جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
پارتیشن
فهرست مطالب

آخرین مقالات

پارتیشن فریم لس بهتر است یا با فریم؟

پارتیشن

فهرست مطالب

شاید شما نیز دفترکار کوچکی دارید و مایل هستید از پارتیشن شیشه ای به منظورجداسازی فضاهای موجود کمک بگیرید؛ اما حال برای شما سوال پیش آمده که پارتیشن فریم لس گزینه بهتری به حساب می‌آید یا پارتیشن فریم دار؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال، می‌بایست این دو را از جنبه‌های مختلفی همچون محل نصب، کارایی و… باهم مقایسه کرد. هرکدام از این دو پارتیشن شیشه‌ای، مزایا و کارایی مختص یه خود را دارند. آشنایی با ویژگی‌های دو پارتیشن فریم لس و فریم‌دار، به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید.

آشنایی با پارتیشن شیشه ای فریم لس

یکی از انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای، فریم لس است. در این نوع پارتیشن، شما شاهد هیچ‌گونه قاب یا فریمی در اطراف شیشه‌ها نخواهید بود و شیشه‌ها به سقف و زمین به شکل روکار یا تو‌کار اتصال پیدا خواهند کرد. شما می‌توانید این مدل پارتیشن شیشه‌ای را به شکل تک‌جداره یا دوجداره نیز نصب نمایید. ظاهر پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، بسیار زیبا است و به دلیل نبود قاب، تناسب بیشتری میان این نوع پارتیشن شیشه‌ای با دکوراسیون داخلی دفتر اداری دیده می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد تهیه پارتیشن اداری را دارید، پارتیشن شیشه‌ای فزیم لس گزینه خوبی به نظر می‌رسد.

پارتیشن

مزایای پارتیشن شیشه ای فریم لس

پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، در مقایسه با پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌دار مزیت‌های بسیاری داشته و شما پیش از خرید آن، بهتر است که این موارد را در نظر بگیرید. از جمله مزیت‌های پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• این مدل پارتیشن شیشه‌ای، از ظرافت بالایی برخوردار بوده و از آنجایی که در ساخت آن، پروفیل و فریم کمتری به کار رفته است، گزینه خوبی برای دفاترکاری و فضاهای کوچک به حساب می‌آید.

• طراحی و نصب پارتیشن فریم لس در مقایسه با پارتیشن فریم‌دار، سریع‌تر انجام گرفته و فرد برای استفاده از آن، باید هزینه کمتری را بپردازد.

• از آنجایی که پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، فریم و خطوط عمودی ندارد، زیبا، شفاف و با دید گسترده‌تری در مقایسه با پارتیشن‌های فریم‌دار دیده می‌شوند.

• زیبایی و سادگی، دو ویژگی بارز این مدل پارتیشن‌های شیشه‌ای هستند و همین دو عامل، موجب شده که این نوع پارتیشن‌ها، با مدل‌های مختلف دکوراسیون‌های داخلی هماهنگ باشند. در منازل مدرن، از این نوع دکوراسیون به‌وفور استفاده می‌شود.

مشخصات پارتیشن شیشه‌ ای فریم دار

از دیگر انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای، می‌توان به نوع فریم‌دار آن اشاره کرد. در این نوع پارتیشن، شاهد قرارگیری قطعات شیشه درون یک پروفیل و فریم آلومینیومی هستیم. نصب و اجرا پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار نیز همچون پارتیشن شیشه‌ای فریم لس، به دو صورت تک‌جداره و دوجداره صورت می‌گیرد. این نوع پارتیشن شیشه‌ای، از مزایای منحصربه‌فردی برخوردار است که همین عامل موجب شده، این نوع پارتیشن طرفداران زیادی پیدا کند. پیش از خرید پارتیشن شیشه‌ای برای اداره یا منزل خود، بهتر است که مزایای آن را نیز در نظر بگیرید.

