جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
کابین دوش
فهرست مطالب

آخرین مقالات

طراحی متنوع کابین دوش در اتاق خواب

کابین دوش

فهرست مطالب

چگونگی طراحی کابین دوش در اتاق خواب از جمله دغدغه‌های افراد به هنگام ساخت‌و‌ساز به شمار می‌رود؛ چراکه امروزه در معماری‌های مدرن، باید یک کابین دوش در اتاق خواب تعبیه ‌شود. تنوع بسیار زیادی میان انواع کابین دوش دیده می‌شود که از جمله بهترین آن‌ها، می‌توان به کابین دوش شیشه ای اشاره کرد. با استفاده از این مدل کابین دوش، دکوراسیون داخلی خانه شما متحول شده و شما می‌توانید از کمترین فضای موجود، حداکثر بهره را ببرید.

آشنایی با انواع طراحی های کابین دوش در اتاق خواب

کابین حمام در اتاق خواب، ممکن است به شکل یک‌کابین کوچک حمام در قسمت کوچکی در نزدیکی اتاق مستر طراحی شود. همچنین امکان دارد به صورت جداگانه، فضای زیادی را به خود اختصاص دهد. از آنجایی که طرح‌های کابین دوش بسیار متنوع هستند، ممکن است در وهله اول کمی سردرگم شده و ندانید که کدام کابین حمام، می‌تواند گزینه بهتری برای فضای شما باشد. از این رو، بهتر است با مدل‌های متنوع آن آشنایی نسبی پیدا کنید. از جمله انواع طراحی‌های کابین دوش، می‌توان به کابین دوش شیشه‌ای، فریم‌دار، وان‌دار و… اشاره کرد.

کابین دوش فریم دار

در ساخت کابین‌های دوش فریم‌دار، آلومینیوم و شیشه به کار رفته است و این مدل کابین دوش، ترکیبی از آن‌ها به شمار می‌رود. این مدل کابین‌های حمام تا چندین سال پیش در لیست محبوب‌ترین کابین‌های دوش جای داشتند؛ اما با گذشت زمان، جای خود را به کابین دوش شیشه‌ای دادند. در ساخت قاب اصلی کابین دوش فریم‌دار، آلومینیوم به کار رفته است. پنل‌های شیشه‌ای در قاب‌هایی به جنس آلومینیوم قرار داده می‌شوند.

کابین دوش فریم دار به فضای کمی برای قرارگیری نیاز دارد؛ اما باید بدانید حمام کردن در آن‌ها نیز موجب احساس راحتی کردن شما نیز نخواهد شد. این مدل کابین‌ها، انتخاب‌ خوبی برای فضاهایی به شمار می‌رود که دارای تورفتگی یا کنج مناسبی نیستند؛ چراکه کابین دوش فریم‌دار، به مکان خاصی برای نصب نیاز نداشته و در هر قسمتی از اتاق می‌تواند قرار بگیرد.

کابین دوش

کابین دوش شیشه ای

یکی دیگر از انواع کابین‌های حمام که امروزه محبوبیت خاصی پیدا کرده است، کابین دوش شیشه‌ای نام دارد. با استفاده از این مدل کابین‌ها، می‌توان جلوه‌ای خاص و مدرن به فضای داخلی اتاق داد. مدرن‌ترین و لوکس‌ترین طراحی‌های کابین حمام را می‌توانید در بین کابین دوش شیشه‌ای پیدا کنید. برای ساخت همه دیواره‌های این مدل کابین، تنها شیشه مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین کابین دوش شیشه‌ای، به عنوان یک مدل کابین فریم‌لس شناخته می‌شود. با وجود کابین دوش شیشه‌ای فضای اتاق مدرن‌تر و بزرگتر، به نظر خواهد رسید؛ اما لازم به ذکر است که ساخت این مدل دوش‌های حمام، تحت شرایطی خاص انجام شده و امکان دارد در هر محیطی نتوان آن را پیاده سازی کرد.

