جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
روش_های-امیز-کردن-شیشه-حمام
فهرست مطالب

آخرین مقالات

روش های تمیز کردن شیشه حمام

روش_های-امیز-کردن-شیشه-حمام

فهرست مطالب

برای تمیز کردن شیشه حمام راهکارها و نکاتی وجود دارد که هم جرم‌ های روی شیشه از بین بروند و هم لکه ‌ای بر روی آن باقی نماند. در واقع شیشه‌ های حمام شاید از نظر خیلی افراد موضوع ساده ‌ای باشند اما به دلیل این ‌که در حمام قرار دارند اگر به‌ موقع به آن ‌نظافت آن ها رسیدگی نشود، باعث شکل ‌گیری بیماری ‌های پوستی می ‌شوند.

حال امروز برخی از حمام‌ های مدرن دارای کابین ‌های شیشه ‌ای هستند که این کابین ها دوش را از بقیه قسمت‌ ها جدا می ‌سازند. اگر راجع ‌به تمیز کردن شیشه حمام برای این ‌که لکی روی آن باقی نماند و شیشه‌ ها همانند روز اول صاف و براق باشند کنجکاو هستید، پیشنهاد می ‌کنیم حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید؛ تا هر آنچه که برای تمیز کردن شیشه‌ های حمام نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین تمیز کننده های شیشه کابین حمام

معمولاً راهکار های بسیار زیادی برای تمیز کردن شیشه حمام وجود دارد. معمولاً خیلی از افراد با استفاده از مواد شوینده و سفید کننده برای تمیز کردن شیشه حمام منزل خود اقدام می کنند. ازآنجایی‌ که کابین ‌های شیشه ‌ای با آب در ارتباط هستند و حتی ممکن است لکه‌ هایی مثل شامپو و…  بر روی آن‌ ها باقی بماند، بهتر است از روش ‌هایی استفاده کنید که آن ها را کاملاً از بین ببرد. کابین دوش یکی از محصولاتی است که در تتراگلس به فروش می‌رسد.

حال به‌ جز استفاده از شوینده‌ ها و مواد شیمیایی موجود در بازار روش‌ های سنتی نیز برای تمیز کردن شیشه و حتی سرامیک‌ های حمام وجود دارد. اگر جزو دسته افرادی هستید که روی جرم‌ های شیشه حساسیت زیادی  دارید بهتر است که موادهای سنتی و محلول ‌های خانگی را جایگزین شوینده شیمیایی کنید.

زیرا این‌ گونه هم مواد شیمیایی کمتری به ریه ‌های شما وارد می ‌شوند و هم شیشه بهتر تمیز می ‌شود. همچنین لازم به ذکر است بیان کنیم که به‌ جز استفاده از موادشوینده، استفاده کردن از روش ‌های سنتی می‌ تواند بسیار مقرون‌ به‌ صرفه باشد. حال در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از روش ‌های تمیز کردن شیشه حمام را برای شما شرح دهیم.

استفاده کردن از مواد شوینده‌ مناسب

یکی از رایج ‌ترین و پرطرفدارترین راهکارهای استفاده کردن از شوینده ‌های موجود در بازار است. در واقع اکثر افراد این شوینده‌ ها را برای تمیز کردن شیشه حمام خود انتخاب می ‌نمایند. اما باید ذکر کنیم نکاتی در هنگام استفاده از این شوینده‌ ها وجود دارد. به عنوان مثال به ‌هیچ وجه ‌نباید مواد شوینده‌ را با استفاده از وسایلی مثل سیم یا… که کمی ضخیم و زبر هستند بر روی شیشه بکشید.

زیرا خراش ایجاد کرده و شیشه را نابود می‌ کند. توجه داشته باشید برای استفاده کردن از  این روش حتما باید از دستمال مخصوص برای شیشه ‌ها استفاده شود تا آسیبی به آن ‌ها نرسد. زیرا شیشه ‌های کابین حمام جنسی متفاوت با اکثر شیشه‌ ها دارند و بسیار زود خراش را به خود جذب می ‌کنند.

توجه داشته باشید که حتما در هنگام استفاده از شوینده‌ ها آن را بر روی لکه‌ های مورد نظر چندین ‌بار بکشید و بعد با دستمال او را پاک کنید. سپس آبکشی نمایید تا لکه ‌های مد نظر کامل پاک شوند. اگر هنوز لکه ‌ها به‌ خوبی رفع نشده بودند شما می‌ توانید این کار را چندین‌ بار تکرار نمایید.

استفاده-از-آب-و-جوش-و-شیرین-در-تمیز-کردن-شیشه-حمام

استفاده از سرکه و آب لیمو

یکی دیگر از روش‌ های تمیز کردن شیشه حمام استفاده کردن از سرکه و آب ‌لیمو می ‌باشد. در مطالب بالا اشاره‌ ای به روش‌ های سنتی برای انجام این کار کردیم. در واقع سرکه و آب ‌لیمو به دلیل این ‌که هر دو خاصیت اسیدی دارند می ‌توانند پاک ‌کننده بسیار خوبی برای شیشه‌ ها و حتی جرم‌ های دیگری باشند.

شما باید برای درست کردن این محلول کمی از سرکه و آب ‌لیمو و مقدار کمی آب را مخلوط نمایید و سپس بر روی محل مورد نظر بکشید. پس ‌از چند لحظه آن را با آب شستشو دهید. می‌ توانید مشاهده کنید که حتی سخت ‌ترین لکه‌ ها و جرم‌ ها با سرعت از بین می ‌روند و شیشه بسیار تمیز و شفاف می ‌شود.

