جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
Revolving glass doors-2
فهرست مطالب

آخرین مقالات

معرفی درب های گردان و انواع آن

Revolving glass doors-2

فهرست مطالب

درب گردان همانطور که از نام آن پیداست، نوعی درب است که در چارچوب خود می‌چرخد. یک درب گردان بر روی یک محور با قابلیت چرخش تنظیم شده و دارای دو، سه یا چهار باله می‌باشد.

انواع درب های گردان

درب گردان دستی

درب گردان دستی دارای میله‌های فشاری است و زمانیکه میله فشاری درب رو به کاربر به طور کامل فشار داده ‌شود،درب و محفظه آن می‌چرخد.

درب گردان اتوماتیک یا خودکار.

نوع دیگر درب های گردان، درب اتوماتیک گردان است.درب اتوماتیک گردان دارای یک سیستم کنترل است و بدون نیروی فشار توسط کاربر می‌چرخد.در سیستم کنترل درب اتوماتیک گردان، از یک کنترل کننده اتوماتیک استفاده می‌شود .این کنترل کننده دارای یک مدار الکتریکی آنالوگ / دیجیتال است که به عنوان نقش محرک مرکزی عمل می‌کند. موتور محرک حسگرهایی دارد که حضور افراد را تشخیص می‌دهند و با تشخیص حضور افراد، درب می‌چرخد.

جنس درب های گردان بیشتر ازنوع چیست؟

درب‌های گردات معمولا شیشه‌ای و شفاف هستند تا به کاربران اجازه استفاده از هر دو سمت را بدهند.درب‌های گردان فرصتی برای افزایش زیبایی نمای ساختمان هستند. نماهای تمام شیشه‌ای امروزه از محبوب‌ترین طراحی‌ها‌ برای ساختمان به شمار می‌روند و عملاً جذابیت و زیبایی شناختی جهانی دارند. یک درب شیشه‌ای گردان که در عرض ها و ارتفاع‌های مختلف هم موجود است، جذابیت یک نمای شیشه‌ای را تکمیل می‌کند.

 

 

ایا می توان از  درب های گردان شیشه ای برای محیط کار مدرن و کلاسیک می توان استفاده کرد؟

درب‌های‌ گردان تمام شیشه به طور معمول برای نمای شیشه‌ای مدرن مناسب هستند اما می توانند به عنوان یک عنصر مناسب در طرح های سنتی یا کلاسیک نیز عملکرد خوبی داشته باشند.

شیشه‌های مختلفی برای استفاده در درب‌های گردان وجود دارد که معمولا در برابر حوادث و سرقت‌ها مقاوم می‌باشند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که برای مطابقت با استانداردها،معمولا درب‌های گردان تمام شیشه‌ای به صورت دستی کار می‌کنند، زیرا درب‌های گردان تمام شیشه‌ای شامل عناصر قاب فلزی برای نصب سنسورهای ایمنی مورد نیاز در درب‌های اتوماتیک نیستند.یکی دیگر از انواع بسیار رایج درب‌های گردان در ساختمان برندها به کار می‌رود.

نمای این ساختمان‌ها معمولاً تمام فلز یا عناصر رنگ شده با پنجره های شیشه‌ای است. برای تکمیل این سبک، درب‌های گردان آلومینیومی و شیشه‌ای سنتی‌تر عملکرد خوبی دارند و فریم را نیز می‌توان آنودایز یا پودری در رنگ‌های متنوع برای تطبیق با ویترین استفاده کرد. معماران علاقه مند به ظاهر صیقلی‌تر می‌توانند روکش‌های فلزی از جنس استیل یا نوع دیگری از فلز مانند برنز را انتخاب کنند.

