جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
مزایا-و-معایب-گلخانه-شیشه-ای
فهرست مطالب

آخرین مقالات

گلخانه شیشه ای

مزایا-و-معایب-گلخانه-شیشه-ای

فهرست مطالب

بدون ‌شک داشتن یک گلخانه شیشه‌ای علاوه‌ بر درآمد بسیار زیاد آن می ‌تواند تاثیر بسیار زیادی نیز بر روی روحیه افراد داشته باشد.

گلخانه در کل مجموعه ای است برای پوشش انواع گل‌ ها و حتی پرورش آن‌ ها؛ باید توجه داشته باشید گلخانه ها انواع مختلفی دارند و حتی روش‌های بسیار زیادی برای به وجود آوردن آن‌ ها نیز وجود دارد که افرادی می‌ خواهند آن‌ ها را تاسیس کنند باید حتما به این نکات توجه داشته باشند.

شاید باور کردن این‌ موضوع کمی عجیب باشد اما گلخانه‌ ها به‌ قدری نیاز به مواظبت دارند که کمتر کسی می‌ تواند این کار را تا انتها تمام کند. توجه داشته باشید گل‌ ها در کل حساس هستند و کوچک‌ ترین بی ‌توجهی به آن‌ ها باعث می ‌شود تا خراب شوند و از بین بروند.

همچنین باید بدانید گلخانه ‌های شیشه‌ ای همانند گلخانه‌های سوله ‌ای نیستند، و آن ها تفاوت بسیار بارزی با دیگر مدل ها دارند. حال اگر راجع ‌به ادامه مقاله کنجکاو هستید پیشنهاد می ‌کنیم حتما در ادامه با ما همراه باشید تا هر اطلاعاتی که درباره گلخانه شیشه ای نیاز دارید برای شما ارائه دهیم.

انواع-گلخانه-شیشه-ای

ضخامت شیشه گلخانه

یکی از مهم ‌ترین نکاتی که در خصوص قبل گلخانه شیشه ‌ای باید بدانید ضخامت شیشه آن‌ ها است. در واقع این ضخامت باید به  ‌نحوی باشد که با کوچک ‌ترین ضربه آسیب نبینند و یا خیلی ضخیم نباشند که به گل‌ها آسیب برسانند؛ و هوایی در آن رد وبدل نشود.

معمولاً شایع‌ ترین و مناسب ‌ترین ضخامت شیشه‌ ها بین چهار میلی‌ متر یا هشت میلی ‌متر می ‌باشد. همچنین درصد نور باید به‌ خوبی از این شیشه‌ ها گذر کند تا گل‌ها خراب نشوند. زیرا گل‌های موجود در گلخانه به نور کافی نیاز دارند و اگر شیشه کمی ضخیم باشد باعث می‌ شود تا این نور رسانی به گیاه خوب انجام نشود و در نتیجه تمام گیاهان گلخانه نیز خراب شوند.

انواع گلخانه شیشه ای

گلخانه‌ شیشه‌ ای نیز انواع مختلفی دارند. درواقع نسبت‌ به نوع آن‌ ها می ‌توان یک مدل گیاه را پرورش داد و کسب‌ و کار بسیار خوبی را ایجاد کرد. برای مطلع شدن از این انواع حتما ادامه مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

گلخانه تمام شیشه‌ای

در کل مدل‌ های بسیاری در مورد گلخانه‌ ها وجود دارد. گلخانه  تمام شیشه‌ ای نمونه‌ ای از رایج ‌ترین و مشهورترین مدل‌های گلخانه می ‌باشد که هم نور به خوبی به گیاهان می ‌رسد و هم رشد آن‌ها کامل انجام می‌شود.

حال گلخانه تمام شیشه به این‌ گونه است که سرتاسر آن را شیشه‌ ها فرا گرفته‌ اند و بین این شیشه‌ ها با پروفیل‌های از آهن یا آلومینیوم استفاده‌ شده تا شیشه ‌ها به‌ خوبی بهم متصل شوند.