پارتیشن شیشه ای فریم دار، چه مزیت هایی دارد؟

در ساخت این نوع پارتیشن شیشه‌ای، برای قاب به کار رفته می‌توان مدل‌های متنوعی از این نوع پارتیشن را مشاهده کرد. به عبارتی دیگر، محصولات این نوع پارتیشن بسیار متنوع هستند. پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار در مقایسه با نوع فریم لس آن، از مقاومت بالاتری برخوردار بوده؛ چراکه شیشه‌ها میان یک فریم با ضخامت بالا قرار گرفته‌اند. در صورتی که به دنبال یک پارتیشن شیشه‌ای مناسب محیط‌های شلوغ و پرتردد می‌گردید، بهتر است انتخاب شما پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار باشد تا از بابت استحکام و مقاومت خیالتان راحت باشد.

پروفیل‌های آلومینیومی این مدل پارتیشن، ضخامت بالایی دارد؛ بنابراین، بهتر است از این نوع پارتیشن‌های شیشه‌ای در مکان‌هایی استفاده کنید که از فضای کافی جهت نصب آن برخوردار باشد. در صورتی که از این نوع پارتیشن شیشه‌ای در محیط‌های کوچک استفاده کنید، متوجه خواهید شد که محیط شما شلوغ شده و جلوه نامناسبی به خود گرفته است. تفاوت چندانی میان پارتیشن شیشه‌ای فریم‌دار و فریم لس، از بابت نفوذ نکردن صدا، دیده نمی‌شود و این دو، تقریبا عملکرد یکسانی در این زمینه دارند. البته در شرایطی که اقدام به نصب پارتیشن شیشه‌ای دوجداره کنید، حداکثر سطح عایق بودن را تجربه خواهید کرد

پارتیشن شیشه ای فریم لس یا فریم دار؟ کدام بهتر است؟

حال پس از آشنایی با این دو مدل پارتیشن شیشه‌ای، شاید از خود بپرسید که کدام پارتیشن شیشه‌ای بهتر است؟ این دو نوع پارتیشن شیشه‌ای، از لحاظ کیفیت در یک سطح قرار دارند و نمی‌توان گفت که کدام پارتیشن نسبت به دیگری، عملکرد بهتر و کارآمدتری دارد؛ چراکه پارتیشن شیشه‌ای فریم لس و فریم دار، هردو میزان مقاومت بالایی دارند. به کمک این نوع پارتیشن‌ها، وسعت دید شما بالا بوده و نور طبیعی از بیرون به راحتی می‌تواند به فضای درونی نفوذ پیدا کند.

هردو پارتیشن شیشه‌ای فریم دار و فریم لس، عایق خوبی برای صدا به شمار می‌روند و طراحی و نصب آن‌ها، به دو صورت تک‌جداره و دوجداره، روکار و توکار صورت می‌پذیرد. تنها تفاوت این دو نوع پارتیشن شیشه‌ای را می‌توان در نوع کارایی آن‌ها دانست. پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم لس، در محیط‌های محدود و کوچک اداری کاربرد دارند. در حالی که پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم دار در دفاتر بزرگ با فضای کافی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارتیشن

سخن پایانی

در دفاتر و خانه‌های امروزی، پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برای شما هم نیز به هنگام خریداری آن‌ها سوال پیش بیاید که به راستی چه تفاوتی میان پارتیشن شیشه‌ای فریم دارو فریم لس وجود دارد و کدام یک بهتر است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که انتخاب میان این دو نوع پارتیشن شیشه‌ای در واقع بستگی به وسعت محیط کاری شما دارد. اگرچه که یک‌سری تفاوت‌ها میان این دو نوع پارتیشن وجود دارد؛ اما این مورد اصلی‌ترین تفاوت میان دو پارتیشن به حساب می‌آید. در حالت کلی، پارتیشن شیشه‌ای فریم لس مناسب فضاهای کوچک‌تر و پارتیشن شیشه‌ای فریم دار، مناسب فضاهای بزرگتر است.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 5 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x