بال‌های درب و دیواره‌های محفظه را می‌توان با شیشه‌های شفاف یا رنگی منبت کاری کرد و در صورت لزوم می‌توان محفظه گردان درب را از صفحات فلزی جامد ساخت.درب‌های گردان را می‌توان در وسط پست، دهانه گلویی و در چندین پیکربندی “سوراخ کلید” از جمله انواع استاندارد، شیشه دوبل خمیده و زاویه دار به ساختمان‌ها متصل کرد. اتصال رایج مورد استفاده midpost است. با این حال، از آنجایی که نیمی از در از پوشش ساختمان بیرون زده است، در جاهایی که فضای عابر پیاده محدود است این نوع اتصال توصیه نمی‌شود. هنگامی که لابی به اندازه کافی بزرگ است که درب به لابی آسانسور، پله‌ها و پله برقی‌ها نزدیک نمی‌شود، ممکن است از اتصال “سوراخ کلید” داخلی استفاده شود. با استفاده از دهانه گلوی داخلی یا اتصال سوراخ کلید، یک درب گردان به طور کامل در داخل ساختمان نصب می‌شود و هیچ بخشی از درب وجود نخواهد داشت که فراتر از پوشش ساختمان و در معرض دید قرار بگیرد.

این موضوع باعث می‌شود در آب وهواهای بارانی و برفی، از انباشته شدن باران یا برف در بالای درب جلوگیری شود.همچنین عمر مفید آن بسیار مناسب بوده و نیاز به نگهداری  کمتری دارد. در نهایت، یک درب گردان داخلی خواهید داشت که یک سایه بان بوجود می‌اورد و از کاربران در برابر باران یا برف درست قبل از ورود به محفظه درب محافظت می‌کند.

مزیت اسفاده از درب های گردان شیشه ای

همانطور که می‌دانیم نام تجاری برای همه شرکت‌ها مهم است. شما می‌توانید از درب‌های گردان به منظور ارتقای هویت برند خود در بین کاربران استفاده کنید. درب‌های گردان می‌توانند  رنگ‌ها و نماهای شیشه‌ای را به نمایش بگذارند،برای مثال با چاپ لوگوی سفارشی روی شیشه، میله‌های فشار سفارشی و طراحی سایبان به گونه‌ای که بر هویت بصری یک شرکت یا سازمان تأکید کند، می‌توانید از درب‌های گردان بهره ببرید. درب‌های گردان اتوماتیک با ویترین شیشه‌ای، فضایی را برای تبلیغات فصلی یا رویدادهای خاص فراهم می‌کنند.امنیت در برابر خطرات انسانی و طبیعی یک نگرانی رو به رشد است و در‌ب‌های ورودی کانون اصلی این نگرانی برای هر صاحب ساختمانی در بخش دولتی و خصوصی می‌باشد. اکثر تولید کنندگان درب‌های گردان انواع مختلفی از قفل‌ها را ارائه می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ساختمان در ساعاتی که استفاده نمی‌شود ایمن باشد. گزینه‌ها شامل انواع مختلفی از مکانیسم‌های قفل است که بال‌های درب را در حالت استاندارد، حالت استراحت و همچنین درب‌های کشویی که روی دهانه گلوی درب گردان بسته می‌شوند، محکم می‌کند. درب‌های گردان را همچنین می‌توان از یک راه دور قفل کرد و سیستم‌های کنترل دسترسی را با سیستم خود درب گردان ادغام کرد تا کاربران مجاز بتوانند قفل را باز کنند و وارد یا خارج شوند.

امروزه در ورودی‌های مخصوص کارمندان از درب‌های گردان امنیتی برای جلوگیری از ورود غیرمجاز استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد شیشه‌های مقاوم در برابر خرابکاری و سرقت هم نیز در انواع این درب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که نکات فوق قطعا باید در نظر گرفته شود، بزرگترین مسئله در خصوص درب‌های گردان ظرفیت و ترافیک مورد انتظار است. بدیهی است که ترافیک مورد انتظار در یک ساختمان اداری کوچک نسبت به ترافیک مورد انتظار در ترمینال فرودگاه بسیار متفاوت خواهد بود.معماران و طراحان باید در نظر داشته باشند که چه تعداد و چه نوع افرادی قرار است وارد درب گردان یک ساختمان شوند.آیا یک سری ساعات شلوغ وجود دارد که باعث نگرانی خواهد شد یا ترافیک در طول روز پخش می‌شود؟ آیا درب‌های گردان باید تحمل ظرفیت افراد دارای چمدان یا سبد خرید را داشته باشد یا باید بتواند برای کاربری یک بیمارستان مناسب باشد؟به طور کلی، ساختمان‌های اداری کوچک، رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها از درب‌های گردان دستی سه یا چهار بال استفاده می‌کنند و درب‌های گردان اتوماتیک دو، سه یا چهار بال برای هتل‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ  مناسب‌تر خواهند بود.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x