جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
office-partition-frameless
فهرست مطالب

آخرین مقالات

مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط کار

office-partition-frameless

فهرست مطالب

همه ما زمانی که وارد یک محیط کاری جدید می‌شویم قبل از هر کاری ظاهر آن را وارسی می‌کنیم به همین علت رسیدگی به ظاهر یک محیط از اهمیت بالایی برخوردار است. راه‌های گوناگونی برای تغییر و بهبود ظاهر محیط کاری وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از پارتیشن شیشه ای فریم لس می‌باشد. پارتیشن شیشه ای در کنار شکیل بودن مزایای بسیار زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از پارتیشن فریم لس را به طور کامل شرح داده و دلایل برتری پارتیشن شیشه‌ای از دیگر پارتیشن‌ها را بررسی نماییم.

پارتیشن شیشه ای فریم لس چیست؟

پارتیشن نوعی جداکننده محیط می‌باشد که برای جدا کردن بخشی از محیط و اختصاصی ساختن آن استفاده می‌شود. پارتیشن‌ها دارای مدل‌های مختلفی هستند نظیر پارتیشن اداری، پارتیشن مسکونی و… یک واحد اداری به دلیل برگزار شدن جلسات متعدد و رفت و آمد زیاد و شلوغی و سر و صدا بیشتر از واحد مسکونی نیاز به پارتیشن شیشه‌ای دارد.

پارتیشن‌ها جنس‌های گوناگونی دارند مانند پارتیشن چوبی‌، پارتیشن شیشه‌ای و… اما اگه به دنبال گزینه شیک و مدرن‌تر باشید قطعا بهترین انتخاب پارتیشن شیشه‌ای است چرا که محیط را شلوغ نمی‌کند و ساده بودن یک واحد اداری تاثیر زیادی در مدرن بودن آن دارد.

پارتیشن شیشه ای فریم لس

تفاوت پارتیشن شیشه ای فریم لس با دیگر پارتیشن‌ها

شیشه پارتیشن‌ها را در جنس‌های مختلفی می‌سازند که هر کدام ویژگی خاصی دارند.

  • پارتیشن شیشه ای دوجداره: این پارتیشن عایق صداست و مانع ورود سر و صدا به داخل محیط می‌شود.
  • پارتیشن شیشه ای تک جداره: این پارتیشن از آلومینیوم و شیشه و ام دی اف ساخته شده و سبک و زیباست.
  • پارتیشن شیشه ای متحرک: این نوع پارتیشن روی زمین نصب نمی‌شود در صورت نیاز به تغییر دکوراسیون به آسانی قابل جابه‌جایی است.
  • پارتیشن شیشه ای ثابت: پارتیشن شیشه ای ثابت روی زمین محکم نصب شده و قابل جابه‌جایی نیست.
  • پارتیشن شیشه ای فریم دار: در این مدل پارتیشن، شیشه داخل قاب آلومینیومی قرار می‌گیرد.
  • پارتیشن شیشه ای فریم لس: در این نوع پارتیشن، شیشه داخل هیچ قابی قرار نگرفته و به صورت توکار و با روکار نصب می‌گردد.

و اما مهم‌ترین تفاوت‌های پارتیشن شیشه‌ای فریم لس که آن را از دیگر پارتیشن‌ها متمایز می‌کند ظرافت فوق‌العاده و وضوح دید و شفافیت ‌بی‌نظیرش است.

مزایای پارتیشن شیشه ای فریم لس در محیط کار

اول) افزایش نور محیط

وجود نور طبیعی در محیط کار موجب تغییر روحیات و افزایش شادابی کارمندان شده در نتیجه سرعت و کیفیت فعالیت آنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نور طبیعی میزان انرژی افراد را افزایش داده و از افسردگی جلوگیری می‌کند همچنین به دلیل تامین نور در بیشتر ساعات روز استفاده از لامپ را کاهش می‌دهد. استفاده از پارتیشن شیشه‌ای فریم لس در محیط کار به دلیل شفافیت بالای آن نور طبیعی محیط را تا حدی که آزار دهنده نباشد افزایش می‌دهد.

