جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
فهرست مطالب

آخرین مقالات

مزیت استفاده از شیشه سندبلاست

فهرست مطالب

همه ما برای طراحی و ساخت مکان‌های مختلف زندگی خود مانند خانه و یا محل کار از جنس‌ها و متریال‌های متفاوتی مانند چوب، سنگ، شیشه و… برای دکوراسیون خود استفاده می ‌کنیم که هرکدام از این‌ مواد کاربردها و مزایایی دارند و نحوه انتخاب آن‌ها بر اساس سلیقه شخصی و استفاده در مکان‌های مختلف متفاوت است. یکی از این مواد که همیشه انتخاب افراد به­روز و شیک پسند بوده، شیشه است. از شیشه‌ها می ‌توان برای فضا‌های مختلف و مکان‌های متفاوتی مانند منزل، محل کار و یا مکان‌های عمومی استفاده کرد. شیشه‌ها دارای مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که بنا بر طراحی و شیوه ساخت آن‌ها کاربردهای متغیر و زیادی دارند. یکی از انواع شیشه که امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و زیبایی و جلوه خاصی دارد، شیشه سندبلاست است. این نوع شیشه با روش خاص و متفاوتی ساخته می ‌شود، و با وجود زیبایی، مزایا و ویژگی‌هایی که دارد نظر هر فردی را به خود جلب می ‌کند.

شیشه سندبلاست چیست؟

شیشه سندبلاست، شیشه‌ای است که مات بوده و حالت شفافی ندارد، بنابراین فضای پشت شیشه سندبلاست معلوم و مشخص نیست و فقط سایه و یا هاله‌ای ضعیف از محتویات پشت شیشه معلوم هستند. این نوع شیشه توسط یکی از دانشمندان فیلادلفیایی اختراع شد. وسیله‌ای را که این مخترع ساخت قابلیت این را داشت که مواد مختلف را با فشار زیاد به جلو پرتاب کند؛ بنابراین شیشه سندبلاست نیز با استفاده از این دستگاه ساخته می ‌شود، پس این نوع شیشه فرایند تولید متفاوتی دارد که برای خیلی از افراد شیوه‌ای جدید و جالب به‌ نظر می‌ رسد.

شیشه سندبلاست

فرایند سندبلاست شیشه چگونه انجام می‌ شود؟

عمل سندبلاست یا مات کردن شیشه با استفاده از کمپرسورها یا متراکم‌کننده‌های هوا که قابلیت تنظیم فشار را نیز دارند انجام می ‌شود و به این صورت است که شن و ماسه و ذرات معدنی را درون دستگاه کمپرسور قرار داده و در نهایت آن‌ها را با فشار مناسب به سمت شیشه پرتاب می ‌کنند و بنابراین در نتیجه‌ی فرایندهای انجام شده شیشه مات می ‌شود که به آن شیشه سندبلاست می‌ گویند. همچنین اندازه مات شدن شیشه‌ها با هم متفاوت هستند و به این عامل بستگی دارد که چه مدت‌زمانی و با چه قدرت و فشاری ماسه‌ها را پرتاب می ‌کنند، براین‌اساس هرچه فشار بیشتر و زمان بیشتری را برای عمل بلاست کردن شیشه صرف کنند، شیشه نیز مات‌تر می ‌شود.

کاربردهای مهم شیشه‌ سندبلاست

تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که انواع شیشه‌ها را با استفاده از مواد و دستگاه‌های مختلف تولید می‌ کنند اما یکی از پرفروش‌ترین این شیشه‌ها، شیشه سندبلاست است که همه تولیدکنندگان به اهمیت و محبوبیتی که دارد واقف هستند؛ بنابراین تلاش می‌کنند که آن‌ها را با کیفیت بالا تولید و عرضه کنند.

شیشه‌های سندبلاست با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و طراحی‌های بروز و کارآمدی که متناسب با نیاز و سلیقه همه افراد است ساخته می‌ شوند، به دلیل این ویژگی‌ها شیشه‌های سندبلاست طرفداران زیادی دارند. این نوع شیشه، کاربرد و استفاده‌های زیادی دارد که به مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها می ‌پردازیم.

