جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
1
فهرست مطالب

آخرین مقالات

مزایای استفاده از پارتیشن هوشمند با شیشه مات شونده

1

فهرست مطالب

پارتیشن ها از جمله وسایلی هستند که از آن ها برای جداسازی و تقسیم بندی فضاهای مختلفی استفاده می شود. این وسیله محبوب و پرطرفدار، هم قیمت پایین تری در برابر سایر مصالح ساختمانی مانند دیوارهای سفالی دارد و هم این که قیمت پایین تری داشته و به صرفه تر است. پارتیشن‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و در طرح ها و مدل های مختلفی ساخته می شوند که می توانید با توجه به محل مورد نظر و سلیقه تان، مناسب ترین نوع آن را انتخاب کنید. یکی از انواع پارتیشن های موجود در بازار، پارتیشن های هوشمند با شیشه مات شونده هستند که امروز در این مقاله قصد داریم شما را با با مزایای این نوع پارتیشن به طور کامل آشنا کنیم. برای دریافت اطلاعات بیش تر پیرامون این موضوع، لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پارتیشن شیشه ای هوشمند با شیشه مات شونده

شیشه هوشمند یا شیشه کنترل نور (LCG)، در معماری، خودروسازی و دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد و به آن شیشه حریم خصوصی نیز گفته می شود. شیشه هوشمند این قابلیت و امکان را به ما می دهد تا بتوانیم میزان  نور منتقل شده از شیشه را کنترل کنیم و شفاف و یا مات بودن شیشه را مطابق شرایط و میل خود، تغییر دهیم. شیشه هوشمند برای اجرای این امر، نیاز به محرک الکتریکی دارند که بتوانند به کمک آن سرعت انتقال نور را بر اساس جریان الکتریکی تغییر دهند. شیشه های هوشمند قبل از عبور یک جریان سطحی شفاف دارند و هنگام روشن شدن، مات می‌شوند.

شیشه‌های هوشمند چه مزایایی دارند؟

  • شیشه های هوشمند عایق صوتی بالایی دارند و تا حد زیاری می تواند از آلودگی صوتی بکاهند. بنابراین می توانید از این نوع پارتیشن ها در فضاهای آموزشی که نیاز به محیطی ساکت و آرام است، استفاده کرد.
  • با مات شدن شیشه ها، حریم خصوصی مناسبی برای افراد ایجاد می شود.
  • برای کلاس های آموزشی می توان از آن به عنوان صفحه نمایش از آن استفاده کرد.
  • از پارتیشن های با شیشه مات، برایراتاق کنفرانس، محیط اداری و اتاق خواب ها استفاده می شود.
  • در مقابل فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد و در صورتی که در اثر ضربه های شدید دچار آسیب دیدگی شود، به صورت یک پارچه می شکند و خطری افراد اطراف شیشه را تهدید نمی کند.
  • با استفاده از شیشه های هوشمند می توان شیشه را از حالت شفاف به مات و یا بالعکس تغییر حالت داد.
  • می توان شیشه ها را با استفاده از کلید، پدال و یا ریموت، تغییر حالت داد.
  • در این مدل شیشه ها، نور مرئی به خوبی نفوذ می کند. انتقال نور از این شیشه ها سبب می شود تا فضای مورد نظر تاریک نباشد و روشنایی کافی را داشته باشد.
  • مراقبت، نگه داری و تمیز کردن این شیشه ها بسیار آسان است.

از چه روش‌هایی می‌توان برای هوشمندسازی شیشه‌ها استفاده کرد؟

روش اول:

در این روش طلق هوشمند را در بین دو لایه شیشه ۵ میل سکوریت قرار داده و سپس لمینت می‌کنند. برای لمینت کردن شیشه‌ها از روش به نام فیلم EVA، استفاده می‌شود.

روش دوم:

برای هوشمند سازی شیشه ها، طلق و گلس را به صورت برچسبی بر روی شیشه ۱۰ میل سکوریتی، می‌چسبانند.

