جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
top-5-advantages-of-glass-countertops-tetraglass-02
فهرست مطالب

آخرین مقالات

5 مزیت برتر شیشه رومیزی

top-5-advantages-of-glass-countertops-tetraglass-02

فهرست مطالب

شیشه رنگی رومیزی توسط تمام تولیدکنندگان میز به‌عنوان مدرن‌ترین متریال قابل‌استفاده در نظر گرفته می‌شود، این به این دلیل است که در تصور جمعی وقتی به میز فکر می‌کنیم، آن را از چوب یا آهن فرفورژه یا سنگ، تمام جامد و کدر تصور می‌کنیم، درحالی‌که میزهای شیشه‌ای به‌عنوان میزهای ظریف تصور می‌شوند. شیشه‌هایی که برای این کار تولید می‌شود کاملاً مقاوم بوده و در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود.

استفاده از شیشه رومیزی در دکوراسیون خانه

به لطف فناوری‌های مدرن در فرایندهای مختلف، شیشه از نظر ویژگی‌های دوام و استحکام در طول زمان نسبت به نمونه‌های قبلی خود بسیار پیشرفت کرده است و به شما این امکان را می‌دهد که هر نوع فضایی را در خانه، از اتاق نشیمن تا آشپزخانه، تجهیز کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از شفافیت و سبک بصری شیشه لذت ببرید. به‌خصوص در مورد میزها و شیشه رنگی رومیزی، ظرافت این متریال با هیچ ماده‌ای قابل‌مقایسه نیست. شیشه صرف‌نظر از کاربرد رومیزی به‌عنوان شیشه رنگی دیوارپوش و تخته وایت‌برد شیشه‌ای نیز قابل‌استفاده و طراحی است.

مزیت‌های شیشه رو میزی

در ادامه به مزیت‌های شیشه رومیزی می‌پردازیم. این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

قابلیت تمیز شدن سریع شیشه

قراردادن یک میز شیشه‌ای در آشپزخانه می‌تواند یک انتخاب درست باشد، شیشه دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد است که آن را از فلز، چوب یا سرامیک متمایز می‌کند و آن این است که می‌توان شیشه را به طور مکرر با هر ماده شوینده‌ای حتی بسیار تهاجمی تمیز کرد که از نظر بهداشتی آن را کاملاً استریل می‌کند.

برای تمیزکردن روزانه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک‌پارچه میکرو فیبر را با آب، الکل یا یک شیشه‌پاک‌کن خاص مرطوب کرده و روی سطح میز بمالید. برای تمیزکردن کامل‌تر، به‌عنوان‌مثال برای ازبین‌بردن لکه قهوه، چای یا باقیمانده مواد دیگر، می‌توانید از یک پاک‌کننده رسوب آهک مایع یا حتی سفیدکننده رقیق شده با آب استفاده کنید. در عوض، یک ترفند کوچک برای جلوگیری از تشکیل لکه‌های معمولی این است که شیشه را بلافاصله پس از تمیزکردن با یک ‌پارچه نخی خشک کنید. در شیشه دودی، به‌طورکلی، اثر هاله بسیار کمتر قابل‌مشاهده است.

شیشه در اشکال مختلف ساخته می‌شود

شکل شیشه باتوجه‌به نوع محیطی که می‌خواهید میز را در آن قرار دهید قابل طراحی است و بنابراین به فضایی که در دسترس دارید مرتبط است. به‌طورکلی میز گرد را می‌توان در یک اتاق کوچک‌تر قرارداد. مشخصه گرد بودن به محیط تعادل می‌دهد و از نظر نور و اندازه بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. برعکس، یک میز شیشه‌ای مستطیل‌شکل بیشتر برای فضایی بزرگ مناسب است، تا از آن نهایت استفاده را ببرد.

تطبیق‌پذیری با دکوراسیون‌های مختلف خانه

به طور معمول یک میز شیشه‌ای زمانی در خانه قرار می‌گیرد که با وسایل مدرن و امروزی همراه باشد، اما تطبیق‌پذیری معروف آن باعث می‌شود که بتوانید آن را با هر نوع سبکی ترکیب کنید. سعی کنید آن را در یک اتاق نشیمن با دکوراسیون کلاسیک قرار دهید، در این حالت خانه بسیار شیک به نظر می‌رسد.