  • این مدل شیشه، قابلیت استفاده برای منازل و واحدهای مسکونی به‌ویژه در فضا‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه را دارد.
  • از شیشه سندبلاست برای نماکاری‌های ساختمان نیز استفاده زیادی می ‌شود که زیبایی خاصی را برای نمای ساختمان به وجود می ‌آورد.
  • بسیاری از فروشگاه‌ها از شیشه سندبلاست برای طراحی دکوراسیون خود استفاده می ‌کنند.
  • کارایی دیگری که دارد این است که در محیط‌های کاری مانند، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، بانک‌ها و… به‌عنوان جداکننده فضا نقش مهمی را ایفا می‌ کند.
  • همچنین این شیشه به دلیل زیبایی و نقش تزئیناتی که دارد در مکان‌هایی مانند، هتل‌ها، شهربازی‌ها، باغ‌وحش‌ها و… نیز استفاده می ‌شود.
  • به دلیل قابلیت طراحی و چاپ بر روی این شیشه، بسیاری از ادارات و شرکت‌ها از آن برای فضای کاری خود و انجام تبلیغات کسب‌وکار خود استفاده می‌ کنند.

شیشه‌های مدل سندبلاست دارای انواع مختلفی از جمله راه مات، هوشمند، اسیدکاری شده، گرد، رنگی، سکوریت، گرد، دوجداره، لمینت و.‌‌.. هستند که باتوجه به کارایی که دارند در موارد متفاوت مورداستفاده قرار می ‌گیرند‌ برای مثال؛ شیشه سندبلاست لمینت به این صورت است که دولایه از شیشه سندبلاست را با استفاده از لایه‌های چسبی مخصوص به هم می‌ چسبانند و شیشه‌ای مقاوم‌تر را تولید‌ می ‌کنند‌ یا از شیشه‌های سند‌بلاست رنگی برای مواردی مانند فضا‌هایی که به تزئینات نیاز دارند استفاده می ‌شود، همچنین شیشه سندبلاست دوجداره برای نماکاری‌های ساختمان مورداستفاده قرار می ‌گیرد.

ویژگی‌های شیشه سندبلاست

باتوجه به کاربردهایی که برای شیشه سندبلاست ذکر شد این نوع شیشه دارای ویژگی‌های مثبت و منحصربه‌فردی است که باعث تمایز آن با سایر انواع شیشه شده و انتخاب خیلی از افراد قرار گرفته‌ است.

  • مهم‌ترین ویژگی‌ که شیشه سندبلاست دارد، مات بودن و عدم نمایش فضای پشت شیشه است.
  • این شیشه از انعطاف بالایی برخوردار است که می ‌توانید طرح‌های زیادی را بر روی آن اعمال کنید و طرح موردعلاقه خودتان را سفارش دهید.

‌• مزیت دیگری که حائزاهمیت است این است که شیشه‌های سندبلاست مقاومت بالایی دارند و درصورتی‌که با لمینت پوشانده شوند مقاومت بالاتری نیز پیدا خواهند کرد.

  • باتوجه به کاربرد‌های زیاد، قیمت شیشه سندبلاست مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.
  • شیشه سندبلاست به‌راحتی تمیز می‌ شود و هنگام تمیز کردن آن مانند شیشه‌های ساده لک نمی ‌اندازند.
  • برای مکان‌های مختلف می‌ توان از این نوع شیشه استفاده کرد و محدودیتی ندارند.

قیمت شیشه سندبلاست

 افرادی که قصد دارند از این نمونه شیشه برای فضاهای مختلف خود استفاده کنند، ملاک‌های مختلفی را در نظر می ‌گیرند و با هم مقایسه می ‌کنند تا از انتخاب خود پشیمان نشوند. یکی از ملاک‌هایی که همیشه موردتوجه افراد است، قیمت آن است و می ‌خواهند بدانند که قیمت شیشه سندبلاست چگونه تعیین می ‌شود و چه عواملی باعث افزایش و یا کاهش آن می ‌شود. قیمت این نوع شیشه باتوجه به عوامل مختلفی تعیین می‌ شود. یکی از مهم‌ترین این عوامل این است که قیمت شیشه سندبلاست باتوجه به فضا‌های مختلفی که قصد استفاده از آن را دارید و متراژی که موردنیاز آن فضا است متغیر بوده، همچنین شیشه سندبلاست در انواع طرح‌های مختلف سفارش داده می‌ شود که باتوجه به پیچیدگی یا سادگی طرح انتخابی شما قیمت آن نیز متفاوت است، زیرا طرح‌های پیچیده به زمان و هزینه بیشتری برای طراحی نیاز دارند‌.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جعفرپور

سلام
می خواستم یه پنجره بزرگ حدود ۱۶۰ در ۱۷۷ سفارش بدم بر اساس طرح از شما که در تبلیغات تون هست

جعفرپور

تلفن تماسم ۰۹۱۲۱۹۵۴۳۱۴
سفارش داشتم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x