از ویژگی‌های بارز کابین دوش شیشه‌ای که یک نوع کابین دوش بدون‌ فریم شناخته می‌شود، می‌توان به ظاهر زیبا و مینیمالی آن اشاره کرد. کابین حمام بدون فریم در مقایسه با انواع فریم‌دار آن، طرفداران بیشتری دارد‌. در کابین حمام اتاق خواب فریم‌لس از فریم خاصی در اطراف پنل‌ها استفاده نمی‌شود؛ از این رو برای اینکه میزان استحکام و استقامت فریم افزایش یابد، شیشه‌هایی با ضخامت بالا به کار برده می‌شود. در کابین دوش حمام بدون فریم، شرایط برای رشد میکروب و قارچ مهیا نمی‌شود؛ به همین علت، برای نگهداری و نظافت از این مدل کابین‌ها، کار ساده‌تری در پیش دارید.

کابین دوش وان، سونا و جکوزی دار

نصب کابین دوش، نیازمند اختصاص دادن قسمتی از فضای اتاق به آن است. به اعتقاد افراد متعدد وجود وان در کابین حمام ضرورت داشته و افراد تمایل دارند حین استحمام، از وان حمام نیز در کنار دوش گرفتن تجربه نمایند. این مدل کابین‌ها انتخاب خوبی برای این دسته از افراد به حساب می‌آید. تهیه کابین دوش مجهز به سونا و جکوزی، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما در محیطی به کوچکی یک کابین بتوانید از مزایا و امکانات دیگری همچون سونا و جکوزی خانگی نیز استفاده کنید.
امکان نصب این مدل کابین‌ها در هر مکانی از اتاق که چاه فاضلاب وجود دارد و آب می‌توان به بیرون راه یابد، وجود دارد. این مدل کابین‌ها مجهز به امکانات دیگری همچون تهیه هوا، دوش‌های چند حالته، سیستم‌های صوتی و تصویری و لامپ تصویری نیز هستند.

کابین دوش با شیشه‌ های مشبک

شباهت‌های بسیاری میان این مدل کابین با کابین دوش شیشه‌ای دیده می‌شود‌. ساخت دیوارهای این مدل کابین، تماما با شیشه صورت گرفته است. تنها تفاوت میان این مدل کابین با کابین دوش شیشه‌ای را می‌توان در شکل و بافت شیشه‌های مورد استفاده دانست. برای طراحی این مدل کابین‌ها، از شیشه‌های مشبک و بافت‌دار استفاده شده است. جدای از این مورد که این مدل کابین‌ها جلوه‌ای خاص و متفاوت دارند، استفاده از آن‌ها موجب می‌شود که فضای داخلی کابین کمتر در معرض دید قرار گیرد.

پارتیشن و کابین دوش اتاق خواب

پارتیشن حمام، یکی از انواع کابین‌های دوش اتاق خواب به شمارمی‌رود که در عین سادگی از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است. یک یا چند پارتیشن شیشه‌ای بدون فریم یا فریم‌دار، در ساخت پارتیشن حمام به کار رفته و برای این مدل کابین حمام درب خاصی تعبیه نمی‌شود‌. نصب پارتیشن حمام در مقایسه با دیگر مدل‌های کابین دوش اتاق خواب، ساده‌تر انجام می‌شود. این مدل کابین دوش از قیمت مناسبی برخوردار بوده و از این بابت جایی برای نگرانی وجود ندارد‌. همچنین به اشخاصی که دارای بودجه کمتری برای تهیه کابین هستند، توصیه می‌شود که پارتیشن حمام را خریداری نمایند.

سخن پایانی

امروزه در خانه‌های لوکس و مدرن، کابین حمام در اتاق خواب دیده می‌شود. این کابین جدای از آنکه جلوه فضا را دو چندان برابر می‌کند، بسیار کاربردی بوده و می‌تواند محیطی اختصاصی و آرامش‌بخش را برای شما مهیا سازد. مدل‌های متنوعی از کابین حمام وجود دارند که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها را می‌توان کابین دوش شیشه‌ای دانست؛ چراکه کابین دوش شیشه‌ای، جلوه‌ای خاص و مدرن به فضای داخلی اتاق شما داده و قطعاً شما از دوش گرفتن در آن محیط احساس آرامش خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

انواع کابین دوش و مزایای آن

مزایای کابین دوش شیشه ای بدون فریم (فریملس)

نکات مهم و راهنمای خرید کابین دوش حمام

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x