جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تخته وایت برد شیشه ای سفید
فهرست مطالب

آخرین مقالات

راهنمای انتخاب تخته وایت برد شیشه ای استاندارد

تخته وایت برد شیشه ای سفید

فهرست مطالب

در حال حاضر از شیشه در موارد مختلفی از جمله آموزشی بهره گرفته می‌شود. به عنوان مثال امکان استفاده از شیشه برای تخته وایت برد وجود دارد. تخته وایت برد شیشه ای دارای مزایای بسیار مناسبی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به راحت‌نویسی، عدم فرسایش و جلوه بیشتر نوشتار اشاره کرد.

مطالعه و کمک گرفتن از راهنمای انتخاب تخته وایت برد شیشه‌ای استاندارد می‌تواند شما را در انتخاب بهترین نوع آن یاری کند.

 

آشنایی با تخته وایت برد شیشه ‌ای و علت استفاده از آن

تخته وایت برد شیشه‌ای در واقع یک صفحه وسیعی از جنس شیشه بوده که از آن برای نوشتن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که برای استفاده و نوشتن بر روی این صفحه شیشه‌ای باید از ماژیک‌های مخصوص استفاده کرد. این ماژیک‌ها پس از نوشته شدن، به وسیله تخته پاک‌کن به راحتی پاک می‌شوند.

در اوایل ساخت انواع وایت برد‌ها معمولاً از جنس ملامین استفاده می‌شد. این تخته وایت برد‌ها در مقایسه با تخته گچی بسیار پرهزینه‌تر بودند و به مرور بر روی سطح آن‌ها لکه‌های مختلفی به وجود می‌آمد. به همین دلیل روش‌های جدیدی برای تولید وایت برد مورد استفاده قرار گرفت.

در روش‌های جدید یک ورق مغناطیسی را آب می‌دادند و از آن برای نوشتن استفاده می‌کردند. در این روش هزینه‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا می‌کرد و طول زمان استفاده از وایت برد نیز در مقایسه با وایت برد قدیمی افزایش داشت. نسل سوم وایت برد‌ها به روش پاشیده شدن پرسلین بر روی فولاد به وجود آمد. این وایت برد‌ها نیز دارای کیفیت بالایی بودند.

وایت برد‌های فوق در بازار به نام وایت برد‌های سرامیکی وجود داشتند؛ اما در حال حاضر از انواع وایت برد‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. این وایت برد‌ها در رنگ‌های مختلفی تولید شده اما بیشتر در رنگ سفید در بازار وجود دارد؛ چراکه نوشتن و همچنین خواندن بر روی رنگ سفید خوانا‌تر و واضح‌تر از صفحات رنگی است.

در برخی از مواقع نیز از رنگ مشکی برای تولید انواع تخته وایت برد‌های شیشه‌ای استفاده می‌شود. به این نوع از تخته‌ها، بلک برد شیشه‌ای گفته می‌شود اما در زمان استفاده از آن‌ها تنها می‌توانید از ماژیک‌های به رنگ سفید استفاده کنید. با توجه به اینکه تخته وایت برد‌های شیشه‌ای در اندازه‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند، بنابراین قیمت هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

 

خصوصیات یک تخته وایت برد شیشه ‌ای مناسب

در زمان‌های گذشته برای تدریس دانش‌آموزان و دانشجویان از تخته سیاه و گچ استفاده می‌شد. گچ در طولانی مدت برخی از مشکلات تنفسی و همچنین آلرژیکی را به وجود می‌آورد. به همین علت تخته‌های وایت برد به عنوان نسل جدیدی از تخته‌های سیاه روانه بازار شدند.

وایت برد‌ها دارای انواع مختلفی هستند که از محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به وایت برد‌های شیشه‌ای اشاره کرد. تخته وایت برد‌های شیشه‌ای دارای استاندارد‌های مختلفی هستند. در صورت خرید و تهیه هر یک از وایت برد‌های شیشه‌ای باید به برخی از موارد توجه داشته باشید. یکی از موارد مهم در زمان انتخاب و خرید وایت برد، اندازه و ابعاد آن به شمار می‌آید.

علاوه‌بر این، وزن وایت برد و جنس و رنگ شیشه‌های استفاده شده در آن نیز دارای اهمیت زیادی است. یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در زمان انتخاب باید به آن توجه کافی داشته باشید، خاصیت مغناطیسی وایت برد است.

اندازه و ابعاد وایت برد شیشه ‌ای استاندارد

در زمان تهیه و نصب انواع وایت برد باید توجه کافی به محل نصب آن داشته باشید. با توجه به اینکه وایت برد شیشه‌ای در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، بنابراین با در نظر گرفتن محیط آموزشی می‌توانید انتخاب مناسب‌تری را داشته باشید.

جنس و رنگ وایت برد شیشه‌ای

وایت برد‌های شیشه‌ای در رنگ‌ها و در جنس‌های گوناگون و مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. هر یک از وایت برد‌ها برای کاربرد خاصی در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال برای یک محیط آموزشی، استفاده از یک تخته وایت برد شیشه‌ای سفید می‌تواند بهترین گزینه باشد.

مغناطیسی بودن وایت برد شیشه‌ ای

یکی دیگر از مزایا و مشخصه‌های یک وایت برد استاندارد، دارا بودن خاصیت مغناطیسی مناسب است؛ چرا که استفاده از نوع مغناطیسی وایت برد می‌تواند کاربرد آن را بسیار راحت‌تر نماید. در صورتی که قصد تهیه وایت برد برای منزل را دارید، حتماً از وایت برد‌های شیشه‌ای با خاصیت مغناطیسی بالا استفاده کنید تا بتوانید برخی از عکس‌ها و قبوض را بر روی آن نصب کنید.

کلام پایانی

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از انواع وایت برد‌های شیشه‌ای رواج بیشتری پیدا کرده است؛ بنابراین در زمان خرید توجه به راهنمای انتخاب تخته وایت برد شیشه‌ای استاندارد بسیار اهمیت دارد. از خصوصیات و مشخصه‌های یک وایت برد استاندارد می‌توان به کیفیت، جنس فریم و قاب آن اشاره کرد.

رنگ شیشه وایت برد و وزن آن نیز از مشخصه‌های بسیار مهم در هنگام خرید به شمار می‌آیند که شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، مدل مد نظرتان را سفارش دهید. پیشنهاد می‌شود تا در هنگام خرید به خاصیت مغناطیسی بودن وایت برد نیز توجه داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:

مقایسه تخته وایت برد مغناطیسی و شیشه ای

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

میانگین امتیاز 1 / 5 – تعداد رای 1
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x