‌‌توان گفت بدون وجود آن‌‌ها تقریبا نصب و استفاده از درب‌‌ها ممکن نیست. این یراق آلات و ابزار برای این که در طی کارکرد خود با مشکلی مواجه نشوند و نیازی به تعویض نداشته باشند نیازمند کیفیتی مطلوب هستند که بتواند در کنار حفظ ایمنی، راحتی و… جلوه‌‌ای زیبا به درب شیشه‌‌ای با توجه به محل نصب آن ببخشد. از نظر ابعاد، جنس، رنگ، شکل و… نیز بسیار متنوع هستند که می‌‌توانید با توجه سلیقه، سبک دکوراسیون و قیمت گزینه‌‌های زیادی را در مقابل خود داشته باشید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x