جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
شیشه ساتینا
فهرست مطالب

آخرین مقالات

فرق شیشه ساتینا و سندبلاست

شیشه ساتینا

فهرست مطالب

پیشرفت تنها در حوزه‌هایی همچون تکنولوژی، صنعت و… خلاصه نشده و امروزه می‌توانید آن را در صنعت شیشه نیز شاهد باشید. انسان از دیرباز تاکنون استفاده‌های بسیاری از شیشه داشته؛ اما در دنیای امروز، بسیاری از ویژگی‌های شیشه را مطابق میل خویش تغییر داده و شیشه‌ای با خصلت جدید به وجود آورد. از این المان در ساخت‌وسازها جهت زیبایی شناختی و طراحی استفاده می‌شود. شیشه را می‌توان با افزودن ویژگی مانند مات کردن در طی یک فرآیند شیمیایی سفارشی‌سازده نموده و از آن برای حفظ حریم شخصی استفاده کرد. شیشه ساتینا و شیشه سندبلاست را می‌توان نوع جدیدی از شیشه‌ها دانست؛ چراکه می‌توانید این تغییر را علاوه‌بر ویژگی‌های ظاهری آن، در نوع کاربرد آن‌ها نیز مشاهده نمایید.

قیمت شیشه ساتینا

امروزه پیش از خریداری کردن هر نوع شیشه، یکی از عوامل مهم برای بسیاری از افراد، قیمت آن است. قیمت شیشه ساتینا همانند سایر محصولات به عواملی چون کارخانه تولید شیشه، حمل شیشه، اجرای کار، تغییرات اعمال شده بر آن، ضخامت مد نظر مشتری و متراژ شیشه بستگی دارد

به‌دلیل این‌که شیشه‌های مات با فرهنگ ایرانی عجین شده‌اند، کاربرد آن‌ها در کشور افزایش یافته است. در هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید که این شیشه‌ها برای پنجره‌های دوجداره و معمولی با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد.

شیشه ساتینا

مزایا شیشه ساتینا

اگرچه تمام محصولات در حوزه صنعتی معایب خود را دارند؛ اما چنانچه محصولی با کیفیت نبوده و دارای مزایای چشمگیری نباشد، میزان تقاضای مشتریان از آن کالا نیز کاهش می‌یابد. استفاده از شیشه ساتینا می‌تواند تضمین‌کننده حفاظت از حریم شخصی شما باشد؛ چراکه ظاهر آن نسبتاً تار بوده که همین امر می‌تواند باعث کاهش دید افراد شود. شما در آن واحد می‌توانید از زیبایی خیره‌کننده آن نیز به بهترین نحو استفاده نمایید.

در فصول گرم سال همچون بهار و تابستان، این شیشه می‌تواند عایق گرما بوده و از سرمای موجود در اتاق نگهداری کند. همچنین در فصول سرد سال نیز به سبب فیلتر نور آفتاب از هدر رفتن گرما جلوگیری خواهد کرد از دیگر مزایای این شیشه باید به تنوع در رنگ‌ها و سبک‌های آن اشاره کرد. امروزه به علت وجود تنوع بی‌شمار، شما می‌توانید از انواع آن برای استفاده در دکوراسیون بهر ببرید.

چنانچه شما نیز خواهان محافظت از محیط زیست هستید، به شما استفاده از این نوع شیشه را توصیه می‌کنیم؛ به این دیلیل که این نوع شیشه کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد. لازم به ذکر است که تنها عیب این نوع شیشه را می‌توان عدم امکان برش و ترک‌خوردگی در مواجه با هوای بسیار سرد دانست.

کاربرد شیشه ساتینا

شیشه ساتینا را می‌توان یکی از متداول‌ترین شیشه‌ها دانست؛ چراکه بسیاری از افراد آن را به علت مات بودن و قابلیت تغییر درصد مات بودن آن در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. این امکان برای شما فراهم بوده تا از این شیشه در نمای ساختمان، جداکننده (پارتیشن)، جام‌ها، ظروف تزیینی و… استفاده کنید. از رایج‌ترین کاربرد‌های شیشه ساتینا، باید به استفاده از آن در پنجره و درب ساختمان اشاره کرد؛ زیرا امروزه تمامی افراد توجه خاصی به نمای ساختمان داشته و قصد دارند تا بهترین ‌ایده را به کار گیرند.