سیم کشی و برق کشی در هر دو روش مانند هم است. از نوع برچسبی شیشه های هوشمند بیش تر در ادارات و شرکت ها که از قبل پارتیشن های شیشه ای وجود دارند، استفاده می شود. هر دو روش هوشمند سازی شیشه ها کاملا اصولی  و قابل اجرا می باشد اما سرعت نصب و اجرا در روش دوم بیشتر است.

شیشه های مات شونده هوشمند

انواع شیشه‌های هوشمند

شیشه های هوشمند به دو دسته تقسیم می شوند:

  • شیشه هوشمند فعال: شیشه هوشمند SPD، شیشه های هوشمند LC و شیشه هوشمند الکتروکرومیک
  • شیشه هوشمند غیر فعال: فوتوکرومیک و ترموکرومیک

شیشه های هوشمند فعال

این نوع شیشه ها برای تغییر حالت از شفاف به مات، نیاز به جریان برق و الکتریسته دارند. از جمله مشخصات این شیشه ها:

  1. شیشه هوشمند SPD

این نوع شیشه ها ابتدا به صورت شفاف هستند و با عبور جریان الکریسیته تعییر حالت داده و مات می شوند.  در این شیشه ها می توانید میزان تابش نور به فضا را به میزان دلخواه خود تنظیم کنید.

  1. شیشه های هوشمند LC

شیشه های هوشمند LC و PDLC، قبل از عبور جریان برق به صورت شفاف هستند و سرعت تغییر حالت آن ها از شفاف به مات، به سرعت و در عرض چند ثانیه انجام می شود که در مقایسه با دیگر شیشه های هوشمند، سریع‌تر است. از این نوع شیشه ها اغلب در ساختمان‌های اداری و تجاری، استفاده می‌شود.

  1. شیشه های هوشمند الکتروکرومیک

این نوع شیشه ها نیز همانند شیشه های هوشمند LC، در ابتدا و قبل از عبور جریان الکتریسیته، شفاف هستند و  بعد از عبور جریان برق در ابتدا نیمه مات و بعد از گذشت چند ثانیه کاملا مات می شوند.

شیشه های هوشمند غیر فعال

این نوع شیشه ها، توسط محرک های خارجی مانند گرما و نور تغییر حالت می دهند. از جمله مشخصات این شیشه ها:

  • شیشه هوشمند ترموکرومیک

این نوع شیشه‌ها با استفاده از نورهای طبیعی خارج از فضا، از حالت شفاف به مات تغییر حالت می دهند. از این شیشه ها بیشتر به عنوان پنجره استفاده می شود تا به کمک آن میزان گرمای وارد شده به ساختمان را کامل کنند‌. شیشه های هوشمند غیرفعال نسبت به شیشه های هوشمند فعال، ارزان‌تر بوده و نصب آنها راحت تر و سریع تر انجام می گیرد. به همین دلیل کاربرد بیش تری در  معماری ساختمان ها دارند.

  • شیشه های فوتوکرومیک

این نوع شیشه ها با توجه به مقدار اشعه فرابنفش، نور را به فضای داخل انتقال می دهند. از این شیشه ها بیش تر به عنوان پنجره و نمای شیشه ای ساختمان ها استفاده می شود.

شیشه های مات شونده هوشمند

بهترین شیشه‌های هوشمند را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه تولید و فروش انواع محصولات شیشه ای مانند انواع پارتیشن های هوشمند، فعالیت می‌کنند. اما یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت هایی که سابقه موفقی در فروش انواع پارتیشن ها دارد، وب سایت تتراکگلس می باشد. تتراگلس، همراه با تیم مجرب و حرفه ای خود، به صورت شبانه روزی و تمام وقت به مشتریان خود خدمت می کنند و آماده پاسخ گویی به آن ها هستند. محصولات موجود در تتراگلس در برترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر قصد خرید پارتیشن شیشه ای هوشمند با شیشه مات شونده را دارید، می توانید آن را با مزایای بسیاری از تتراگلس خریداری کنید.

مزایای خرید از تتراگلس

  • کیفیت عالی محصولات
  • فروش مستقیم و بدون واسطه در نتیجه قیمت پایین‌تر نسبت به بازار.
  • خرید آنلاین و غیر حضوری
  • امکان ارسال کالا به تمام نقاط کشور

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x