جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Terrace glass-2
فهرست مطالب

آخرین مقالات

زیبایی و امنیت با تراس شیشه ای

Terrace glass-2

فهرست مطالب

اگر می‌خواهید یک منظره زیبا و منحصر به فرد در خانه خود بوجود آورید، تراس خود را با نرده‌های شیشه‌ای گسترده و یا پانل‌های شیشه‌ای،از کف تا سقف، تزئین کنید. نرده شیشه‌ای در اصل نرده‌ای از جنس شیشه است که در گالری‌ها، ایوان‌ها، نیم طبقه‌ها و غیره نصب می‌شود. اما اگر می‌خواهید استفاده طولانی مدتی از تراس خود داشته باشید، یک نرده شیشه‌ای ساده ممکن است کافی نباشد.ایده بهتر این است که شیشه‌های ثابت یا قابل جابه جایی در تراستان نصب کنید.

همانطور که قابل تصور است یک تراس شیشه‌ای زیبایی منحصر به فردی به فضای شما خواهد بخشید اما معمولا درمورد تراس‌های شیشه‌ای این نگرانی وجود دارد که آیا آن‌ها به اندازه کافی ایمنی دارند یا برای کودکان خطرآفرین نیستند؟

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که یک تراس شیشه‌ای چطور همزمان زیبایی و امنیت را به فضای تراس شما خواهد بخشید.

شیشۀ تراس چیست؟

به عبارت ساده، شیشه تراس درواقع محافظ تراس شماست و امنیت تراس شما را تامین می‌کند. این پانل‌های شیشه‌ای مانند سنگ  محکم و مقاوم هستند و می‌توانند در برابر عوامل خارجی مانند باد، رعد و برق و گرد و غبار مقاومت کنند.

فرقی ندارد که برنامۀ یک شام صمیمی با عزیزانتان را داشته باشید یا اینکه بخواهید یک جشن تولد مفصل در تراستان برگذار کنید، تراس شیشه‌ای فضای بیرون را به شیوه‌ای جذاب به محیط داخلی شما می‌آورد و همزمان امنیت شما را نیز در برابر عوامل خارجی تامین می‌کند.

حتی اگر به دنبال بازسازی بالکن یا تراس خود هستید، نصب یک محفظه شیشه‌ای می‌تواند راه حل بسیار مناسبی برای شما باشد. با استفاده از تراس شیشه‌ای می‌توانید احساس فضایی بزرگ و دلباز را به محیط خانه‌تان القا کنید و وجود جریان طبیعی نور را در داخل خانه به حداکثر برسانید.

 

انواع شیشه برای تراس

محفظه‌های شیشه‌ای تراس را می‌توان در هر ابعاد یا ضخامتی بسته به نیاز فضایی که می‌خواهید بوجود آورید و یا در اختیار دارید، سفارشی کنید. طرح‌های زیادی برای ساخت یک تراس شیشه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید با متخصصان این حوزه دربارۀ انتخاب آن‌ها مشورت کنید  با این حال، در ادامه به معرفی دو مورد از محبوب ترین گزینه‌ها خواهیم پرداخت.

تراس شیشه‌ای از نوع سقف تا کفهمانطور که از نام آن‌ها پیداست، چنین محفظه‌های شیشه‌ای از سقف تا کف، اما در قسمت داخلی نرده تراس نصب می‌شوند. در این مدل، تراس شیشه‌ای شما توسط پروفیل‌های آلومینیومی مقاوم از پانل‌های شیشه‌ای سکوریت شده یا چند لایه، پشتیبانی می‌شود. در این طرح امنیت تراس را با استفاده از دو نرده، دو چندان خواهد شد.نرده به پشت باماین سازه نیز به کمک پروفیل‌های آلومینیومی نصب شده روی سقف تا نرده،  نصب می‌شود. سپس شیشه‌های سکوریت شده یا چند لایه با چگالی قابل تنظیم به این پروفیل‌های آلومینیومی متصل خواهند شد.هر دو نوع  پانل شیشه‌ای معرفی شده، باعث استحکام و مقاومت تراس شما در برابر حرارت و رطوبت می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند در برابر وزش باد شدید مقاومت کنند و تراس شما را در برابر آلودگی و گرد و غبار عایق سازند.چرا تراس شیشه‌ای را برای خانه خود انتخاب کنید؟جدا از اینکه تراس‌های شیشه‌ای فضایی مدرن به همراه یک زیبایی خیره کننده برای شما فراهم می‌کند، پانل‌های شیشه‌ای تراس عملکردهای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. ایجاد امکان محافظت از تراسپانل‌های شیشه‌ای بدون قاب ، از ورود عناصر محیطی ناخواسته مانند گرد و غبار، آلودگی، پرندگان، پشه‌ها و باران جلوگیری می‌کنند. این سطوح به طور قابل ملاحظه‌ای زمان مورد نیاز معمول برای تعمیر و نگهداری یک تراس را کاهش می‌دهند.