دوم) ظاهری شکیل و مقبول

دوره‌ی معاصر، دوره‌ مدرنیه بودن است این شامل حال محیط کار می‌شود. این روزها دیگر استفاده از دیوار در یک محیط کار برای درست کردن اتاق از مد افتاده و به جای آن از پارتیشن شیشه‎‌ای استفاده می‌شود که واحد اداری را مدرن و شیک می‌کند.

یک فایده دیگر که پارتیشن شیشه‌ای دارد این است که شما می‌توانید رنگ خطوط آن را بر اساس تم برند خود انتخاب نمایید و یا حتی آرم برند خود را روی آن هک نمایید و از این طریق با یک تیر دو نشان می‌زنید چرا که هم دفتر کارتان زیباتر می‌شود و هم با کمک هک کردن آرم، برندتان را تبلیغ می‌کنید.

سوم) دوام زیاد

دیوارهای معمولی پس از گذشت مدتی دچار فرسودگی و خرابی می‎‌شوند و نیاز به بازسازی خواهند داشت. اگر هم دچار فرسودگی نشوند در اثر گرد و غبار موجود در هوا کثیف می‌شوند و نیاز به رنگ آمیزی مجدد خواهند داشت اما پارتیشن شیشه‌ای فریم لس برخلاف دیوار معمولی به دلیل شیشه‌ای بودن فرسوده نمی‌شوند. پارتیشن شیشه‌ای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند و همچنین قابل شست‌وشو بوده و آسان تمیز می‌شود.

چهارم) ارجعیت داشتن نسبت به دیگر پارتیشن‌ها

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم دیوارها معمولی دوام ندارد و ساختشان هزینه‌های زمانی و پولی سنگینی دارد. همچنین دیگر پارتیشن‌ها با جنس‌های مختلف کیفیت کافی را ندارند و به خاطر همین پارتیشن شیشه‌ای فریم لس هم به لحاظ مقرون به صرفه بودن و هم به لحاظ کیفیت و مقاومت کافی داشتن از دیگر پارتیشن‌ها ارجعیت و برتری دارد.

پنجم) ضد صدا

هر فردی هنگامی که در حال کار کردن است نیاز به سکوت و تمرکز دارد و مهم‌ترین ویژگی‌ای که یک ساختمان اداری باید داشته باشد عایق صدا بودن است چرا که به دلیل برگزاری جلسات متعدد و رفت و آمد سر و صدای زیادی در آن تولید می‌شود. دیوارهای معمولی به دلیل داشتن درز و شکاف دارای این قابلیت نیستند اما پارتیشن شیشه‌ای فریم لس عایق صداست و مانع ورود هر گونه صدا به داخل محیط می‌شود.

ششم) کم هزینه بودن

برای ساخت یک دیوار معمولی نیاز به بودجه بسیار زیادی برای مواد و مصالح و کارگران خواهید داشت و همچنین ساخت آن چندین روز زمان خواهد برد. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب می‌گردد و هم بسیار ارزان قیمت و مقرون به صرفه است. قیمت پارتیشن شیشه‌ای فریم لس حدود یک میلیون و پانصد به ازای هرمتر مربع می‌باشد این در حالیست که هزینه‌ی ساخت دیوار چندین برابر می‌شود.

هفتم) امکان نصب پرده

تعدادی از پارتیشن‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوان به آن پرده نصب نمود. نصب پرده هم در کنترل نور محیط به میزان دلخواه و هم ایجاد محیطی شخصی در صورت نیاز اهمیت دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از پرده‌های کرکره‌ای است که مناسب محیط کار بوده و مقاومت بالایی دارند.

پارتیشن با قابلیت نصب پرده

جمع‌بندی

پارتیشن شیشه‌ای جایگزینی مدرن برای دیوارهای معمولی است. پارتیشن شیشه‌ای فریم لس به دلیل شفافیت و ایجاد دید واضح بهتر از دیگر پارتیشن‌ها می‌باشد. پارتیشن‌ها مزایای بسیار زیادی چون عایق صدا بودن، مقرون به صرفه بودن، افزایش نور طبیعی در محیط، داشتن ظاهری زیبا و شیک، دوام و مقاومت بالا دارند. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید در محیط کاری خود فضایی جداگانه درست کنید حتما از پارتیشن شیشه‌ای استفاده نمایید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x