توجه داشته باشید اگر قصد استفاده از یک گلخانه شیشه‌ ای را دارید بهتر است شیشه‌ هایی را انتخاب نمایید که حجم کمی داشته باشند. در بالا به ضخامت مناسب شیشه برای گلخانه اشاره کرده ‌ایم که می ‌توانید به آن مراجعه نمایید.

همچنین اگر این شیشه کمی ضخیم باشد نور کافی به گیاهان نمی ‌رسد و تمام گل ‌های گلخانه خراب می‌ شوند. گلخانه شیشه‌ای علاوه ‌بر این ‌که می ‌تواند یکی از پردرآمدترین کارها محسوب شود، می‌ تواند یک گلخانه بسیار مدرن برای استفاده شخصی افراد باشد.

گلخانه‌ های شیشه ‌ای قیمت نسبتاً زیادتری به مدل ‌های دیگر دارند. زیرا در ساخت آن ‌ها از شیشه استفاده‌ شده و شیشه‌ هایی که مناسب این کار هستند هم نیز قیمت زیادتری دارند. توجه داشته باشید که برای ساخت این مدل گلخانه ‌ها حتما باید از افراد مجرب و کسانی که در این کارها تجربه کافی دارند، کمک بگیرید. تتراگلس یکی از پیشتازان صمعت شیشه در کشور می‌باشد که در طی سالیان فعالیت خود توانسته است بسیار موفق عمل نماید این شرکت نمونه‌ کارهای موفق بسیار زیادی داشته است که شما می‌توانید انواع آن را در عبارت لینک شده  مشاهده نمایید.

گلخانه های تراس شیشه ای

در واقع شیشه امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ ها نیز ساختن گلخانه مدرن و زیبا می ‌باشد. شاید شما هم علاقه داشته باشید که در آپارتمان یا حتی منزل خود یک تراشه کوچک به شکل گلخانه داشته باشید، می ‌توانید با استفاده از این شیشه‌ ها گلخانه خود را در تراس ایجاد نمایید و گل‌های مورد علاقه خود را نیز در آن پرورش دهید.

توجه داشته باشید برای استفاده کردن از این مدل نیازی نیست که شما هزینه بسیار زیادی را بپردازید تنها با اندازه گرفتن ابعاد و اندازه تراس منزل خود یا هر محیط دیگری که دوست دارید می‌ توانید گلخانه در تراس را ایجاد کنید.

همچنین تراس مورد نظر که به گلخانه تبدیل می‌شود باید به نوعی باشد که نور کافی به آن بتابد زیرا چندین ‌بار در مطالب بالا بیان کردیم که گلخانه به نور کافی نیاز دارد و گل‌های آن برای رشد کردن باید به‌ خوبی از نور تغذیه شوند.

معمولاً ازهمین ‌رو که بیشتر گلخانه‌ های شیشه‌ ای در تراس منزل قرار می ‌گیرند نام آن‌ها را گلخانه‌ شیشه‌ ای تراسی گذاشته ‌اند. حال اگر شما هم علاقه دارید که یک گلخانه کوچک در منزل خود داشته باشید می‌ توانید این مدل گلخانه‌ ها را بسازید و گل ‌های مورد علاقه خود را نیز پرورش دهید.

گلخانه نیمه شیشه ای

همان‌ طور که از اسم این گلخانه شیشه‌ ای مشخص است شیشه کمی در ساخت آن استفاده ‌شده است. این گلخانه به یکی دیگر از مدل ‌های گلخانه ‌ای پرطرفدار تبدیل‌ شده است که قیمت با صرفه‌ تری نسبت ‌به مدل ‌هایی که در بالا بیان کردیم دارد.

همچنین به ‌عنوان مثال می ‌توان از آجر، آهن، سیمان و…  در ساخت آن‌ ها استفاده نمود. البته باید توجه داشته باشید که گلخانه نیمه شیشه ‌ای برای گیاهانی مناسب هستند که به بستر گلخانه نیاز ندارند. اگر جزو افرادی هستید که طبق مد روز عمل می‌ کنید، می ‌توانید گلخانه ‌های نیمه شیشه‌ ای را با چوب نیز ترکیب کنید.