مزایای استفاده از تراس شیشه ای

محفظه های شیشه ای تراس همچنین می‌توانند به عنوان یک عایق صوتی عالی عمل کنند. این ویژگی مخصوصاً برای خانه‌هایی که در محیط‌های پر سر و صدا و شلوغ واقع شده‌اند می‌تواند مفید باشد. این پانل‌ها، زمانی که با لعاب نوع مناسب ترکیب شوند، می توانند صدای محیط بیرون را حداقل تا 50 درصد کاهش دهند. این مزیت تضمین می کند که هرگز مجبور نخواهید شد با صدای بوق و آژیر از خواب بیدار شوید! اگر خانه شما در طبقات پایین ساختمان است، وجود تراس شیشه‌ای با محفظه‌هایش ایمنی کلی خانه شما را افزایش می دهد. در نسبت با یک تراس شیشه‌ای خیلی راحت‌تر می‌توان وارد یک تراس باز شد. حتی اگر بین ورودی تراس و خانه شما یک درب با امنیت بالا وجود داشته باشد، نفوذ پذیری به فضا می‌تواند باعث ایجاد نگرانی شود.   تراس شیشه‌ای امکان استراحت در فضای باز را فراهم  می‌کند.

اکثر صاحبان خانه تراس را جدا از سایر قسمت‌های خانه خود می‌دانند. نتیجه این تفکیک، بدون استفاده گذاشتن چنین فضای بیرونی ممتازی خواهد شد. تراس شیشه‌ای  قابلیت استفاده بهینه از محیط تراس را میسر خواهد ساخت. علاوه بر این، اگر تراس شما به اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توانید با چند صندلی راحتی یا نصب یک آلاچیق کوچک ، آن را به مکانی فوق العاده برای پذیرایی از مهمانان تبدیل کنید. تراس شیشه‌ای فضا را به یک اتاق اضافی تبدیل می‌کند که به مناظر پانوراما و امکانات بی پایان منتهی خواهد شد. چه به دنبال خلوت کردن باشید و چه در حال برگزاری یک مهمانی باشید، می توانید با کاربری  چند منظوره‌ای که تراس شیشه‌ای دراختیارتان قرار می‌دهد، به همه برنامه‌هایتان برسید. تراس شیشه‌ای ایمنی را افزایش می‌دهد. ممکن است شما یک تراس بزرگ داشته باشید اما به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت، هنوز نتوانسته باشید که  به کودکان اجازه بازی در آنجا را بدهید. پانل‌های شیشه ای تراس می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر چنین ترس‌هایی خلاص شوید. یک تراس بسته برای حرکت کودکان بدون نزدیک شدن به لبه، کاملاً ایمن است زیرا اساساً هیچ لبه ای پس از نصب پانل وجود نخواهد داشت.

اگر هم که از دوستداران حیوانات هستید، می‌توانید اجازه دهید حیوانات خانگی‌تان، بدون اینکه در مورد ایمنی آن‌ها نگرانی داشته باشید، در تراس پرسه بزنند. این سازه‌ها همچنین به گربه‌ها و سگ‌های شما این حس را می‌دهند که بیش از حد معمول در فضای باز هستند.اگر شما ز آن دسته افرادی هستید که دوست دارید نسیم به خانه‌تان بوزد، پیشنهاد می‌شود پانل‌های شیشه‌ای قابل جمع آوری را در تراستان نصب کنید. پانل‌های شیشه‌ای دیواری جمع‌شونده را می‌توان به کمک یک دستگیر شبیه به درب اتوموبیل به طور کامل یا نصفه باز و بسته کرد. قبل از نصب این پانل‌ها با متخصصین طراح در مورد امکان سفارشی سازی طرحتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:

شیشه هوشمند

شیشه ضد گلوله

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x