جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
house-interior-background-zoom-calls
فهرست مطالب

آخرین مقالات

ارتفاع استاندارد پارتیشن شیشه ‌ای و زیرسازی نصب آن

house-interior-background-zoom-calls

فهرست مطالب

بررسی ابعاد استاندارد پارتیشن شیشه ای در زمان نصب و همچنین اجرای صحیح زیرسازی برای نصب آن یکی از موارد بسیار مهم به‌شمار می‌رود. ابعاد پارتیشن شیشه ای شامل ارتفاع و همچنین عرض دکوراسیون می‌شود. عرض پارتیشن با در نظر گرفتن پروژه مشخص شده و معمولاً محدودیتی برای آن وجود ندارد. ارتفاع استاندارد پارتیشن شیشه‌ای و زیرسازی نصب آن نیز از پارامتر‌هایی به‌حساب می‌آیند که باید براساس دکوراسیون داخلی تعیین گردند. به‌طور کلی پارتیشن‌های شیشه‌ای به سه گروه اصلی تمام ارتفاع یا تمام قد یا ارتفاع متوسط و ارتفاع کم طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 

مشخصه ‌های پارتیشن‌ شیشه ‌ای تمام ارتفاع

پارتیشن‌های شیشه‌ای تمام قد یا تمام ارتفاع معمولاً از کف ساختمان تا سقف در نظر گرفته می‌شوند. ارتفاع کابین یا اتاقک شیشه‌ای باتوجه به ارتفاع ساختمان می‌تواند تا ۳۶۰ سانتی‌متر نیز باشد. نصب و اجرای پارتیشن‌های شیشه‌ای تمام قد یا تمام ارتفاع دارای مزایای زیادی است. از مهم‌ترین مزایای نصب این پارتیشن‌ها می‌تواند به فضای داخلی ساختمان اشاره کرد.

دکوراسیون‌ها معمولاً محدودیتی برای نصب در ابعاد نخواهند داشت. درب مناسب و استاندارد برای این پارتیشن‌ها می‌تواند از جنس شیشه یا MDF باشد. توجه نمایید که برای نصب پارتیشن‌های شیشه‌ای تمام ارتفاع باید موضوع تهویه را نیز مد نظر قرار دهید؛ چراکه فضا کاملاً بسته است و نیازمند داشتن یک سیستم تهویه مناسب خواهید بود. پارتیشن‌های شیشه‌ای تمام قد و تمام ارتفاع را می‌توان به‌صورت فریم لس یا فریم‌دار نصب نمود.

به‌طور کلی برای ادارات و برخی از شرکت‌ها امکان نصب پارتیشن شیشه ای با ارتفاع ۲. ۱ متر تا ۳. ۲ متر وجود دارد. اجرای پارتیشن اداری باعث حفظ حریم شخصی کارمندان می‌شود. علاوه‌ بر امنیت و حریم شخصی، پارتیشن اداری عایق بسیار مناسب صوتی نیز می‌باشد.

مشخصه ‌های پارتیشن شیشه ‌ای با ارتفاع متوسط

پارتیشن‌های شیشه‌ای در ارتفاع‌های مختلفی اجرا خواهند شد. یکی از پارتیشن‌هایی که به منظور جداسازی فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد پارتیشن‌های شیشه‌ای با ارتفاع متوسط است. این پارتیشن‌ها تا ارتفاع ۲۱۰ سانتی‌متری استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با ارتفاع ۲۱۰سانتی‌متر اغلب مناسب اتاق‌های شیشه‌ای فریم‌دار هستند. به دلیل این‌که مقاومت و همچنین‌ایستایی این پارتیشن‌ها برای ارتفاع بیشتر از ۲۱۰ سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین از این پارتیشن‌ها برای اتاق‌های شیشه‌ای بدون فریم یا فریم لس استفاده نخواهد شد. درب مناسب و استاندارد برای پارتیشن‌های شیشه‌ای با ارتفاع متوسط، شیشه‌ای و MDF است. پیشنهاد می‌شود در زمان طراحی و نصب انواع پارتیشن‌های شیشه ای فریم دار با ارتفاع متوسط حتماً از شیشه سکوریت استفاده کنید. در واقع به دلیل این‌که شیشه سکوریت دو جداره دارای مقاومت بیشتری نسبت به شیشه سکوریت تک جداره است؛ بنابراین امنیت آن نیز بالاتر خواهد بود.