زیرا این ایده امروز طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و اکثر افرادی که نمی ‌خواهند گلخانه خیلی مجهزی داشته باشند از این مدل استفاده می ‌کنند.

شیشه مورد استفاده برای گلخانه شیشه ای

برای گلخانه شیشه ‌ای شیشه‌ های مناسبی وجود دارد که نور را به‌ خوبی ردوبدل کنند. به‌ عنوان مثال شما نمی ‌توانید از شیشه‌ های طرح ‌دار یا چند جداره برای این ساخت این گلخانه‌ها استفاده کنید. زیرا نور را به‌ خوبی انتقال نمی ‌دهند. معمولاً شیشه سکوریت یکی از مناسب ‌ترین مدل‌های شیشه برای ساخت این گلخانه‌ ها می ‌باشد.

این شیشه‌ ها از نظر عایق ‌بندی هم نور را به ‌خوبی منتقل می ‌کنند و هم امنیت بسیاری برای گیاهان دارند. به نوعی شیشه های سکوریت هم از خراب شدن آن‌ها جلوگیری می‌ کنند و هم به ‌خوبی نور رسانی می ‌کنند.

در بالا به اندازه ‌ ضخامت شیشه اشاره کردیم. توجه داشته باشید که اگر می‌ خواهید شیشه سکوریت را برای گلخانه خود انتخاب نمایید بهتر است ضخامت او چهار میلی‌ متر باشد زیرا حجم و ضخامت زیاد باعث نور رسانی کافی به گیاهان نمی ‌شود.

روش های ساخت گلخانه شیشه ای در بالکن

داشتن یک گلخانه شیشه ‌ای در بالکن علاوه‌ بر تغییر روحیه افراد باعث می ‌شود تا شما بتوانید گیاهان مورد علاقه خود را بدون این‌ که خراب بشوند تا سال‌ های زیادی داشته باشید. حال برای ساختن یک گلخانه شیشه‌ ای در بالکن باید به نکات و راهکارهایی توجه فرمایید تا مشکلی در ساختمان به وجود نیاید.

البته لازم به ذکر است بیان کنیم که این مدل گلخانه‌ ها جزو باصرفه ‌ترین و مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین مدل ‌های گلخانه می‌ باشد. همچنین شما می ‌توانید گیاهان خود را از فصل سرما و عوامل جوی مثل باران، برف و… که باعث آسیب ‌رساندن به گیاه می ‌شوند محافظت کنید و همیشه گیاهان شاد و با نشاطی داشته باشید.

برای ساختن یک گلخانه شیشه ‌ای در بالکن شما اول باید گیاهانی را انتخاب کنید که با این محیط همخوانی دارند و خراب نمی ‌شوند.  سپس برای خرید شیشه محدودیتی وجود ندارد یعنی این ‌که شما هم می ‌توانید شیشه ‌های بالکنی و یا حتی شیشه‌ های تاشو و… را خریداری نمایید.

مزایای استفاده از شیشه برای گلخانه

استفاده نمودن از شیشه برای گلخانه مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع یک گلخانه شیشه ‌ای باید حتما این ‌موضوعاتی را دارا باشد تا آسیبی به گیاهان درون آن نرسد. به‌ عنوان مثال یکی از بارزترین مزایای استفاده از شیشه در ساخت گلخانه‌ ها این است که هوای اضافی وارد محیط نشده و گیاهان نیز در معرض هوای سرد و حتی آفت‌ ها نیز قرار نمی ‌گیرند.

جالب است بدانید شیشه‌ هایی که برای ساخت گلخانه بکار رفته‌ اند باعث تنظیم دما  نیز می ‌شوند و گلخانه را همیشه معتدل نگه می ‌دارند. از این رو می توان گفت شیشه‌ ها به نوعی برای محافظت از گیاهان به کار می‌ روند تا مشکلاتی برای آن‌ ها به وجود نیاید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x