جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
نرده شیشه ‌ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

نرده شیشه ‌ای اسپیگات یا اسپیگوت و کاربرد‌های آن

نرده شیشه ‌ای

فهرست مطالب

از سال‌های دور تاکنون یکی از اعضای جدانشدنی منازل، نرده شیشه‌ای بوده که امروزه می‌توانید شاهد انواع متنوعی از آن‌ باشید. یکی از انواع آن نرده شیشه‌ای اسپیگات نام داشته که به‌دلیل صفحات شیشه‌ای خود، دید شفاف و گسترده‌ای را به وجود می‌آورد. این تجهیز به علت تنوع در رنگ و سبک توانسته پای ثابت منازل باشد و زیبایی‌های چشمگیری را به ارمغان آورد؛ چراکه علاوه‌بر استفاده به عنوان ابزاری برای زیباتر کردن فضا، می‌تواند سبب ایجاد امنیت و حفاظت نیز شود. توصیه می‌کنیم که برای تجربه خریدی مناسب در ابتدا به ساختار، نحوه مراقب و مزایا و معایب آن توجه نموده تا بتوانید بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

نرده شیشه ‌ای اسپیگات یا اسپیگوت

بسیاری از فعالان در این زمینه، نرده شیشه‌ای را یکی از سازه‌های محبوب در صنایع مختلف می‌دانند؛ چراکه این نرده‌ها به علت داشتن صفحات شیشه‌ای مقاوم و شفاف می‌توانند علاوه‌بر امکان ارائه دیدی گسترده و شفاف، مقاومت بالایی در برابر هرگونه عوامل خارجی سنگین داشته باشند. همچنین این نرده‌ها در مقایسه با نرده‌های قدیمی کاربرد بیشتری داشته و می‌توانند موثرتر واقع شوند.

باتوجه به این‌که جنس شیشه‌های به کار رفته در این نوع نرده سکوریت است، شما می‌توانید مقاومتی معادل با هفت برابر قوی‌تر از شیشه‌های معمولی را شاهد باشید؛ چراکه شیشه‌های معمولی در برابر عواملی چون باد، ضربه یا آتش به هیچ عنوان مقاوم نبوده و ممکن است دچار شکستگی‌های سهمگینی گردد. نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت از پایه‌هایی به جنس استیل، آلومینیوم یا فولاد ساخته می‌شود که با اتصال به زمین می‌تواند تضمین‌کننده استحکام بسیار بالا باشد. شما می‌توانید از این نوع نرده شیشه‌ای در رنگ‌ها، طرح‌ها و ابعاد مختلف استفاده نمایید؛ چراکه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

نرده شیشه ‌ای

پایه های نرده شیشه ‌ای اسپیگات‌

نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت به علت دارا بودن استحکام و مقاومت بالا، می‌بایست از پایه‌های قوی و اصولی برخوردار باشد. اگر شما نیز به‌دنبال نرده شیشه ای مطلوب و باکیفیت هستید، می‌توانید از پایه‌هایی به جنس آلومینیوم، استیل یا فولاد استفاده نمایید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید حین خرید اشکال و ابعاد این پایه‌ها را مشخص کرده و براساس ساختار موقعیت مکانی مورد نظر خود آن را خریداری کنید. بهتر است که در حین خرید به ارتفاع این پایه‌ها نیز دقت بسیاری داشته باشید؛ چراکه مناسب‌ترین اندازه برای این پایه‌ها از ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر متغییر بوده و شما باید برای انتخاب این ابعاد، پروژه مورد نظر را نیز در نظر بگیرید.

ویژگی ها و کاربردهای نرده شیشه ای اسپیگات

همانطور که می‌دانید در صورت داشتن ویژگی‌های مطلوب برای هر کالا، میزان تقاضای آن نیز افزایش می‌یابد. نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت نیز به علت ویژگی‌های متعدد خود توانسته امروزه در صنایع مختلف کاربرد بسیاری داشته و مورد توجه قرار گیرد. استفاده از تجهیزات نرده شیشه‌ای به علت سرعت بالا حین نصب آن، می‌تواند برای بسیاری از مشاغل که نیاز به نصب فوری دارند مناسب باشد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از تمام ابزارآلات نظافت، نسبت به تمیزی این نرده‌ها اقدام نمایید.