قیمت شیشه سندبلاست

عاملی که در ابتدای کار تعیین‌کننده قیمت شیشه سندبلاست است، حجم کار شما بوده که می‌تواند باتوجه به بزرگی یا کوچکی متغیر باشد. در واقع هرچه حجم کار شما افزایش یابد، می‌بایست میزان مواد ساینده درون شیشه نیز افزایش یابد که همین امر موجب افزایش هزینه خواهد شد؛ در نتیجه با وقوع این کار قطر نازل‌ها نیز افزایش یافته و در نهایت میزان باد بیشتری از آن خارج می‌شود. از طرفی عواملی چون پیچیده بودن طرح، کاربرد، متراژ شیشه براساس مترمربع و… نیز حائز اهمیت است.

مزایا و معایب شیشه سندبلاست

همان‌طور که می‌دانید امروزه تنوع شیشه‌ها در حال افزایش بوده و شما می‌بایست به منظور کسب نتیجه مطلوب، ابتدا مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهید. شیشه سندبلاست از مزایای مختلفی چون هزینه مقرون‌به‌صرفه، اجرای راحت و سریع، نظافت آسان، کیفیت مطلوب، کاربرد‌های متنوع، سازگاری با محیط زیست و… برخوردار است. پس از گذشت مدت‌ها و تولید نوآوری‌های مدرن، نمی‌توان از مزایای این شیشه غافل شد.

اگرچه مزایای این شیشه در مقایسه با معایب آن بسیار زیاد بوده؛ اما بهتر است بدانید که به علت استفاده از مواد سخت به عنوان ماده اولیه این نوع شیشه، ممکن است که در صورت ابتلا به بیماری‌های تنفسی، شما تحت تاثیر آن قرار گیرید. توصیه می‌شود که برای کاهش امکان وقوع این عارضه، برای خریداری این مدل شیشه از نمایندگی‌های فروش معتبر کالای مورد نظر خود را خریداری نمایید؛ چراکه استفاده از مواد اولیه نامرغوب نیز می‌تواند عاملی تحریک‌کننده باشد.

کاربرد شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست به علت خاصیت ماتی متغیر خود توانسته نظر مثبت بسیاری از مشتریان را جلب نماید. این امکان برای شما وجود داشته تا در تمامی حالات از جمله اتاق‌های اداری، پارتیشن تک جداره، پارتیشن دو جداره، جداسازی بخش حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، دکورسازی و… از آن استفاده نمایید. لازم به ذکر است که میزان مات بودن شیشه سندبلاست به نظر شما بستگی دارد و شما می‌توانید باتوجه به موقعیت مکانی، این میزان را کاهش یا افزایش دهید.

سندبلاست انواع مختلفی همچون اتاق، کابین سندبلاست و قابل حمل داشته که برای شما امکان استفاده در موقعیت‌های مختلف را فراهم می‌کند. از آنجایی که این نوع شیشه خاصیت درخشندگی و روشن کردن محیط را دارد، شما می‌توانید در محیط داخلی منازل خود نیز از آن باتوجه به مد روز استفاده کنید.

شیشه سندبلاست

سخن پایانی

قطعاً شما نیز امروزه در صنایع مختلف از انواع شیشه استفاده خواهید کرد. شیشه ساتینا را می‌توان شیشه‌ای مات در نظر گرفت. این شیشه را با نام ساتین گلس نیز می‌شناسند؛ چراکه حین انجام فرآیند تولید آن از ماده‌ای شیمیایی و مات‌کننده استفاده می‌شود که در پارتیشن اداری، منازل و… کابردی است. شیشه سندبلاست نیز طی فرآیند تولید با استفاده از ساینده‌های معدنی و پایه خاک مات می‌گردد.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 4 / 5 – تعداد رای 2
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x