جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Glass fence-2
فهرست مطالب

آخرین مقالات

نکات مهم در انتخاب نرده شیشه ای

Glass fence-2

فهرست مطالب

در حال حاضر، شیشه رایج‌ترین متریال مورد استفاده برای نرده‌های مدرن است.اگر می‌خواهید فضایی مدرن و منحصر به فرد را به ملک خود با هر کاربری‌ای که داشته باشد، ببخشید،  قطعا از نرده‌های شیشه‌ای استفاده کنید. نرده‌های شیشه‌ای جایگزین بسیار مناسبی برای نسل چوبی و فلزی قبل از خود هستند. نرده شیشه‌ای جلوه بصری زیبایی دارد، جنس شفاف شیشه فضای بزرگ‌تری را القا می‌کند در نتیجه باعث گسترش فضا می‌شود، و همچنین اجازه می‌دهد نور آزادانه جریان یابد. خلاصه که نرده شیشه‌ای مدرنیته و جذابیت را به به فضا اضافه می‌کند و در صورت طراحی و نصب مناسب بسیار ایمن و کاربردی خواهد بود.

اگر تصمیم به نصب نرده‌های شیشه‌ای گرفتید، بهتر است نکات لازم راجب این نوع نرده‌ها را قبل از اجرای تصمیمتان مطالعه کنید. در این مقاله به معرفی بهتر نرده‌های شیشه‌ای و همچنین نکاتی که باید قبل از نصب آن‌ها بدانید، می‌پردازیم.

 

 

چه نوع شیشه‌ای باید در نرده‌های شیشه‌ای استفاده شود؟

شیشه تخت در ابتدا به صورت شیشه فلوت تولید می‌شود به این صورت که شیشه مذاب شناور روی بستری از فلز مذاب که معمولاً از قلع استفاده می‌شود، ریخته شده و شیشه فلوت شده به دست می‌آید. این روش به ورق شیشه، ضخامت یکنواخت و سطوح بسیار صاف خواهد بخشید.

معمولا سه نوع شیشه در نرده‌های شیشه‌ای استفاده میشود:

  •     شیشه آنیل شده
  •     شیشه مقاوم در برابر حرارت
  •     شیشه سکوریت

خوب است بدانید که شیشه‌های آنیل شده معمولا در پنجره ها یافت می‌شوند. این نوع شیشه‌ها ایمنی مناسب و کافی ندارند و هنگامی که شکسته می‌شوند، باعث ایجاد خرده‌هایی با لبه‌ها و نقاط تیز خواهند شد که ممکن است منجر به صدمات جدی شود.در شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت، فرآیند خنک سازی کندتر است. این بدان معنی است که مقاومت فشاری کمتر از شیشه سکوریت خواهد بود. شیشه تقویت شده با حرارت تقریباً دو برابر شیشه‌های آنیل شده یا تصفیه نشده مقاومت دارد و شیشه سکوریت چهار تا پنج برابر قوی‌تر از شیشه آنیل شده می‌باشد. در هر صورت شیشه‌های مقاوم در برابر حرارت نیز به عنوان شیشه ایمن در نظر گرفته نمی‌شوند زیرا که الگوی شکست آن‌ها مانند شیشه آنیل شده خواهد بود. با شیشه سکوریت، فرآیند خنک‌سازی برای ایجاد فشرده کردن سطح بالاتر و یا فشرده‌سازی لبه در شیشه تسریع می‌شود. این فرآیندی است که شیشه سکوریت شده را چهار تا پنج برابر قوی‌تر از شیشه‌های آنیل‌شده یا تصفیه‌نشده و دو برابر شیشه‌های مقاوم‌شده در برابر حرارت تبدیل می‌کند. در نتیجه، شیشه سکوریت شده کمتر دچار شکست حرارتی خواهد شد. شیشه سکوریت شیشه‌ای ایمن است زیرا در هنگام شکست به قطعات کوچک تبدیل می‌شود. نسخه‌های زیادی از نرده‌های شیشه‌ای وجود دارد که در سراسر بازار در دسترس هستند و به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  •     نرده‌های شیشه‌ای که به پایه‌ها متکی می‌باشند.
  •     نرده‌های شیشه‌ای که به ساختار شیشه‌ای متکی می‌باشند.

نرده‌های شیشه‌ای متکی به پایه‌ها:

این نوع از نرده‌های شیشه‌ای برای حفظ استحکام خود بر پایه‌های عمودی تکیه می‌کنند. این سیستم سنتی‌تر است و معمولاً دارای تیرهایی می‌باشد که در فواصل منظم تقریباً 1 متری ثابت می‌شوند.شیشه‌ها معمولاً از طریق گیره‌هایی که به ستون ثابت می‌شوند و پانل‌ها را در جای خود نگه می‌دارند جای می‌گیرند.

