جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
hinged glass door vs sliding one
فهرست مطالب

آخرین مقالات

از درب شیشه ای کشویی استفاده کنیم یا لولایی؟

hinged glass door vs sliding one

فهرست مطالب

حتماً برای شما هم پیش آمده که برای محیط کار یا مغازه خود به دنبال درب مناسب باشید. در این بین حتما با انتخاب‌های مختلفی روبه‌رو خواهید بود. اگر برای شما نیز این سوال مطرح شده که از درب شیشه ای کشویی استفاده کنیم یا لولایی؟ می‌بایست در ابتدا با مزایا و معایب این دو درب آشنا گردید و سپس اقدام به خرید نمایید. لازم به ذکر است که درب کشویی یکی از طرح‌های محبوب جهت صرفه‌ جویی از فضا بوده که در مکان‌هایی همچون خانه‌هایی با ابعاد کوچک، رستوران‌ها و حتی اقامتگاه‌ها با ابعاد بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دسته دیگر درب‌های شیشه‌ای را درب‌های لولایی می‌نامند که رایج‌ترین نوع درب هستند به حالت پروانه‌ای باز و بسته می‌شوند.

مفهوم درب شیشه‌ ای

این نوع درب‌‌ها را از شیشه سکوریت نشکن تولید می‌کنند که از زیبایی و امنیت بالایی برخوردار است. درب‌های شیشه‌ای در انواع مختلف در بازار عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به درب شیشه‌ای لولایی و درب شیشه ای کشویی اشاره کرد. در گذشته استفاده از درب‌ها با متریال چوب، آهن و آلومینیوم بسیار رایج بوده؛ اما امروزه با پیشرفت علم مواد در صنعت ساختمان، درب‌های شیشه‌ای به دلیل برخورداری از متریال‌های نوین جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این نوع از درب‌ها که در برخی مواقع از جنس لمینت نیز ساخته می‌شوند با انواع دکوراسیون همخوانی داشته و زیبایی منحصربه‌فردی را به فضا می‌بخشد.

درب شیشه‌ ای مدل لولایی

یکی از متداول‌ترین انواع درب‌های شیشه‌ای دستی که سالیان سال است مورد استفاده قرار داشته را درب شیشه ای لولایی می‌گویند. درب لولایی بیشتر در پاسیوها و فضاهای داخلی خانه‌ها و ادارات کاربرد دارد. این درب‌ها با فریمی آلومینیومی یا استیل، با کمک لوله‌ها و دیگر اتصالات به دیوار اتصال می‌یابند. در درب‌های لولایی، لولاهای محور و پاشنه معمولاً بالاتر از حد نرمال قرار می‌گیرند. به طور معمول باید از لولاهای قوی برای درب‌های لولایی بزرگ و سنگین استفاده شود. میزان اندازه درب لولایی به سایز و اندازه پاسیو بستگی دارد. درب‌های لولایی معمولا به صورت 90 تا 180 درجه، تنها به یک جهت باز خواهند شد.

یک درب شیشه ای لولایی

 

آشنایی با مزایا و معایب درب شیشه ‌ای لولایی

هر نوع درب مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. از جمله مزایای درب‌های شیشه‌ای لولایی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درب لولایی قابلیت باز شدن به طور کامل و بدون هیچ محدودیتی را دارد.
  • این درب‌ها معمولاً یک گزینه سنتی به شمار می‌روند؛ اما در اصل درب شیشه ای لولایی، درب‌های مدرنی هستند که با در نظر داشتن نما و ساختار ساختمان نصب می‌شوند.
  • برای سفارش این دسته از درب‌ها می‌توانید با تغییر در رنگ یراق آلات و لولاها سفارش خود را ثبت کنید.
  • درب‌های لولایی به علت داشتن نوارهای درزگیر که در چهارچوب آلومینیومی وجود دارند عایق نیز هستند.
  • این درب‌ها به علت عایق صدا و ضد زنگ بودن، بهترین گزینه برای محیط مرطوب مانند سرویس‌های بهداشتی، حمام و سونا خواهند بود.
  • درب شیشه‌ای لولایی تنها یک ایراد دارد که در همین راستا باید بیان نمود؛ به طور معمول درب‌های لولایی به علت حرکت روی لولاها، فضای بیشتری را برای باز و بسته شدن اشغال خواهند کرد. اگر محیط مورد نظر شما از فضای کافی برخوردار نیست از این درب‌ها استفاده نکنید.

درب شیشه‌ ای مدل کشویی

درب‌های شیشه‌ای کشویی را طرحی مناسب برای صرفه جویی در فضا و استفاده مناسب برای فضاهای کوچک می‌دانند که در ابعاد مختلفی وجود دارند. به طور مثال این نوع درب‌ها این امکان را فراهم می‌سازند تا از آشپزخانه‌ای کوچک به فضای بیرونی جابه‌جایی داشته باشیم. نحوه باز شدن این درب‌ها به این صورت است که یک پنل ثابت داشته که همواره ثابت می‌ماند و پنل متحرک آن به صورت افقی سرخورده و باز و بسته می‌گردد. در واقع به این حالت که از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا خواهند شد.

این امکان نیز فراهم بوده تا آن‌ها را با انجام چند عمل سخت افزاری به درب‌های ضد سرقت تبدیل نمایید. از جمله قفل‌هایی که برای درب‌های کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توان به قفل خارجی کلیدی، قفل چند نقطه‌ای، قفل پای کمکی و قفل‌های دو نقطه‌ای اشاره کرد.

درب شیشه ای کشویی

 

آشنایی با مزایا و معایب درب شیشه ای کشویی

درب‌های شیشه‌ای کشویی نیز مانند درب‌های لولایی از مزایا و معایب برخوردار هستند که از جمله آن‌ها باید به موارد زیر اشاره نمود.

  • می‌توانید در یراق آلات و شیشه‌های این دسته از درب‌ها تغییر ایجاد کنید و آن را سفارش دهید.
  • داشتن نمایی مدرن
  • درب شیشه ای کشویی دارای قابلیت‌هایی ویژه مانند روکش نمای آینه‌ای است.
  • فضای بسیار کمی را در محیط ایجاد می‌کنند؛ زیرا با سر‌خوردن به راحتی باز می‌شوند.

از جمله معایب درب‌های شیشه‌ای کشویی نیز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تمیز کردن درب‌های شیشه‌ای کشویی از بیرون سخت است.
  • احتمال خراب شدن این دسته از درب‌ها بیشتر از سایر درب‌ها است؛ چرا که در ریل‌های خود گیر می‌کنند و اتصالات آن‌ها آسیب خواهند دید.

سخن آخر

با توجه به شرح کامل مزایا و معایب درب‌های شیشه‌ای کشویی و لولایی انتخاب این‌که کدام درب برای محیط مورد نظر شما بهتر است؛ بر عهده خود شما خواهد بود. درب‌های لولایی فضای بیشتری را برای باز و بسته شدن می‌طلبند. این در حالی است که درب‌های شیشه‌ای کشویی فضایی محدودتری نیاز دارند. هر دو نوع آن‌ها از درب‌های مدرن و زیبایی هستند که با انواع دکوراسیون همخوانی خواهند داشت. در نهایت در رابطه با این‌که از درب شیشه‌ای کشویی استفاده کنیم یا لولایی؟ می‌بایست با توجه به اندازه محیط تصمیم‌گیری نمود.

امتیاز خود را به این صفحه از 1 تا 5 ثبت کنید

امتیاز خود را ثبت کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x