تنوع شیشه رنگی رومیزی

انتخاب یک شیشه بسیار شفاف یا دودی در رنگ‌های مختلف هم به سلیقه شخصی و هم به نوع مبلمان بستگی دارد، زیرا این دورنگ را می‌توان با هر زمینه طراحی سازگار کرد. یکی از جنبه‌هایی که باید موردتوجه قرار گیرد درجه روشنایی محیط است، اگر اتاق کوچک و تاریک است، ترجیحاً یک میز شیشه‌ای بسیار شفاف انتخاب کنید، برعکس اگر اتاق بزرگ و روشن باشد، انتخاب شما می‌تواند یک میز شیشه‌ای دودی و رنگ تیره باشد.

ایمنی بالای شیشه رومیزی رنگی

چندین فناوری وجود دارد که شیشه را قوی‌تر و ایمن‌تر از مواد دیگر می‌کند. تمپرینگ فرایندی است که در مقایسه با شیشه معمولی، مقاومت در برابر ضربه و حرارت را تا پنج برابر افزایش می‌دهد. لایه‌بندی شیشه که شامل قراردادن یک فویل پلاستیکی بسیار نازک‌ بین ۲ صفحه شیشه‌ای است باعث می‌شود شیشه از مقاومت بیشتری برخوردار باشد و در صورت شکستگی، تکه‌های شیشه، به‌هم‌چسبیده می‌مانند و از پراکندگی و آسیب رساندن به افراد جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، میزهای استاندارد با استفاده از صفحات شیشه‌ای بسیار ضخیم، از ۱۲ تا ۲۰ میلی‌متر طراحی شده‌اند که مقاومت ساختاری بسیار بالایی دارند.

تخته وایت برد شیشه‌ای چیست؟

تخته وایت‌برد شیشه‌ای به لطف طراحی و موادی که با آن ساخته شده است، بسیار کاربردی خواهد بود. ازیک‌طرف، یک شیشه بادوام ظاهری مدرن به تخته خواهد داد، از طرف دیگر آن را ضد خش کرده و تمیزکردن آن را آسان می‌کند. چیزی که تخته وایت‌برد شیشه‌ای را بسیار کاربردی می‌کند، سطح مغناطیسی آن است که علاوه بر نوشتن، به شما امکان می‌دهد کارهای خود را با استفاده از یادداشت، برچسب‌ها، برگه‌ها، کارت‌پستال‌ها یا عکس‌ها برنامه‌ریزی کنید و به آن بچسبانید.

می‌توان از آن به‌عنوان تابلوی یادگاری برای آویزان کردن سوغاتی‌های آخرین سفر یا در اتاق‌خواب کودکان به‌عنوان پشتوانه تکالیف روزانه یا فعالیت‌های هنری آن‌ها استفاده کرد، همچنین در دفتر جلسات یا مدارس نیز بسیار عالی است.

شیشه رنگی دیوار پوش

امروزه طراحی مدرن به سمت استفاده از شیشه‌های محکم با رنگ‌های مختلف به‌عنوان دیوارپوش سوق داده‌شده است. شیشه دیوارپوش رنگی از نوع شیشه سکوریت است. شیشه سکوریت شده با قراردادن ورقه‌های شیشه‌ای به دست می‌آید، یعنی عملیات حرارتی در حدود ۷۰۰ درجه سانتیگراد و به دنبال آن خنک‌سازی سریع صورت می‌گیرد. این روش باعث ایجاد یک سطح فشرده‌سازی می‌شود که مقاومت صفحه را در برابر تنش‌های مکانیکی (ضربه‌ها) و ضربه‌های حرارتی را افزایش می‌دهد. کاربرد این دیوارپوش‌ها در آشپزخانه، حمام استخر یا حتی لابی و سالن پذیرایی خواهد بود.

سخن آخر

از شیشه رنگی رومیزی، شیشه رنگی دیوارپوش و تخته وایت‌برد شیشه‌ای برای محیط‌های مختلف می‌توان استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این بابت وجود ندارد. مقاومت بالا در این شیشه‌ها مانع از شکستن آن‌ها مانند شیشه‌های معمولی می‌شود و به همین دلیل مدت زیادی قابل ‌استفاده خواهند بود. هر کدام از این شیشه‌ها را باتوجه‌به سلیقه خود و همچنین نوع دکوراسیون محیط انتخاب کنید.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x