البته نکاتی برای استفاده از این روش وجود دارد که حتما باید به آن‌ ها رعایت کنید تا مشکلی به وجود نیاید. به‌ عنوان مثال از آنجایی ‌که سرکه و آب‌ لیمو هر دو خاصیت اسیدی نسبتاً بالایی دارند به ‌هیچ‌ عنوان نباید آن‌ ها را با مواد شوینده دیگر مخلوط  نمایید.

زیرا مواد شوینده از مواد شیمیایی درست شده‌ اند و ترکیب سرکه و آب‌ لیمو با آن‌ ها باعث می ‌شود تا مواد سرطان ‌زا و حتی خطرناکی را به وجود آورند. اگر می ‌خواهید از مواد های شیمیایی و امروزی مثل مواد شوینده ‌های که همه ما آن‌ ها را دیده‌ ایم، استفاده کنید بهتر است روش ‌های سنتی را کنار بگذارید.

اما اگر می ‌خواهید از روش‌ های سنتی مثل همان سرکه و آب ‌لیمو که ذکر کرده‌ ایم برای رفع لکه‌ ها و تمیز کردن شیشه حمام استفاده نمایید حتما انتخاب کنید که قصد استفاده کدام یک را دارید.

استفاده-از-سرکه-و-لیمو-در-تمیز-کردن-شیشه-حمام

استفاده کردن از جوش‌ شیرین و آب

روش دیگری که برای تمیز کردن شیشه حمام استفاده می ‌شود و حتی ممکن است شما با آن آشنا باشید، استفاده‌ کردن از جوش ‌شیرین و آب می‌ باشد.  این روش همانند روش سرکه و آب ‌لیمو که در بالا بیان کردیم بسیار مؤثر است.

در واقع جوش‌ شیرین هم خاصیت اسیدی و پاک‌ کنندگی بسیار بالایی دارد که باعث می ‌شود جرم ‌ها و لکه‌ های کابین شیشه حمام به ‌راحتی تمیز و پاکیزه شوند. برای ساختن این محلول کافی است که شما کمی جوش‌ شیرین را با آب مخلوط کرده و بر روی محل مد نظر بکشید.

البته توجه داشته باشید که محلول جوش‌ شیرین و آب باید کمی حالت خمیری داشته باشد. یعنی این‌ که جوش شیرین او نسبت ‌به آب بیشتر باشد تا زودتر لکه‌ ها را پاک کند.

روش های جلوگیری از لکه شدن شیشه کابین حمام

اگر بخواهیم به روش ‌های دیگری برای جلوگیری از لکه شدن شیشه کابین حمام بپردازیم، می ‌توان گفت هیچ راه کاری وجود ندارد تا شیشه ها لکه نگیرند و یا کثیف نشوند. زیرا شیشه‌ های کابین همیشه در معرض آب و رطوبت هوا قرار می‌ گیرند. حتی ممکن است با وجود رعایت ها باز هم لکه ‌های کوچک و بسیار ریزی  بر روی آن‌ ها باقی بماند که برای چشم ها قابل روئیت نیستند.  شما می‌توانید انواع شیشه رنگی را می‌توانید از تتراگلس بخواهید.

شما برای این ‌که پس ‌از تمیز کردن لکه‌ ای بر روی شیشه باقی نماند می ‌توانید راهکار های مختلفی را امتحان نمایید. به‌ عنوان مثال یکی از  این راهکار ها استفاده کردن از دستمال مناسب یا پارچه ای است که برای پاک کردن شیشه از آن استفاده می‌ کنید. همیشه توجه داشته باشید که بهترین گزینه و نرم ‌ترین دستمال را انتخاب نمایید تا هم شیشه خراش نبیند و هم لکی بر جای نگذارد. همچنین پس‌ از اتمام تمیزکاری خود می‌ توانید با یک پارچه دیگر خشک شیشه را تمیز نمایید تا آب‌ های حاصل از شست‌ و شو پاک شوند و لکه‌ های آب نیز بر روی شیشه باقی نماند.

بررسی-انواع-آب-از-نظر-سختی

بررسی انواع آب از نظر سختی و تاثیرات آن بر روی شیشه کابین حمام

شاید باور کردن این‌ موضوع کمی عجیب باشد ولی باید ذکر کنیم که بله آب از نظر سختی می ‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی لکه های شیشه کابین حمام داشته باشد.

معمولاً از آنجایی ‌که در آب‌ ها مواد معدنی بسیار زیادی وجود دارد ممکن است پس ‌از این ‌که بر روی شیشه باقی می ‌مانند لکه‌ هایی را از خود به‌ جا بگذارند که پاک کردن آن ‌ها کمی سخت است.

اگر فکر می ‌کنید که پاک کردن این لکه ‌ها سخت و دشوار است و به‌ هیچ‌ عنوان نمی ‌توان آن ها را از بین برد، باید بیان کنیم که سخت در اشتباهید؛ زیرا سخت‌ ترین لکه ‌های آب را نیز می‌ توان با استفاده از مواد و شوینده‌ هایی که در بالا بیان کرده ‌ایم پاک کرد. تتراگلس برندی معتبر در فروش انواع شیشه‌های ساختمانی و تزیینی.

کافی است که شما یکی از روش ‌های ذکر شده را انتخاب و بر روی لکه های مورد نظر بکشید.  همچنین تاثیرات لکه‌ های آب بر روی شیشه خود را به‌ صورت شوره و یا لکه‌ هایی زرد رنگ نشان می ‌دهند که با استفاده از سرکه و آب‌ لیمو می ‌توانید آن ها را در چند دقیقه پاک کنید. از این که تا انتهای مقاله تمیز کردن شیشه حمام با ما همراه بودید از شما سپاسگذاریم.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x