نرده‌های شیشه‌ای متکی به ساختار شیشه:

نوع دیگر سیستم نرده شیشه‌ای، ساختار شیشه‌ای نام دارد. چرا به این سیستم “ساختار شیشه‌ای” می‌گویند؟ به این دلیل که در این سیستم، شیشه به عنوان ساختار اصلی عمل می‌کند و نه صرفا به عنوان یک پانل که شکاف را پر می‌کند. بارگذاری این نوع نرده‌شیشه‌ای به استحکام شیشه بستگی دارد. شیشه بعد از عمل آوری به اندازه کافی قوی خواهد بود که بتواند هر میزان باری را که به آن وارد می‌شود تحمل کند. سیستم نرده شیشه‌ای ساختاری، همیشه شیشه را به شکل کنسول درمی‌آورد. به این معنا که شیشه در یک نوع کانال “U” شکل یا نوعی گیره تعبیه شده و همزمان پانل شیشه‌ای در پایین آن نگه داشته می‌شود . این در حالیست که بار به بالای شیشه اعمال خواهد شد. یک سیستم ساختار شیشه‌ای همیشه به صفحات شیشه‌ای ضخیم، معمولا با ضخامت حداقل 15 میلی متر و محکم نیاز دارد. خود شیشه به عنوان یک مانع عمل می‌کند و همزمان در نقش نرده پانل پرکننده و عنصر باربر (ساختار) و مقاوم در برابر بارهای اعمال شده وجود خواهد داشت.

در این سیستم، در قسمت بالای شیشه معمولاً یک نرده وجود دارد. اگر یکی از پانل‌های شیشه‌ای بشکند و یا بین دو شیشه شکافی وجود داشته باشد، این نرده طبق قوانین استاندارد باید بتواند بار را تحمل کند. نرده‌ها همچنین باید به اندازه کافی مقاومت داشته باشند تا بار مورد نیاز را در ناحیه خالی‌ای که پانل وجود ندارد تحمل کنند.

امروزه می‌توان سیستم‌های ساختار شیشه‌ای را بدون هیچ نرده‌ای تولید کرد، به شرطی که از ضخامت صحیح شیشه استفاده شود و شیشه حتما باید چند لایه باشد. این نوع از نرده‌های شیشه‌ای همچنین به عنوان سیستم‌های بدون قاب یا فریم‌لس شناخته می‌شوند.

نکات دیگری وجود دارد که بهتر است قبل از نصب نرده‌های شیشه‌ای آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

قوانین و مقررات ساختمانی محلی و ایمنی را در نظر بگیریدنواحی مختلف استانداردهای متفاوتی برای ایمنی شیشه قابل استفاده دارند. در این مورد، شما باید قوانین محلی را در نظر بگیرید.همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، شیشه‌های مورد استفاده عمدتاً شیشه‌های ایمنی سکوریت شده هستند، نه شیشه‌های معمولی که در ظروف شیشه‌ای روزمره استفاده می‌شوند و همچنین سکوریت شده‌ها از نظر ایمنی بسیار ایمن‌تر از نرده معمولی خواهند بود. تعمیر و نگهداریبرخلاف دیگر نرده‌ها، به منظور حفظ زیبایی و استحکام، نرده‌های شیشه‌ای نیازی به جابجایی، رنگ آمیزی، تزئین و یا غیره نخواهند داشت. نرده‌های شیشه‌ای به غیر از تمیز کردن روزانه با اسفنج، پاک کننده و آب، نیازی به تعمیر و نگهداری بیشتری ندارند، حتی اگر دائماً در معرض تغییرات آب و هوایی قرار بگیرند.بودجه و هزینه کافی را در نظر بگیریدآیا نرده شیشه‌ای گران است؟ شاید بله. نرده‌های شیشه‌ای معمولاً در دسته نرده‌های گران قیمت قرار دارند.سرمایه گذاری در این مرحله ظاهر و عملکرد نرده شیشه‌ای را بسیار افزایش می‌دهد.و درنهایت، حتما با متخصصان و یک تیم حرفه‌ای و باتجربه در این زمینه مشورت کنید.به منظور به حداکثر رساندن کیفیت نهایی قطعه، دقت در تهیه و ساخت حیاتی است. به کیفیت متریال مورد استفاده در نرده‌های شیشه‌ای اهمیت دهید. کیفیت سخت افزار سیستم نرده‌ها، به طور چشمگیری متفاوت خواهد بود و در ایمنی آن‌ها قطعا تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید:

شیشه مدرن

 

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x