مشخصه ‌های پارتیشن شیشه ‌ای با ارتفاع کوتاه

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که همواره در زمان طراحی و نصب انواع پارتیشن‌های شیشه‌ای مطرح می‌شود این است که ارتفاع استاندارد برای نصب این پارتیشن‌ها چقدر خواهد بود؟ در واقع همان‌طور که در قسمت بالا نیز اشاره شد پارتیشن‌های شیشه‌ای به سه گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه ای با ارتفاع کوتاه را می‌توان با هر نوع پارتیشنی تولید نمود. در واقع به دلیل عدم محدودیت در انتخاب نوع پارتیشن می‌توان از آن‌ها در موارد متعددی استفاده کرد.

ارتفاع این پارتیشن‌ها ۱۵۰ سانتی‌متر بوده و در زمان نصب آن‌ها به هیچ عنوان این پارتیشن‌ها را نمی‌توان به سقف متصل نمود و فقط برای تقسیم‌بندی فضای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارتیشن‌ها فاقد درب هستند و در برخی از مواقع از درب‌هایی از جنس شیشه و MDF برای آن‌ها استفاده می‌شود. بسیاری از طراحان از شیشه‌های تک‌ جداره و دو جداره برای پارتیشن‌های شیشه‌ای کوتاه با ارتفاع ۵. ۱ استفاده می‌کنند.

 

مهم ‌ترین نکات در زمان نصب پارتیشن شیشه ‌ای

در هنگام نصب پارتیشن شیشه‌ای رعایت برخی از نکات برای زیرسازی مناسب بسیار مهم خواهد بود. پیشنهاد می‌شود تا پیش از اجرای پارتیشن برای زیرسازی صحیح اقدام نمایید. زیرسازی نصب پارتیشن شیشه‌ای شامل زیرسازی سقف و همچنین زیرسازی سقف کناف می‌شود. توجه داشته باشید که پارتیشن باید باتوجه به ارتفاع سقف نصب گردد. پس از بررسی ارتفاع سقف می‌توانید از هر یک از پارتیشن‌های موجود را استفاده کنید.

زیرسازی سقف به منظور نصب پارتیشن شیشه

نکاتی مهمی که در زمان نصب پارتیشن شیشه‌ای باید به آن‌ها توجه داشته باشید متریال، جنس سقف و محل نصب پارتیشن شیشه‌ای هستند. پارتیشن شیشه‌ای باید کاملاً به سقف متصل شود و دارای مقاومت و استحکام مناسبی پس از نصب باشد. برای مثال برای سقف‌هایی که از جنس کناف بوده‌اند در محل‌هایی که پروفیل‌های پارتیشن به سقف متصل می‌گردند باید سازه‌های تقویت‌کننده مورد استفاده قرار گیرند.

زیرسازی سقف کناف

در صورتی که در فضای مورد نظر امکان زیرسازی فلزی وجود نداشته باشد از پروفیل‌های فولادی سبک در بخش بالایی کناف استفاده می‌شود. در این صورت پیچ‌های پروفیل از ورق کناف عبور می‌کند و در نهایت به زیرسازی فولادی متصل خواهد شد. با این کار اتصال به‌خوبی برقرار شده و پارتیشن از مقاومت و استحکام مناسبی برخوردار می‌گردد. در صورتی که امکان ساب فریم فولادی یا پروفیل کشی وجود نداشته باشد پیشنهاد می‌شود تا پیش از اجرای کناف، سازه‌های نگهدارنده مانند ورق‌های گالوانیزه و المان‌های نگهدارنده کناف را به محل نصب پروفیل‌های پارتیشن اتصال دهید.

کلام پایانی

ارتفاع استاندارد پارتیشن شیشه‌ای و زیرسازی نصب آن به دلیل این‌که فضا و محیط برای نصب پارتیشن شیشه‌ای با یکدیگر متفاوت بوده دارای اهمیت زیادی است. در واقع نصب پارتیشن‌ها باتوجه به ارتفاع سقف و انتخاب مناسب پارتیشن‌های موجود در بازار امری بسیار ضروری به‌شمار می‌آید؛ چراکه پارتیشن‌های موجود در بازار در انواع مختلف تمام قد، ارتفاع متوسط و ارتفاع کم وجود دارند. علاوه‌ بر انتخاب صحیح پارتیشن شیشه‌ای، باید زیرسازی مناسبی نیز انجام گیرد. این زیرسازی بیشتر مربوط به استحکام‌سازی و مقاومت بیشتر پارتیشن شیشه‌ای می‌شود.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x