تنوع در طرح، رنگ و قیمت مقرون‌به‌صرفه و مناسب این مدل نرده نیز مزید از دیگر دلایل محبوبیت آن هستند که افراد را مجاب می‌کنند تا برای خرید آن اقدام نمایند. حال باتوجه به ویژگی‌های آن می‌توان گفت که امکان استفاده از اسپیگوت در موقعیت‌هایی چون راه پله‌ها، استخر‌ها، ادارات، منازل و… وجود دارد.

نصب نرده شیشه ‌ای اسپیگات

لازم به ذکر است اگرچه نصب این نوع نرده شیشه‌ای نسبتاً آسان بوده؛ اما شما قادر نخواهید بودن بدون برخورداری از هیچ‌گونه دانشی در این حوزه نسبت به انجام آن اقدام نمایید؛ چراکه اگر تمامی اقدامات اصولی و ریزه‌کاری‌ها حین نصب به‌خوبی رعایت نشوند، می‌تواند مشکلات زیان باری را برای شما به وجود آورد. مراحل نصب این نوع نرده شیشه‌ای به شرح زیر هستند.

1. در نخستین مرحله می‌بایست پایه‌های نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت به‌وسیله انکر‌ها در جای مشخص نصب شوند. شما می‌توانید به منظور نصب هرچه دقیق‌تر از ابزارآلاتی چون لیزر و نشانه‌گذاری‌های مخصوص استفاده کنید.

2. در ادامه نوبت به نصب درپوش در محل‌های مخصوص می‌رسد.

3. سپس می‌بایست انواع گوی‌ها و لاستیک‌های ضربه‌گیر را نصب کرد.

4. شما باید در این مرحله شیشه‌های مورد نظر را در بخش متناسب جایگذاری کنید.

5. و در آخر می‌بایست با استفاده از پیچ‌های تنظیم فشار برای رگلاژ اقدام کرد. همچنین شما می‌توانید در صورت تمایل از هندریل روی شیشه‌های نصب شده استفاده کنید.

نرده شیشه ‌ای

اجزا نرده شیشه ای اسپیگات

در حالت کلی می‌توان اجزای تشکیل‌دهنده این نوع نرده شیشه‌ای را پایه‌های U شکل، اتصالات داخلی، پیچ‌های تنظیم فشار، لاستیک‌های ضربه‌گیر، قطعات نشیمن، انکر‌های اتصال به کف و پیچ‌ها دانست؛ اما اگر بخواهیم دیدی جزئی نسبت به نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت داشته باشیم باید به موارد ذیل اشاره نماییم. نرده شیشه‌ای اسپیگات به دو روش سکوریت یا لمینت به کار گرفته می‌شود که هر کدام از آن‌ها قوانین نصب مختص به خود را دارند.

سکوریت

استفاده از شیشه‌هایی با ابعاد ۸ تا ۱۲ میلی‌متر

استفاده از پایه‌های پروفیل آلومینیوم یا استیل

ثابت کردن پایه‌ها با بست شیشه‌گیر

مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی، راه پله، ویلا، تراس، محوطه استخر و بالکن

لمینت

استفاده از شیشه‌هایی با ابعاد ۵، ۸ یا ۱۰ میلی‌متر

مورد استفاده در مجتمع تجاری، بیمارستان، مراکز خرید، هتل‌ها، دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها

سخن پایانی

اگرچه در زمان قدیم تنوع نرده‌های شیشه‌ای بسیار کم بوده؛ اما امروزه شما می‌توانید با طیف وسیعی از آن‌ها روبه‌رو شوید. یکی از آن‌ها نرده شیشه‌ای اسپیگات یا اسپیگوت نام دارد که می‌تواند برای هر موقعیت مکانی، کاربرد مختص به خود را داشته باشد. این شیشه‌ها به علت تنوع کاربرد، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در برابر هرگونه فشار یا ضربه از خود مقاومت نشان دهند. این نوع نرده شیشه‌ای در چندین سال اخیر محبوبیت بسیاری را کسب کرده و به‌دلیل برخورداری از صفحات شیشه‌ای برای شما قابلیت دید وسیع و شفاف را فراهم می‌کند.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x